تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۱۶۶۳۵
بن علوی:

مردم و رهبری سوریه، جنگ را پشت سر خواهند گذاشت

۰
مردم و رهبری سوریه، جنگ را پشت سر خواهند گذاشت
کبنا ؛یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان روز چهارشنبه در دیدار با ولید المعلم همتای سوری خود ضمن تاکید بر حمایت عمان از سوریه، تصریح کرد، مسقط اطمینان دارد که رهبری و مردم سوریه قادر به پشت سر گذاشتن جنگ و بازگرداندن امنیت به کشورشان هستند.
 المعلم امروز مهمان بن علوی همتای عمانی خود بود تا ضمن تسلیت برای درگذشت سلطان قابوس، درباره روابط دو جانبه و زمینه های همکاری با هم گفت وگو کنند.
عصر جمعه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۸ گذشته، سلطان قابوس پادشاه عمان پس از حدود ۵۰ سال سلطنت درگذشت و دیوان سلطنتی این کشور بامداد شنبه هفته جاری درگذشت او را اعلام کرد.  
وزیر خارجه سوریه از طرف دولت و مردم کشورش درگذشت سلطان قابوس را تسلیت گفت و تاکید کرد که سلطان قابوس نقش بسزایی در تحکیم پیوندهای دوستی میان دو کشور ایفا کرد.
المعلم ابراز اطمینان کرد که کشور دوست عمان،  همچنان به راه و روش خود در مسیر تحقق توسعه و شکوفایی به رهبری سلطان هیثم بن طارق ادامه خواهد داد.
سانا با تاکید بر نزدیکی دیدگاه های دو طرف درباره مسائل مطرح شده، گزارش داد که دو طرف در این دیدار بر اهمیت ادامه همکاری و هماهنگی و تلاش مشترک برای رویارویی با چالش ها و پشت سرگذاشتن آنها تاکید کردند.
بن علوی نیز ضمن تقدیر عمان از رهبری و مردم سوریه، بار دیگر بر همبستگی کشورش با سوریه در مواجهه با جنگی که سوریه را هدف قرار داده است، تاکید کرد.
وزیر خارجه عمان همچنین تاکید کرد که مسقط اطمینان دارد که رهبری و مردم سوریه قادر به پشت سر گذاشتن جنگ و بازگرداندن امنیت به سوریه هستند.
سوریه طی هشت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی بوده است اما از سال گذشته، با شکست قطعی عناصر تروریستی، امنیت و ثبات به سوریه بازگشته است و دولت این کشور در تلاش برای کنترل سراسر خاک سوریه است.
دو طرف در ادامه نشست، درباره آخرین تحولات و رویدادهای جاری در منطقه و جهان و چالش هایی که ملت های منطقه با آن روبه رو هستند، رایزنی کردند. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1