تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۴۱۶۶۷۶
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مطالبه‌گری ائمه جمعه باید روی حساب باشد

۰
مطالبه‌گری ائمه جمعه باید روی حساب باشد
کبنا ؛حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور (شامگاه پنج شنبه 26 دی ماه) در جمع فعالان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل کنگره سرداران شهید استان برگزار شد، اظهار کرد: این انتصاب را به فال نیک می‌گیریم، حجت الاسلام سید نصیر حسینی خوشنام هستند و بی حاشیه‌اند و همیشه از ایشان خوب شنیدیم.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در ادامه با بیان اینکه این تجمیع انشالله منشأ خیر و برکت باشد، گفت: از آقای ملک حسینی تشکر می‌کنیم در تجمیع کمک کردند و زمینه فراهم شد تا به نتیجه رسید، از آقای حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز تشکر می‌کنیم، واقعاً دوست داشتنی هستند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به واقعه شهادت سردار قاسم سلیمانی ابراز کرد: این واقعه یک هدیه بزرگ الهی برای ما است. از نظر فرهنگی این شهادت کمک زیادی کرد. عقبه معنوی و ظرفیتی که داشت، ما را جلو برد. وحدت جبهه مقاومت، و فهرست روشن ارزش‌هایی که داریم ترویج داد و در فرزندان ما نهادینه شد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیا اینکه در آغاز چله دوم، این شهادت سرمایه عجیبی شد، گفت:  با این حجم سنگین عملیات دشمن، هیچگاه نمی‌توانستیم این حجم سرمایه را ایجاد کنیم. بعد از حاج قاسم باید کارها بازبینی شود. وارد یک مرحله تازه‌ای شده‌ایم.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این جریان رخ داده شکل گیری یک گفتمان در جامعه است. رهبری روی مسئله انسجام تاکید کردند، و باید به این موضوع توجه کنیم.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبری که در قله امید و روشنگری است، حکیم و باخبر است و بیشتر  از همه ما و بهتر اشکالات را می‌داند. گردش اخبار و اطلاعات را در جریان است. مملو از امید است، نه امید واهی. اقا در بیانیه گام دوم همه‌اش امید دارد.
وی گریزی به موضوع انتخابات زده و خاطرنشان کرد: انتخابات چقدر در ایجاد تغییر و تحول و حال خوب و مشارکت سیاسی مؤثر است، و در این بین برخی از ماها با مداخله‌های غیردقیق، وارد شدن به حیثیت افراد، بزرگنمایی، این اتفاق خوب را خراب می‌کنیم. مواجهه با این جریان سیاسی انتخابات باید هوشمندانه، حساب شده، قوی و با تحلیل‌های درست صورت گیرد، باید در حد دهه پنجم انقلاب عمل کنیم.
حجت الاسلام حاج علی اکبری به لزوم تغییر سبک مطالبه گری  ائمه جمعه اشاره کرده و تشریح کرد: مطالبه گری های ما باید از روی حساب، به روش‌های منطقی علمی استوار و طبق نقشه باشد. ما با برخی سازوکارها به واسطه مواد قانونی برخورد کردیم، و به این شکل برخورد کردیم. باید سبک مطالبه گری ما کاملاً متفاوت شود.
وی افزود: امامت جمعه باید در این افق تعریف شود و سراغ اولویت‌ها برود. اول از همه احیای مساجد باید صورت گیرد. تمدن اسلامی مسجد بنیان باشد. حضور یک امام جمعه و ولی فقیه در استان باید حضورش با آبادگری و اصلاح وضعیت مساجدش باشد. آنجاست که به فرزندان ما انسجام می‌دهد، تقویت می‌کند، سایه انقلاب را ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری به نقش مهم مساجد در جامعه اشاره کرده و گفت: اینجا را باید دریابیم. در استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد تحت مدیریت تعریف شده بالنده رو به رشد و متناسب با امامان جمعه شایسته هست؟ باید شاخص‌هایی تعریف شود. آخرین وضعیت استان به لحاظ اقلیمی، حوزه فرهنگی و اجتماعی را جمع بندی می‌کنیم و از ایشان پاسخ خواهیم خواست. پیش از این اینطور نبود. ولی الان شرایط تغییر کرده، در حال حاضر باید برطبق نقشه و برنامه از ائمه جمعه پاسخ بخواهیم که شاخص‌های تغییر فرهنگی را به کجا رسانده‌اید؟ مگر می‌شود سلیقه‌ای رفتار کرد؟
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ابراز کرد: نکته دوم آموزش و پرورش است که باید در اولویت کار فرهنگی ائمه جمعه قرار گیرد. رهبری علاوه بر جوانان بر نونهالان تاکید کردند، نونهالان منظور پیش دبستانی‌ها و با اغماض دبستانی‌ها هستند. عملیات‌های اصلی باید در داخل مدارس و مهدها باشد. باید در داخل دانشگاه باشد.
وی افزود: از بعضی از چیزهایی که لطمه به انسجام می زند باید پرهیز کنیم، باید سبک نقد رهبری را بیاموزیم. باید ادبیات نقد را از رهبری بیاموزیم. مثلاً در مورد مسئله برجام رهبری حدود 10 ساعت صحبت کردند، حتی یک بار سخن از خیانت و ... نزدند. همیشه تشویق کردند. حاج قاسم توانست همه افراد با تفکرات متفاوت را دور هم جمع کرد. ما چقدر این کار  را کرده‌ایم و می‌کنیم.
وی به اثر مخرب سیاه نمایسی بجای انتقاد اشاره کرده و گفت: سیاه نمایی و زدن جمهوری اسلامی به بهانه انتقاد است. طرف مقابل را سیاه کنند و زیرسئوال ببرند بعد نهایتاً ببینیم که از سرزنش چقدر لطمه می‌خورد خدای متعال درست کرده، البته هیچ منافاتی با این ندارد که کسانی پیگیر اشکالات باشند و به شکل مناسب و عالمانه نقد کنند، خوب هست و باید بررسی شود.
حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد: وقتی فضا سیستمی نباشد، اتفاق وقتی فضای گفتمانی فضای صحیحی نباشد مطالبات هم ذبح می‌شود وقتی یک مطالبه درست با یک ادبیات غلط و روش غلط دنبال شود عملاً آن مطالبه ذبح می‌شود. حق بزرگی ضایع می‌شود و به همین دلیل باید مطالبات به شکل درستی پیگیری شود.
حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: کار من و شما در جبهه فرهنگی مشکل است و کار سختی است. حوزه فرهنگ به تعبیر رهبری باغبانی فرهنگ است. میگن حوزه فرهنگ نیاز به باغبانی دارد. یکی از دوستان کتاب باغبانی فرهنگ را تألیف کرده‌اند، کار قشنگی است و پیشنهاد می‌دهم که بخوانید. باغبانی فرهنگی یعنی؛ باید به موقع کاشته شود، برداشت شود، هرس شود، محافظتش، دلسوزانه باید به دور این فرهنگ بچرخیم، به ویژه مدیران و مسئولین باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1