کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز با حضور حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نماینده ولی فقیه جدید کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد / آخرین صحبت حسینی: مردم در انتخابات خدا را در نظر بگیرید

26 دی 1398 ساعت 11:08

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی فقیه در استان معرفی شد.


آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق و جدید یاسوج در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 26 دی ماه 98) آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق و جدید یاسوج با حضور حاج اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در آیین تکریم خود به عنوان امام جمعه سابق شهر یاسوج به الطاف خداوند به ملت ایران به خصوص رهبری امام راحل اشاره کرد و گفت یک رهبر و یک ملت معجزه قرن را به وجود آوردند.
وی به نعمت‌های دیگر از جمله سنگر نماز جمعه اشاره کرد و گفت: سنگر نماز جمعه آگاهی‌بخش است و بسیاری از مشکلات را در این سنگر می‌توان پی‌گیری کرد.
امام جمعه سابق یاسوج به ویژگی‌های مردم استان و مواضع آن‌ها در برابر ستمگران اشاره کرد و گفت: این مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته و درخشش آن‌ها در کشور بی‌نظیر است و در جنگ ۲۲ و نیم درصد در جنگ حضور داشتند در حالی که استان بعدی ۱۰ درصد رزمنده داشت.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به خدمات بیت ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: ایت‌الله سید شرف‌الدین حسینی نعم الخلف بود و خدمات شایسته‌ای برای استان داشت‌.
وی همچنین با آرزوی موفقیت برای نماینده جدید ولی‌فقیه در استان از همه مردم و مسولان خواست تا در کنار حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی برای توسعه استان کمک کنند.
امام جمعه سابق یاسوج با اشاره به انتخابات آینده استان از مردم خواست تا خدا را در انتخابات در نظر بگیرند و قوم و طایفه‌ و رفیق و دوست بازی را کنار بگذارند.
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور مردم در مراسماتی که برای این بزرگوار برگزار شد چشمگیر بود.استان جمعیت میلیونی نداشت اما حضور آنها با جمعیت استان‌های میلیونی برابر می‌کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از روزی که به عنوان  استاندار این استان توفیق خدمت پیدا کردم دیدم نماینده ولی‌فقیه در دل مردم جای دارد مردم دوستش دارند و چقدر به او اعتماد دارند و او هم چقدر با آغوش باز مردم را می‌پذیرد که البته ریشه این به سال‌ها پیش و در زمان پدر بزرگوار ایشان باز می‌گردد.
وی بیان کرد: شهادت می‌دهم در طول این مدت هیچ کار شخصی از ما نخواستند و آگاهانه امور را پیگیری می‌کردند و آگاهانه در خط ولایت بود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی در همان روزهای آغازین محرمانه گفت برنامه‌ریزی می‌کنم شرایط به گونه‌ای باشد که حجت‌الاسلام نصیر حسینی به عنوان نماینده ولی‌فقیه منصوب شود و خود وی هم فضائل و سجایع حجت‌الاسلام حسینی را بیان کرد که مناسبت‌ترین و موجه‌ترین شخصیت به عنوان نماینده ولی‌فقیه منصوب شد.
کلانتری با اشاره به فضائل حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه یاسوج گفت: زمانی که این بزرگوار خطبه می‌خواند با یک حس ۱۰۰ درصدی مامون می‌شدیم که خدا رو شاکریم که این دو سرمایه را داریم و سرمایه جدیدی هم به آن اضافه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی خودش برای مراسم معارفه حجت‌الاسلام نصیر حسینی سنگ تمام گذاشت و خود وی در نماز جمعه حاضر شد و سخنرانی کرد که از او قدردانی می‌کنم.
 توصیه مقام معظم رهبری به آیت‌الله ملک‌حسینی چه بود
حجت‌الاسلام محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری درآیین تکریم و معارفه نمایندگی ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به  تغییر و تحول در نمایندگی ولی‌فقیه و امام جمعه شهر یاسوج گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی به دلیل مشغله‌کاری در شیراز نتوانست این مسولیت را بپذیرد و این کار با رضایت خود ایشان بود.
وی با اشاره به سوابق خاندان ملک‌حسینی گفت: در دیداری که ۱۸ دی به اتفاق آیت‌الله ملک‌حسینی با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از آیت‌الله ملک‌حسینی خواستند که حضور ایشان در استان ادامه پیدا کرده و این سرمایه اجتماعی همچنان تداوم داشته باشد.
به گزارش کبنا، با حکم مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی از علمای استان و امام جمعه سابق دهدشت به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج معرفی شد.
 
بیشتر بخوانید:

نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: مثل برادری دست به دست همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای آبادانی این دیار می‌دهم / هیچ جریان و یا گروهی برای من فرقی ندارد 

تصاویر معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد


نماینده جدید ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کیست
تا پیش از این از ابتدای شکل‌گیری انقلاب آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی از روحانیون مبارز و بنام جنوب کشور با حکم امام رحمت‌الله علیه به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
آیت‌الله ملک‌حسینی که یکی از بزرگترین مدارس علمیه جنوب کشور را در شهر شیراز مدیریت می‌کرد هم در آن خطه از کشور و هم در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده ولی‌فقیه حضور داشت و منصب امامت جمعه بر عهده شخص دیگری بود.
بعد از رحلت آن عالم مجاهد؛ فرزند ایشان آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در کسوت نمایندگی ولی‌فقیه انجام وظیفه کرد تا این که با درخواست استعفای آیت‌الله ملک‌حسینی حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی تحصیلات ابتدایی را در مرکز استان و شهر یاسوج سپری و سپس در سال 1362 با تشویق و ترغیب خانواده و علاقه‌اش  به فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهر شد.
وی  پس از گذراندن دوره مقدمات، برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه آقاباباخان شیراز مراجعه کرد و در آنجا به تحصیل علوم دینی پرداخت  و تا سال 1369 همزمان با  تحصیل، به  تدریس علوم دینی در آن حوزه همت گمارد 
وی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به درجه جانبازی نائل آمد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با پایان جنگ تحمیلی برای ادامه تحصیل مجدد به حوزه علمیه قم رفت و دروس رسائل و مکاسب و خارج فقه و اصول را در محضر اساتیدی چون آیات عظام   مکارم شیرازی، بهجت، وحید خراسانی،  جوادی آملی، کریمی جهرمی و استادی فرا گرفت.
وی در حوزه علمیه قم سطوح عالی فقه و اصول را تدریس می‌نمودند و سه دوره به عنوان نماینده طلاب و فضلای استان در مجمع نمایندگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  بودند.
 وی  از آبان ماه سال 1388 به امامت جمعه شهر دهدشت  منصوب شد و در کنار ارشاد مردم در خطبه‌های نماز جمعه، در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به تدریس و تربیت جوانان این شهر پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی  با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج منصوب شد. 

در متن حکم مقام معظم رهبری آمده است:
اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای ملک‌حسینی دام‌بقائه از نمایندگی ولیّ‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد استعفا نموده‌اند، جنابعالی را به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ یاسوج منصوب می‌کنم.
ارزش‌های دینی و انقلابی اقوام غیور و پاک‌سرشت آن استان و خدمات آنان به نهضت اسلامی از دوران پیش از پیروزی انقلاب و سپس حضور آنان در صحنه‌های حساس انقلابی و اجتماعی و سیاسی در همه‌ دوران پس از انقلاب فراموش‌‌نشدنی است. توصیه‌ مؤکد اینجانب حضور مردمی و ارتباط صمیمی جنابعالی با همه‌ قشرهای مردم و رابطه‌ گرم و پدرانه با جوانان و نونهالان آن منطقه است. تبیین و هدایت دینی و سیاسی در خطبه‌های بلیغ نماز جمعه توصیه‌ دیگر اینجانب است.


کد مطلب: 416654

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416654/نماینده-ولی-فقیه-جدید-کهگیلویه-بویراحمد-معارفه-آخرین-صحبت-حسینی-مردم-انتخابات-خدا-نظر-بگیرید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1