کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

مدیریت بانوان در کهگیلویه؛ از شعار تا عمل!

26 دی 1398 ساعت 16:05

فرماندار کهگیلویه، نیز در شورای اداری کهگیلویه (28 شهریور ماه) در حالی که هر سه معاون خود مرد هستند بر ضرورت رعایت سهم و انتصاب بانوان در پست های معاونت تاکید کرده بود و گفت:مکاتبات لازم با همه دستگاه ها در خصوص به کارگیری بانوان با تدبیر در پست های معاونت های ادارات انجام شده است و حتما باید گزارش عملکرد ارائه دهید.


بهره‌گیری از توان زنان و جوانان در پست‌های مدیریتی از جمله شعارهای انتخاباتی «حسن روحانی» بود که در مسیر اجرا با چالش‌های مختلفی مواجه شد.
اگر چه حضور زنان و جوانان در کابینه پررنگ نیست ولی در سال‌های اخیر حضور و نقش بانوان و جوانان در سطوح مختلف دستگاه اجرایی افزایش یافته است.
روحانی در انتخابات سال ۹۶ توجه بیشتری به این شعارها نشان داد و وعده‌هایی در زمینه جوانگرایی و توجه به بانوان مطرح ساخت.


 با آغاز به کار دولت دوازدهم، علاوه بر استفاده از وزیر دهه شصتی در کابینه، حسن روحانی در ۳۱ مردادماه سال ۹۶ دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و افزایش تعداد مدیران زن و جوانان در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد تا پایان برنامه ششم را ابلاغ کرد تا به وعده خود در استفاده از مدیران زن و جوان‌ترشدن مدیران ارشد کشور عمل کند.
همچنین طبق اعلام «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده،۴۱درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل می‌دهند و تعداد مدیران زن در دولت دوازدهم با پنج درصد رشد به ۱۸/۸درصد رسیده است..
 در نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد (25 شهریور ماه 98)که با حضور معصومه ابتکار برگزار شده بود،سند توسعه زنان خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد با رأی اعضا مصوب شد.
 حسین کلانتری،استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفته بود: انتظار می‌رود که سند توسعه زنان خانواده با همراهی همه مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شود.


وی افزود: در ابتدای برنامه ها با حضورم در استان بیان‌کردم که باید از ظرفیت بانوان  در عرصه های مدیریتی استفاده شود و این موضوع تعارف نبود زیرا یک برنامه است و ان را ادامه خواهیم داد در این مورد مدیران که بیش از یک‌ معاون دارند خود مختار هستد اما مدیران بیش از یک معاون می توانند از ظرفیت بانوان استفاده کرده که به نوعی ملاک های ارزیابی ما در حوزه زنان است.
کلانتری،معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به آذر صفایی نیا داد تا او اولین بانوی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد شود.
فرماندار کهگیلویه، نیز در شورای اداری کهگیلویه (28 شهریور ماه) در حالی که هر سه معاون خود مرد هستند بر ضرورت رعایت سهم و انتصاب بانوان در پست های معاونت تاکید کرده بود و گفت: مکاتبات لازم با همه دستگاه ها در خصوص به کارگیری بانوان با تدبیر در پست های معاونت های ادارات انجام شده است و حتما باید گزارش عملکرد ارائه دهید.


 
حال که ماه ها از آن شورای اداری و حرف های فرماندار کهگیلویه می گذرد با وی گفت وگویی داشته ایم تا ببینیم چقدر به عملی شدن این وعده نزدیک شده ایم،که در زیر می خوانید؛
علیرضا اتابک در گفت و گو با کبنا با بیان اینکه افزایش سهم زنان در مدیریت تاکید رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه وبویراحمد است،از دغدغه های ما در کهگیلویه نیز هست تصریح کرد:ولی با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس هر کاری کنیم،شائبه سیاسی دارد لذا بهتر است در یک فرایند آرام این کار صورت گیرد.
علیرضا اتابک با اشاره به اینکه،هر جایی کار به زنان سپرده شد هم دستپاک بوند هم بهتر کار انجام دادند،افزود:با توجه به اینکه در یک استان کمتر توسعه یافته و در حال توسعه هستیم بخشی از جامعه مقاومت نشان میدهد به فرض مثال اگر بخواهیم زنی را به عنوان بخشدار معرفی کنیم مقاومت هایی می شود، لذا کار فرهنگی و زمینه سازی می طلبد.
اتابک گفت:با بعضی از مدیران کل هم صحبت هایی صورت گرفت و بعد از انتخابات جدی تر پیگیر می شویم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا سه معاون خودتان  مرد هستند به تبسمی اکتفا کرد و توضیح دیگری نداد.
حال باید دید فرماندار کهگیلویه،پس از برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس که گویی تنها دغدغه این روزهای وی است،چقدر در راستای عملی کردن این وعده،تدبیرو تلاش به خرج خواهد داد؟
به گزارش کبنا از دهدشت، تا کنون 3پست مدیریتی به بانوان  در کهگیلویه رسیده است که هر سه مورد در دوره سرپرستی جعفر نیکبخت،سرپرست سابق فرمانداری کهگیلویه منتصب شدند.
 


کد مطلب: 416664

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416664/مدیریت-بانوان-کهگیلویه-شعار-عمل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1