تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۱۶۶۱۲
بسته خبری کبنانیوز؛

اجحاف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حق مردم / فریب افراد چرب زبان را نخورید / پیشرفت ۷۰درصدی مونتاژ کارخانه بازیافت یاسوج / گزارش گازگرفتگی 230 نفر در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجحاف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حق مردم / فریب افراد چرب زبان را نخورید / پیشرفت ۷۰درصدی مونتاژ کارخانه بازیافت یاسوج / گزارش گازگرفتگی 230 نفر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛پیشرفت ۷۰درصدی مونتاژ کارخانه بازیافت یاسوج، برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد، سرانه تولید زباله دریاسوج ۲ برابر میانگین کشوری است و هشدار پلیس فتا در خصوص افراد چرب زبان بخشی از خبرهای امروز استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

هزینه 150 میلیارد ریالی برای احداث پردیس فرهنگی- هنری گچساران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان اینکه مجتمع پردیس فرهنگی- هنری گچساران تا کنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در این طرح فرهنگی 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
امیر حسین نوروزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی ساختمان پردیس فرهنگ و هنری در گچساران گفت:  عملیات اجرایی این ساختمان  در سال 96  آغاز شده و تا کنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه  در این ساختمان بیش از 150میلیارد ریال   هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز نیاز به اعتبار  دارد، گفت:  تاکنون در این طرح فرهنگی ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت  هزینه شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار و 300 مترمربع  با زیربنایی بیش از ۶ هزار متر  در 2 و سه طبقه در ورودی شهر دوگنبدان در حال احداث است.
نوروزی ادامه داد: این ساختمان دارای  ۸ سالن از جمله  موسیقی، پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، کنفرانس، کتابخانه تخصصی، سینما تکس و سالن‌های ۱۵۰ و ۴۰۰ نفری است.
وی با بیان اینکه نبود مجتمع  فرهنگی و هنری در این شهرستان مشکلاتی را برای جامعه هنرمندان به وجود آورده بود، افزود:  با بهره برداری  مجتمع پردیس فرهنگی و هنری تحولی در رفاه حال هنرمندان  این شهرستان ایجاد خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  در ادامه به مجتمع فرهنگی آفتابگردان اشاره و ابراز کرد: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی هنری آفتابگردان از سال 1383  در این شهرستان آغاز شده که متاسفانه تا قبل از سال 1390 به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود.
نوروزی  با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون دارای 99 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت:  این مجتمع در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع و  زیربنای سه هزار و ۷۰۰ متر مربع  در چند طبقه احداث شده است.
نوروزی اظهار داشت: در این مجتمع بزرگ ۱۰ واحدی سالن آمفی تئاتر، محل استقرار انجمن‌های ادبی و کتابخانه و تالار نمایش پیش بینی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: برای ساخت این طرح فرهنگی ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این مسوول با بیان اینکه در چند سال اخیر بیش از 203 میلیارد  برای زیر ساخت های فرهنگی این شهرستان هزینه شد، گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی آفتابگردان،  احداث مجتمع پردیس فرهنگی و هنری، ۲ سالن پلاتو و کانون های فرهنگی مساجد گچساران هزینه شد.
نوروزی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بیش از هشت میلیارد ریال همچنین برای کانون‌های فرهنگی  مساجد گچساران و تعمیر و تجهیز ۲ پلاتو نمایش گچساران هزینه شد.

سریال دردسرها در بیمارستان «جلیل» یاسوج/ از مشکل بیمه تا حقوق 28 نیروی ایثارگر
در روزهای اخیر تماس‌هایی از سوی برخی نیروهای ایثارگر شاغل در بیمارستان دکتر جلیل یاسوج داشتیم که از وضعیت کنونی خود به شدت گلایه داشتند.
 در سال‌های اخیر شاهد بی‌نظمی‌های در بسیاری از امورات استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم هر چند که بنا به شعار انتخاباتی دولت کنونی همگان انتظار تدبیر بیشتر در امور استان را داشتند اما وضع نه تنها بهتر از گذشته‌ نشد بلکه د بسیاری از موارد شاهد اوضاع به مراتب بدتر از گذشته هستیم.
از استخدام‌های طایفه‌ای و بکارگیری‌های فله‌ای گرفته تا در مقابل برخورد گاها جناحی و یا فراقانونی و غیر قانونی با نیروهای اداری و شرکتی و قراردادی که در چند سال اخیر در استان باب شده از جمله مشکلاتی بوده که در حوزه اداری با آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم.
داستان بکارگیری نیرو در بیمارستان شهید جلیل یاسوج خود قصه‌ای مفصل در بکارگیری آن چنانی نیرو در استان دارد که نظام و دولت تا هم اکنون هزینه‌های این کار را می‌پردازد.
طی روزهای اخیر تماس‌هایی از سوی برخی نیروهای ایثارگر شاغل در بیمارستان دکتر جلیل یاسوج داشتیم که از وضعیت کنونی خود به شدت گلایه داشتند.
طبق گفته برخی از نیروها که تعداد آن‌ها به 28 نفر می‌رسد از این تعداد 26 نیروی دختر و 2 نیروی پسر مدت زمان 2 سال است که به بیمارستان شهید جلیل جهت کار معرفی شده اند.
این تعداد نیرو به مدت یک سال و 4 ماه کارورز بوده‌اند که نه بیمه و نه حقوق برای آن‌ها در نظر گرفته شده و تنها امورات خود را با ماهیانه 300 هزار تومان که بنیاد شهید در نظر گرفته بود آن هم برای ایاب و ذهاب می‌گذراندند.
از خردادماه سال جاری علوم پزشکی مکلف شد حقوق و بیمه این تعداد را واریز کند که از خرداد ماه تا شهریور مبلغی از حقوق آن‌ها جهت بیمه کسر شده اما بنا به گفته خودشان بیمه‌ای رد نشده است.
 هر چند که باید حقوق این افراد توسط پیمانکار پرداخت شود اما بیمه و مدت چند ماه حقوق این عده داده نشده است در حالی که سخت‌ترین کارها و در شیفت‌های 8 ساعته توسط این تعداد در بیمارستان تازه تاسیس دکتر جلیل انجام می‌شود.
این عده با انتقاد از روند کنونی پرداخت بیمه و حقوق خود توسط پیمانکار از مسوولان علوم پزشکی استان خواهان پاسخ و رفع مشکلات خود هستند.

پیشرفت ۷۰درصدی مونتاژ کارخانه بازیافت یاسوج
شهردار یاسوج گفت: عملیات مونتاژ کارخانه بازیافت یاسوج پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.
 نستهن مقدم  اظهار کرد: در ساخت کارخانه بازیافت یاسوج و فعالیت خطوط از جدیدترین روش‌های بازیافت استفاده خواهد شد.
شهردار یاسوج  با بیان اینکه بهترین روش جداسازی و به شکل سیستمی در این مرکز دیده شده است، عنوان کرد: سوله اصلی در مرکز ساخته شده و بلافاصله پس از پایان عملیات مونتاژ در شهرک بلکو، قابلیت انتقال سوله و تجهیزات به دوپشته دشتروم را داریم.
مقدم تصریح کرد: همچنین بازدیدی از کارخانه بازیافت پسماند شهر یاسوج در شهرک بلکو انجام گرفت و طرح مواردی نیز انجام گرفت.
شهردار یاسوج به سرانه بالای تولید زباله در استان اشاره کرد و اظهار داشت: نقش کارخانه‌های بازیافت در چرخه‌های مختلف محیط زیست و ایجاد اشتغال محسوس است.
مقدم گفت: این مهم با تمام توان در شهر یاسوج اجرایی شده و امید است با تکمیل کارخانه، اقدامی ماندگار در حفظ طبیعت، محیط زیست، تولید و اشتغال شکل بگیرد.

برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری جشنواره صبر اسوه و مقاومت در استان خبر داد.
 سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست کارگروه زنان و خانواده از برگزاری جشنواره اسوه صبر و مقاومت خبر داد و گفت: این جشنواره ۱۹ بهمن ماه در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این جشنواره با هدف تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت که مادران و همسران شهدا هستند برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نقش مادران و همسران شهدا در جنگ گفت: تجلیل از مادران و همسران شهدا در  دفاع مقدس چیزی نیست که از آن بگذریم.

تولید 20 اثر پوستر با موضوع شهادت سردار سلیمانی درحوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد، 20 اثر پوستربا موضوع شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در حوزه هنری تولید شد.
 عبدالرسول شریفی با اشاره به تاثیر بیان رویدادهای اجتماعی از دریچه  هنر گفت:  ۲۰ آثار با رویکرد جلوه بصری در زمینه جبهه مقاومت و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی خلق شدند.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری عنوان کرد: این آثار در قالب پوستر هنری خروجی تلاش هنرمندان گرافیست استان، در ورکشاپ یکروزه ای است که چندی پیش از سوی  حوزه هنری برگزار شده بود.
وی تصریح کرد: نمایشگاهی از این پوسترها در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش پیاده‌روی همگانی بزرگداشت شهید سلیمانی در دهدشت
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی کهگیلویه گفت: همایش پیاده‌روی همگانی بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در دهدشت برگزار می‌شود.
بردیان کرامتی اظهار داشت: همایش بزرگ  پیاده‌روی خانواده به مناسبت گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و نیز و جانباختگان مراسم تشییع و شهدای سقوط هواپیما برگزار می‌شود.
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی کهگیلویه گفت: اداره ورزش و جوانان، مجتمع نان و فروشگاه پوشاک دلباز در برگزاری این همایش همکاری دارند.
کرامتی افزود: جوایزی از قبیل کارت هدیه 300 هزار تا سه میلیون ریالی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
وی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این پیاده‌روی گفت: به قید قرعه جوایزی به تعدادی از شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.
کرامتی زمان و مکان همایش را روز پنج‌شنبه 26 دی ماه ساعت 15 از ایران خودرو دوهنده به سمت جاده دره‌لبک اعلام کرد.

گزارش گازگرفتگی 230 نفر از ابتدای امسال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ ۲۳۰ مورد مسمومیت بر اثر گاز مونوکسید کربن، امسال به اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است.
 محسن جلیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۰ مورد گاز گرفتگی به اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است.
 رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ازاین تعداد پنج نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز گفت: هفت نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن، پارسال در کهگیلویه و بویراحمد فوت کردند.
امینی افزود:  در ۹ ماهه اول امسال نیز یک مورد مرگ ناشی از گاز مونوکسید کربن به ثبت رسیده است.
وی در خصوص خبر امروز مبنی بر مرگ ۲ نفر در دشت روم بر اثر گاز مونوکسید کربن نیز گفت: کارشناسان این اداره هنوز نتیجه نمونه‌برداری و تشخیص قطعی گاز گرفتگی را اعلام نکرده‌اند.

زلزله 2.9 ریشتری لنده را لرزاند
زمین لرزه‌ای به قدرت 2 و 9دهم در مقیاس ریشتر امروز ساعت 7 و یک دقیقه لنده را لرزاند.
این زمین لرزه در عمق 8کیلومتری زمین و در فاصله 16کیلومتری لنده، 22کیلومتری قلعه رئیسی و 26کیلومتری دهدشت رخ داد.
تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات احتمالی اعلام نشده است.

سرانه تولید زباله دریاسوج ۲ برابر میانگین کشوری است
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه تولید زباله، روزانه هر فرد در یاسوج یک کیلو و ۲۵۰ گرم بوده درحالی که میانگین کشوری ۶۰۰ گرم است.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله در شهر یاسوج و حومه تولید و برای دفن به سایت دوپشته دشت روم منتقل می شود.
دوپشته دشتروم یکی از ییلاق های خوش آب و هوای شهرستان بویراحمد است که اوایل دهه ۷۰ به صورت موقت برای دفن زباله های شهر یاسوج انتخاب شد در شهر یاسوج رشد جمعیت در این شهر و حومه از یک سو و نبود مکانی با شرایط دوپشته باعث شد این نقطه از دشتروم به مکان دائمی دفن زباله ها تبدیل شود.
در آغاز قرار بود فقط هفت هکتار از اراضی منطقه درگیر دفن زباله ها شود که این محدوده گسترش پیدا کرد تا به ۱۷ هکتار رسید.
وی افزود: تولید این حجم از زباله یک تهدید جدی برای محیط زیست است و می تواند به سلامت منابع آبی، آب های سطحی و حیات وحش آسیب برساند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت مدیریت پسماند در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بحرانی است.
هاشمی عنوان کرد: دفن زباله سبب نفوذ شیرابه به عمق زمین می شود و این مهم یک تهدید جدی برای منابع آبی محسوب می شود.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا و در زمینه پسماند و هشدار در خصوص مصرف گرایی توسط متولیان امر استان باید در دستور کار قرار بگیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار راه اندازی هرچه سریع تر کارخانه بازیافت زباله در این شهر شد زیرا نبود جایگاه و کارخانه بازیافت در استان، منابع آبی و جنگلی را در معرض تهدید و هشدار قرار می دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید زباله تر (تجزیه پذیر) در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است و در فصل تابستان به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران این میزان تا ۱.۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.
این روزها در بسیاری از کشورهای جهان نه تنها زباله تهدیدی برای انسان ها محسوب نمی شود بلکه با مدیریت موثر به آن «طلای کثیف» نیز گفته می شود و علاوه بر بازیافت و استفاده منطقی از آن، در بخش های مختلف، حتی از این زباله ها برق نیز تولید می شود.

سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقه کتابخوانی شعار سال شرکت می کنند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوادآموزان مرد و زن دوره انتقال این استان در مسابقه کتابخوانی شعار سال با عنوان رونق تولید شرکت می کنند.
هادی زارع پور اظهار داشت: زمان برگزاری این مسابقه کتابخوانی ایام الله دهه فجر امسال و همزمان با سراسر کشور خواهد بود.
وی افزود: کتابی با نام «رنج و گنج» از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تهیه و بین سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها توزیع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲ هدف عمده برگزاری این مسابقه کتابخوانی شامل ترویج و تبیین هر چه بیشتر شعار سال بین سوادآموزان کشور و استان و تحقق روزافزون رونق تولید است.
زارع پور عنوان کرد: مهمترین محورهای این مسابقه کتابخوانی شامل تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولیدات داخل،  ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین سوادآموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد و تقویت روحیه خودباوری بین آنان است.
وی ابراز داشت: این مسابقه کتابخوانی فرصتی ارزنده در زمینه فرهنگ سازی از طریق آموزش برای حمایت هر چه بهتر از رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.
زارع پور گفت: دستگاه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این مسابقه کتابخوانی همکاری و مشارکت می کنند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

۱۲۰ پل و ابنیه تخریبی ناشی از سیل در کهگیلویه وبویراحمد بازسازی شد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲۰ پل و ابنیه فنی تخریب شده و خسارت دیده ناشی از سیل فروردین امسال در این استان مرمت و بازسازی شد.
محمد نصیری راد اظهار داشت: افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال برای خسارات ناشی از سیل فروردین امسال به استان از دو محل استانی و ملی تخصیص و هزینه شده است.
وی تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات استانی بود که ۱۰۰ درصد آن و در قالب بیش از ۳۰ قرارداد هزینه شد.
نصیری راد یادآور شد: با این میزان اعتبار بیش از ۷۰ پل تخریبی و ابنیه های فنی خسارت دیده ناشی از سیل فروردین امسال تعمیر و بازسازی شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از این میزان نیز از محل اعتبارات ملی برای جبران خسارت ناشی از سیل به استان تخصیص یافت.
وی ادامه داد: همچنین با تخصیص این میزان اعتبار بیش از ۳۰۰ جاده روستایی مسدود و یا تخریب شده ناشی از سیل فروردین امسال نیز تعمیر، بازسازی و بازگشایی شد.
نصیری راد تصریح کرد:  از محل تخصیص این اعتبارات محور اصلی یاسوج – شیراز و جاده یاسوج – باغچه سادات سرفاریاب که  در سیل اوایل امسال بخشی از این محورها دچار تخریب شده بود نیز بازسازی و اصلاح شد.
وی گفت: علاوه بر این میزان اعتبارات نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه برای جبران خسارات ناشی از سیل فروردین امسال در حوزه حمل و نقل در سطح استان هزینه شده است.
نصیری راد با بیان اینکه بیش از ۷۰ نقطه حادثه خیز و خطرناک در سطح محورهای استان شناسایی شده است، گفت: برای رفع این نقاط افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه وبویراحمد همچنین یکی از چالش ها ومشکلات اساسی در حوزه حمل و نقل استان را فرسودگی و عمر بالای ۳۰ سال ناوگان و ماشین آلات راهداری عنوان کرد و گفت: هم اینک از مجموع ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات حدود ۱۵۰ دستگاه در  قالب ۲۰ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت دارد. 
 

۱۷۲۴ فقره پرونده قضایی مسن در کهگیلویه وبویراحمد مختومه شد
رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزارو ۷۲۴ فقره پرونده قضایی مسن در سه ماهه اخیر در این استان مختومه شد.
حسین نگین تاجی در نشست با رؤسا و مستشاران دادگاه تجدیدنظر استان اظهارداشت: عمر این تعداد پرونده بیش از یکسال ونیم بوده که در دو تایم صبح و عصر از سوی کارشناسان قضایی رسیدگی شد.
وی تعداد پرونده های مسن تا قبل از تلاش شبانه روزی همکاران خود را ۲ هزارو ۲۲ فقره اعلام کرد و گفت: این آمار هم‌اکنون به  یکهزارو ۳۰۶ فقره پرونده مثبت رسیده است.
نگین تاجی تصریح کزد: ارتقا پرونده های منفی به مثبت افزایش سه برابری داشته است.
وی اظهار داشت: در اجرای احکام کیفری طرحی ارائه شده که هیئت های ۱۰ نفره با دستورالعمل خاص در دوماه اخیر چهار هزار پرونده را کاملاً مختومه کرده اند.
نگین تاجی افزود: در این کار جهادی  ۱۶۰ پرونده فرعی نیز مختومه شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی استان در این مدت با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۱ درصد رسیده است.
 نگین تاجی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت آزادی مشروط و یا مجازات های جایگزین حبس در دادگاههای تجدیدنظر یکی از تأسیسات حقوقی است که نقش مهمی در جمعیت کیفری زندان ها  دارد.
‌وی گفت: برای جلوگیری از اطاله دادرسی نیاز است اصحاب پرونده در صورت نیاز بصورت تلفنی احضار شوند.
رئیس کل دادگستری استان در خصوص کار قضایی معاونت ها در شعب نیز اظهار داشت: همکاران معاون بنا به تأکید ریاست محترم قوه قضائیه برای کاهش موحودی پرونده ها اقدام کنند.

سیستم‌نوبت دهی اینترنتی در مراکز درمانی دهدشت راه اندازی شد
 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: برای رفاه حال مردم سیستم نوبت دهی اینترنتی در مراکز درمانی دولتی این شهرستان راه اندازی شد.
محمدطاهر طیب‌زادگان اظهار داشت: نوبت دهی اینترنتی در آزمایشکاه مرکزی دهدشت و مرکز دندانپزشکی الغدیر برای رفاه حال متقاضیان از امروز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: متقاضیان می توانند برای دریافت نوبت به آدرس اینترنتی shafadoc.ir مراجعه کنند.
طیب زادگان تصریح کرد: متقاضیان می توانند هر روز صبح از ساعت هفت به بعد با مراجعه به سایت بدون حضور در مرکز نوبت خود را دریافت کنند.
وی گفت: کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز با کد دستوری *۶۶۵۵*۲۲۲۷۷۷# از طریق پیامک رایگان کد رهگیری دریافت کنند.
۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۰۸ پایگاه سلامت و ۸۹ خانه بهداشت برای جمعیت ۱۳۱ هزار نفری در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد.
شهرستان کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۳۴۴ روستای بزرگ و کوچک است که ۴۵ درصد از جمعت آن در روستاها ساکن هستند.

اجحاف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حق مردم
در نشست ستاد تنظیم بازار موضوعات مختلفی از جمله وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
نشست ستاد تنظیم بازار ظهر امروز با چهار دستور کار برگزار شد که سالار حسین‌پور با اشاره به تعادل در بازار کالاهای اساسی شامل مرغ منجمد، شکر، برنج و سویا گفت: با کمبود روغن جامد در بازار مواجهیم ضمن اینکه به دلیل عدم تقاضا در بازار لاستیک سنگین خودرو رسوب این کالا را شاهد هستیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نبود شکر از دغدغه مردم و زنبورداران بود که شکر مورد نیاز حتی برای زنبور داران تهیه و با قیمت 4 هزار و 450 تومان به فروش می‌رسد، ضمن اینکه برنج دانه بلند با قیمت هر گونی 10 کیلویی 65 تا 67 هزار تومان عرضه می‌شود و سهمیه مناطق محروم استان اختصاص یافته است.
وی همچنین از رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گلایه کرد و گفت: افزایش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعتراض واحدهای صنفی را در پی داشته که خواستار نظام‌مند شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به راه‌اندازی بدون مجوز این واحدها هستیم.
در همین خصوص رئیس اتحادیه خواربارفروشان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای گاهی در حق مردم اجحاف می‌کنند چرا که اغلب تخفیفاتی که تبلیغ می‌کنند غیرواقعی است و همین موضوع موجب آشفته شدن بازار شده و کسی هم جلودار آنها نیست.
در ادامه این نشست  منوچهر محمدی از برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم تا پایان فروردین خبر داد و عنوان کرد: افزایش 22 درصدی جوجه‌ریزی در آذر نسبت به آبان را شاهد هستیم ضمن اینکه در حال حاضر مرغ با قیمت 12 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم قیمت مرغ سیر نزولی داشته باشد.
اما بررسی وضعیت نمایشگاه‌های استان دیگر دستور کار این نشست بود که علی ارشدی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها در سطح استان گفت: تبلیغات در این نمایشگاه‌ها واقعی نیست وقتی نمایشگاهی تحت عنوان عرضه کالا برپا می‌شود باید از تولید به مصرف باشد و دست واسطه‌گرها قطع شود اما متاسفانه  در شرایط فعلی یکسری افراد دوره گرد و افرادی که در خود بازار نیستند اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها می‌کنند که هیچ کار تولیدی را انجام نمی‌دهند.
گرانی 100 درصدی محصولات یک نمایشگاه در شهر یاسوج
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به این شکل خدمات به شهروندان ارائه نمی‌شود و از طرفی شاهد قیمت بالای محصولات عرضه شده در نمایشگاه‌ها نسبت به سطح بازار هستیم. در نمایشگاهی که چند وقت پیش در مصلای شهر یاسوج برگزار شد بازرسان صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی رصد داشتند که متاسفانه قیمت‌ها 10 تا 100 درصد نسبت به بازار بیشتر بوده است که هیچ کدام از آنها تولید کننده نبودند.

این مسوول گفت: تبلیغاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر تخفیفات مشاهده می‌شود و وقتی مراجعه می کنیم می بینیم تخفیفات غیر واقعی است.
در پایان این نشست هم سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تشدید نظارت‌ها در بازار تأکید کرد و گفت: در نمایشگاه‌ها محصولات با کیفیت عرضه شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی همکاری لازم برای داشتن بازاری آرام تا پایان فروردین سال آینده داشته باشند.

فریب چرب زبانی و تبلیغات فریبنده برخی از فروشندگان را نخورید
رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است شهروندان در هنگام خرید کالا و اجناس مورد نیاز از سایت های درج آگهی مواردی را مد نظر قرار دهند.
سرهنگ شهبازی پور افزود: شهروندان عزیز لازم است محصولات مورد نیاز خود را به دقت انتخاب کرده و وجه مورد نظر را تا حد امکان به صورت حضوری پرداخت کنید.
وی اظهارکرد: قبل از مشاهده و دریافت کالا، از پرداخت هرگونه مبلغی تحت عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری کنید.
به نقل از پایگاه خبری پلیس این مقام انتظامی بیان کرد: فریب چرب زبانی و تبلیغات فریبنده برخی از فروشندگان را نخورید چرا که این روش یکی از شگردهای مجرمان برای جلب توجه و کلاهبرداری است.

رضایتمندی مشترکان کهگیلویه و بویراحمد از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ثابت
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان به ۵۵۱ هزار و ۷۱۹ نفر رسیده است.
"جواد غلام‌پور" در حاشیه نشست شورای مدیران فاوای استان و در تشریح شاخص های حوزه فاوا افزود: در سالهای اخیر به همت متخصصین و مسئولین دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات شاهد رشد ارائه خدمات توسط اپراتورها در سطح استان بوده ایم.
وی با اشاره به آمار استفاده کنندگان از خدمات حوزه ارتباطی، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان را ۷۴.۱۶ درصد عنوان و اظهارکرد: از این میزان ۴.۷۱ درصد به اینترنت پهن باند ثابت و ۶۹.۴۴ درصد به اینترنت پهن باند سیار اختصاص دارد.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان را ۵۵۱ هزار ۷۱۹ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۰ نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و ۵۱۶ هزار و ۶۶۹ نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.
غلام‌پور به میزان رضایتمندی مشترکان اینترنت پهن باند ثابت هم استانی از نحوه ارائه خدمت توسط دارندگان این پروانه اشاره و بیان کرد: شرکت انتقال داده آسیاتک با امتیاز ۱۵.۹۳ دارای بیشترین میزان رضایتمندی و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات با داشتن ۱۱.۱۶دارای کمترین میزان رضایتمندی مشتریان هم استانی از نحوه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1