تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۱۶۵۸۷
بسته خبری کبنانیوز؛

«ننه صنوبر» در یاسوج / هشدار جدی اداره استاندارد در خصوص بخاری‌های گاز سوز / آغاز شمارش پرندگان / «قاتل خاموش» جان دو بویراحمدی را گرفت

۰
«ننه صنوبر» در یاسوج / هشدار جدی اداره استاندارد در خصوص بخاری‌های گاز سوز / آغاز شمارش پرندگان / «قاتل خاموش» جان دو بویراحمدی را گرفت
کبنا ؛خطر بخاری‌های گاز سوز، شمارش پرندگان، قاتل خاموش، ایجاد سایت اسکان اضطراری، وضعیت نابسامان، توزیع نفت سفید در کهگیلویه، وضعیت بغرنج شورای ترافیک یاسوج مهمترین موضوعاتی است که هفته اخیر در رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به آنها پرداخته شد.


هشدار جدی اداره استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بخاری‌های گاز سوز
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وسایل گازسوز خطراتی را ایجاد کرده، گفت: مردم با رعایت نکات ایمنی از بروز خطرات جلوگیری کنند.
 بهمن رحمتی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل ایمنی در استفاده از وسایل گازی، عنوان کرد: براساس گزارش‌های واصله استفاده نامناسب از وسایل گازسوز به ویژه بخاری‌های گازی خطرات جبران ناپذیری برای شهروندان به‌وجود آورده است.
 مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نصب نامناسب بخاری‌های گازی و استفاده از مسیرهای طولانی افقی دودکش و استفاده از زانوهای اضافی و عدم کنترل مسیر خروج گازهای منواکسید کربن و در برخی موارد معیوب بودن وسایل گازسوز باعث خطرات جبران ناپذیری می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این خطرات جلوگیری کرد.
 وی به مردم توصیه کرد: قبل از استفاده از وسایل گازسوز دارای نشان استاندارد از وجود و سالم بودن تجهیزات ایمنی در بخاری‌های گازی از جمله ترموکوپل، سنسور حرارتی حساس به اکسیژن ods و گاونر (وسیله تنظیم فشارگاز) اطمینان حاصل و در صورت وجود مشکل به تعمیرکار مجاز مراجعه کنند.
 این مسوول بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دود کش در اتاق‌های خواب، حمام‌ها، زیرزمین‌ها و فضاهای بسته تاکید کرد و افزود: استفاده از این بخاری‌ها به شرطی که دارای نشان استاندارد و آدرس دقیق سازنده باشند صرفاً در فضاهایی که راهی به فضای آزاد دارند مانند سالن‌های بزرگ و یا مغازه‌هایی که معمولاً در آن‌ها باز باشد، مجاز است.
 وی بیان کرد: به هیچ عنوان نباید وسیله گازسوز به‌ویژه بخاری را حتی برای چند لحظه بدون دودکش روشن کرد و در صورت رعایت شرایط استاندارد، شعله بخاری بایستی به رنگ آبی بسوزد و برای اطمینان از باز بودن مسیر دودکش می‌توان با لمس مسیر دود کش و احساس گرم بودن آن از باز بودن مسیر یقین حاصل کرد و در غیر این صورت باید فوراً بخاری را خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.
 رحمتی اضافه کرد: اگر قرار است یک بخاری برای اولین‌بار روشن شود توجه شود حداقل چند ساعت قبل از خواب از درست سوختن شعله آن و انتقال گازهای منو اکسیدکربن به بیرون از فضای اتاق خواب اطمینان حاصل شود و از خوابیدن فوری در چنین فضاهایی خودداری شود.
 مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، از مردم خواست در صورت مشاهده تولید و یا عرضه وسایل گازسوز بدون نشان استاندارد و یا آدرس سازنده مراتب را از طریق شماره تلفن رسیدگی به شکایات 1517 به اداره کل استاندارد استان گزارش کنند.
 
 
آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان خبر داد و گفت: در این سرشماری ضمن پایش منابع آبی، سلامتی پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می‌گیرد.
 سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: برنامه سرشماری پرندگان آبزی، کنار آبزی و مهاجر استان در آبگیرها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و منابع آبی استان آغاز شده است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه‌ها در سطح استان، به خصوص حاشیه رودخانه‌ها توسط کارشناسان این اداره‌کل از 20 دی تا 20 بهمن پرندگان آبزی و کنار آبزی در 7 شهرستان استان شمارش می‌شوند.
  هاشمی افزود: همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه‌های استان مهاجرت می‌کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می‌مانند.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می‌شود بدلیل فراوانی بارش‌ها این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.
 هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوپ بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه‌ها، دریاچه پشت سدها، آبگیرها, تالاب‌ها و منابع آبی استان از تاریخ 20 دی ماه لغایت 20 بهمن به مدت یک توسط کارشناس و محیطبان با استفاده از دوربین و تلسکوپ شمارش می‌شوند. 
وی تصریح کرد: با توجه به فراوانی نزول رحمت الهی در سال جاری و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم، همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده، پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می‌آورند.
 
 قاتل خاموش جان 2 نفر را در دشتروم بویراحمد گرفت
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گازگرفتگی جان دو نفر را در منطقه دشتروم بویراحمد گرفت.
 محسن جلیل اظهار کرد: گازگرفتگی جان دو نفر را در منطقه دشتروم بویراحمد گرفت.
  رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساعت ۲۲ و ۲۱ دقیقه دیشب گزارشی مبنی بر گاز گرفتگی با co به مرکز دیسپچ اعلام شد.
 جلیل تصریح کرد: بلافاصله و در سریع‌ترین زمان ممکن تیم‌های امدادی پایگاه دشتروم به منطقه حادثه اعزام شدند که متأسفانه دو نفر (یک زن و یک مرد) قبل از رسیدن تیم امدادی جان خود را از دست دادند.
 رئیس اورژانس استان گفت: شهروندان در بکارگیری وسایل گرمایشی نهایت ایمنی را لحاظ کنند.
 وی افزود: گاز co بو و رنگ نداشته و به عنوان قاتل خاموش عمل می‌کند.
 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه بکارگیری وسایل گرمایشی باید بر حسب استاندارد و ایمنی کامل باشد، گفت: طی هفته‌های اخیر چندین مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه وبویراحمد گزارش شده است.
  جلیل افزود: طی روزهای اخیر دمای هوای استان به شدت کاهش یافته و این مهم توجه به نکات ایمنی پیرامون سیستم‌های گرمایشی را طلب می‌کند. 
وی، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را به دلیل بی بو و بی رنگ بودن، بسیار خطرناک و مرگ آور عنوان و اضافه کرد: علائم مسمومیت شامل سر درد، حالت تهوع، تنگی نفس، ضعف و بی حالی، سرگیجه و از دست دادن هوشیاری است.
 جلیل ادامه داد: علت‌های عمده مسمومیت با گاز مونوکسید کربن استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد فنری، افقی یا پایین رونده، ارتفاع نامناسب دود کش از پشت بام، استفاده از کلاهک نامناسب، اتصال دو وسیله گاز سوز به یک دودکش اصلی، نصب دودکش در مجاورت فن‌های دمنده و مکنده، استفاده از بخاری بدون دود کش، استفاده از پیک نیک در چادر مسافرتی، اتومبیل و فضای بسته است.
  
 
ایجاد سایت اسکان اضطراری در ۵ شهر بزرگ کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ایجاد ۵ سایت اسکان اضطراری در استان تاکید کرد.
 عزیز فیلی در نشست کارگروه زلزله با اشاره به مصوبات گذشته در خصوص تعیین سامانه پهنه بندی خطرپذیری زلزله شهر یاسوج و تعیین حریم گسل‌های این شهر، اظهار داشت: راه و شهرسازی با همکاری دانشگاه یاسوج به عنوان مشاور عملیات مطالعات تکمیلی در این خصوص را انجام دهد.
  وی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی با اعتبار یک میلیارد تومان نسبت به تهیه و نصب ۸ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف شهر یاسوج اقدام کند.
 به گفته فیلی، مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتبار جهت نصب دستگاه‌های لرزه نگار تأمین اعتبار و به مدیریت بحران استانداری ابلاغ می‌شود.
  فیلی اظهار داشت: مقرر شد اعتبار مورد نیاز در خصوص ایجاد سامانه زلزله شهر یاسوج با توجه به مطالعات قبلی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تأمین شود. 
وی تصریح کرد: به منظور پیش بینی مکان‌های اضطراری در زمان وقوع زلزله در شهرهای پرجمعیت استان از جمله یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت و باشت مقرر شد سایت‌های مناسب امکان سنجی و شناسایی شده و مطالعات لازم در این خصوص از سوی راه و شهرسازی انجام شود.
 فیلی افزود: نقشه‌های اجرایی جهت آماده نمودن این مکان‌های اسکان و تأمین اعتبار به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه می‌شود.
 معاون استاندار خواستار تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه شد و گفت: اعضای این کارگروه موظف به پیگیری جانمایی و تأمین زیرساخت‌های این مکان از جمله آب، برق، گاز، سکوبندی و محوطه سازی آن هستند.
  فیلی همچنین در خصوص مدارس غیرانتفاعی هم اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با همکاری نوسازی مدارس تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به رفع مشکلات ایمنی مدارس غیرانتفاعی استان اقدام کنند.
 
پیست راکد اسکی «کاکان» چشم انتظار عملی شدن وعده استاندار
 پیست اسکی یاسوج که در منطقه کاکان از توابع این شهر قرار دارد یکی از جاذبه‌های خوب برای جلب و جذب گردشگر به این شهر است.
 پیستی که به فاصله کمی از شهر یاسوج قرار گرفته و دسترسی به آن برای مسافران و گردشگران بسیار آسان است.
 پیست اسکی کاکان در سال‌های اخیر به دلیل ضعف در نگهداری و همچنین کم بارشی دچار رکود شده که با بارش برف در سال جاری می‌طلبد که مسوولان هر چه زودتر نسبت به آماده‌سازی آن جهت استفاده هر چه بیشتر ورزشکاران رشته اسکی و گردشگران و البته برای تفریح خود مردم شهر یاسوج اقدام کنند. 
در سفر چند روز پیش حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه کاکان و در حین بازدید از راهداری جاده یاسوج- اقلید در جمع خبرنگاران از تلاش برای راه‌اندازی پیست و تجهیز آن به امکانات لازم طی روزهای آینده خبر داد.
 وی گفت: با اداره‌کل ورزش و جوانان استان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آن چه را که در پیست لازم دارند فراهم کرده و دستگاه‌ها و پیست‌کوب که اکنون به زیر تعمیر رفته هر چه زودتر آماده شوند.
 استاندار همچنین وعده داد که بعد از دهه دوم فاطمیه جشنواره برفی به همت اداره‌کل گردشگری در پیست اسکی کاکان برگزار شود.
  
شناسایی بیش از 7 هزار کیلومتر پهنه معدنی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هفت هزار کیلومتر پهنه معدنی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.
 دارا فرامرزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۱۴ کیلومتر پهنه اکتشافی جدید در استان تعریف، به سازمان زمین شناسی واگذار و مطالعات تکمیلی آن در دست انجام است.
  معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مقدمه فعالیت و استخراج معادن اکتشاف است افزود: در سال‌های گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مطالعه و شناسایی معادن در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده بود.
 فرامرزی تاکید کرد: اکتشاف معادن در چهار مرحله پی جویی، اکتشاف مقدماتی، نیمه تفصیلی، تفصیلی و تکمیلی انجام می‌شود.
 وی افزود: مهم‌ترین مشکلات واحدهای معدنی کهگیلویه و بویراحمد بالا بودن هزینه‌های استخراج، فرسودگی تجهیزات و به روز نبودن روش‌های اکتشاف است. 
فرامرزی بیان کرد: عمده معادن استان شامل سیمان، مرمریت، آهک، گچ، سنگ لاشه، مارن، شن، ماسه، فسفات، بوکسیت و سلستین است.
 وی ادامه داد: حمایت از احیای معادن کوچک استان یکی از برنامه‌های مهم دولت است که در سه بخش پرداخت تسهیلات، خرید تجهیزات و کمک‌های فنی انجام می‌شود.
 
 
لزوم رعایت مقررات ساختمانی جهت تسهیل در رفت و آمد معلولان در کهگیلویه و بویراحمد
دستگاه‌ها ملزم به مناسب سازی فضای اداری هستند و بر همین اساس رعایت مقررات ساختمانی الزامی است.
 دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ملزم به مناسب‌سازی فضای اداری برای عبور و مرور معلولان هستند و باید این موضوع مهم را مد نظر داشته باشند. 
اما شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 68/3/8 پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی در ارتباط بـا رفـع موانع شهرسازی و معماری در عبور و مرور، دسترسی به اماکن و فضاها و تجهیـزات عمـومی شـهری بـه منظـور تـأمین و امکان شرکت افراد دارای معلولیت‌های گوناگون جسمی در زندگی روزمره جامعه را به شرح زیر تصویب نمود.
 1 -از این تاریخ در کلیه طرح‌های آتی و در دست تهیه شهرسازی، شهرک‌سازی و مجتمع‌های مسـکونی و سـاختمانی سراسر کشور اعم از اینکه توسط دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و یا بخش خصوصـی تهیـه گردنـد،
رعایت ضوابط موضوع فصل اول مجموعه پیوست که شامل ضوابط برنامه‌ریزی و طراحی برای تسهیل حرکـت معلـولین در سطح شهر می‌باشد الزامی بوده و کلیه مراجع مسئول تهیه، بررسی و تصویب و اجـرای طرح‌هـای توسـعه شـهری، شهرک سازی و مجتمع‌های ساختمانی و مسکونی موظفند در مراحل مختلف تصویب و صدور پروانـه و نظـارت، ضـوابط مذکور را رعایت نمایند.
 تنها همین بند کافی است تا به ضروری بودن مناسب‌سازی مکان‌ها برای معلولان پی ببریم بر همین اساس معلولان برای ادامه زندگی عادی خود باید همچون سایر مردم از امکانات عمومی و عادی سطح جامعه استفاده کنند و البته این توقع زیادی هم نیست.
 مواد ۲ تا ۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به لزوم مناسب‌سازی اماکن عمومی، نهادها، سازمان‌ها، ادارات دولتی و غیردولتی و پارک و سینما و راه و ساختمان حمل و نقل عمومی تأکید کرده است که طبق این قوانین نهادهای متولی از جمله وزارت راه، شهرداری‌ها و تمام دستگاه‌های دولتی مکلف به مناسب‌سازی فضاهای خود برای استفاده معلولان هستند. 
اما مسوولان در کهگیلویه و بویراحمد با این موضوع را مد نظر داشته باشند که ورودی پارک‌های استان نیز دسترسی مناسبی برای جامعه هدف ندارند و همچنین ارتقای ظرفیت‌های عبور و مرور در مناطق مختلف شهری ضروری است. 
مواد قانونی مختلفی مانند ماده «۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین» بر حمایت از این حوزه تاکید دارد، قانون و مقررات شهرسازی برنامه ریزی و طراحی برای تسهیل حرکت معلولین در سطح شهر را الزام می‌داند و متولیان موظف هستند که نسبت به رعایت مقررات در ساخت و سازها اقدام کنند.
 
 هدایت جبهه مقاومت بیانگر اقتدار ایران اسلامی
فرمانده سپاه فتح این استان در یادواره ۲۲ شهید معلم شهرستان بویراحمد و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی در یاسوج گفت: هدایت و مدیریت جبهه مقاومت از سوی ایران اسلامی بیانگر شکوه، عظمت و اوج اقتدار این کشور است.
سردار حمید خرمدل افزود: این ابهت مثال زدنی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به منابع و ذخایر تمامی کشورهای دنیا از جمله در منطقه خاورمیانه چشم طمع دارد، افزود: نقشه‌های شوم این کشور جنایتکار علیه ملت‌های مسلمان به لطف الهی یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.
سردار خرمدل اضافه کرد: ترور شخصیت‌های ایران اسلامی از جمله سردار قاسم سلیمانی کوچکترین خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد نیز گفت: این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۲ شهید معلم و ۱۲۴ شهید دانش آموز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
علی حسن زاده افزود: ۱۲۰ یادواره شهدای دانش آموز تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس هر سه مقطع تحصیلی شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این یادواره‌ها تجدید میثاق با شهدا و ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم شهرستان بویراحمد است.
 
 
توزیع نفت سفید در کهگیلویه
رئیس پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه گفت: ۴۱ میلیون و ۹۹ هزار لیتر نفت سفید در بخش‌های مختلف این شهرستان در ۹ ماهه اول سال جاری توزیع شد.
امیر حسین سبزی پور با اشاره به اینکه بیشتر نفت توزیع شده مربوط به بخش‌های سردسیری قلعه رئیسی و دیشموک بوده است، افزود: توزیع نفت سفید توسط ۳۱ عامل شهری و روستایی به صورت ماهانه بر اساس کالا برگ انجام می‌شود.
سبزی پور با بیان اینکه سهمیه از یک تا چهار نفره بر اساس کالابرگ ماهانه ۲۲۰ لیتر و از پنج نفر به بالا ۴۴۰ لیتر است، اضافه کرد: تاکنون هیچ گونه گزارشی از کمبود سوخت گزارش نشده است.
 
قاتل خاموش عامل مرگ دو نفر در بویراحمد
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گازگرفتگی جان دو نفر را در منطقه دشتروم بویراحمد گرفت.
 ئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان گفت: ۲ نفر در روستای دشت روم از توابع شهرستان بویراحمد شب گذشته بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.
محسن جلیل با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۲۲ و ۲۱ دقیقه شب گذشته به وقوع پیوست، افزود: بلافاصله با اعلام این خبر نیروهای اورژانس منطقه دشتروم به محل حادثه اعزام شدند.
وی اضافه کرد: در این حادثه زن و مرد جوانی دچار گاز گرفتگی شدند که هر دو پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده بودند.
جلیل با اشاره به برودت هوا، از مردم استان خواست نکات ایمنی وسایل گرمایشی را رعایت کنند.
سال گذشته حدود ۱۹۰ نفر در این استان دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند.
بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه
 
 
تولید فیلم مستند ننه صنوبر در یاسوج
فیلم مستند «ننه صنوبر» در انجمن سینمای جوان یاسوج تولید شد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت: به همت هنرمندان این استان فیلم مستند داستانی به نام «ننه صنوبر» تهیه و تولید شد.
محمدعلی پیرسبزی افزود: کارگردان و نویسنده این فیلم مستند داستانی سید مهدی بهشتی پور است و تهیه کنندگی آن را نیز انجمن سینمای جوان یاسوج بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: کار تصویربرداری این فیلم مستند داستانی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت و به زودی نیز آماده پخش می‌شود.
پیرسبزی بیان کرد: این فیلم مستند داستانی روایتی از قصه زندگی پر فراز و نشیب زنی به نام صنوبر است که در دوران نوجوانی مادر باردار خود را از دست می‌دهد.
پیرسبزی ادامه داد: قصه این فیلم مستند داستانی از آنجا آغاز می‌شود که ۲ نوزاد مادر باردار صنوبر پس از خاکسپاری او در قبر به دنیا می‌آیند.
وی گفت: عوامل ساخت این فیلم مستند داستانی شامل جابر بادیاد تصویربردار، رحیم دادوند مدیر تولید، امید سبحانی صدابردار، محمود رشیدی دستیار تصویربردار و پیروز مجیدی دستیار کارگردان هستند.
پیرسبزی گفت: بازیگران این فیلم مستند داستانی نیز شامل صنوبر زکی نژاد، سحر تقوایی و هدیه رحمانی هستند.
 
 
تحقق گام دوم انقلاب در حوزه پژوهش با اعتماد به جوانان
 جانشین معاون فرهنگی سپاه پاسداران کشور در همایش علمی پژوهشی گام دوم انقلاب که به منظور به نمایش گذاشتن توانمندی‌های شهرستان چرام برگزار شد گفت: این همایش با هدف تبیین ابعاد مختلفِ جایگاه علم و پژوهش در پیشرفت منطقه، تقویت نسل جوان، اجرایی شدن طرح‌های علمی و عملیاتی برای رسیدن به اقتصادی پویا و علمی برگزار شد.
سردار هادی مقدسی با اشاره به جایگاه علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه ریزی برای توسعه شهرستان چرام افزود: باید از ظرفیت جوانان در مدیریت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و به کارگیری افراد متخصص و متعهد به نحو مطلوب استفاده شود.
وی ادامه داد: گام دوم انقلاب با مهندسی علمی، برنامه ریزی دقیق، تقسیم و توزیع وظایف، بیان نقش اثرگذار جوانان علمی در صحنه‌های مختلف و با طراحی برنامه حساب شده بین مسئولان و مردم به خوبی محقق خواهد شد.
حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام هم در این همایش با اشاره به توانمندی‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، باغداری، گردشگری، زیارتی و سیاحتی گفت: کمک به بهبود وضعیت مردم این شهرستان ضرورت اجرای بیانه گام دوم انقلاب را ضروری‌تر کرده است.
فرمانده بسیج سپاه ناحیه چرام هم در این همایش به موفقیت جوانان شهرستان چرام در اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: برای همکاری کامل در زمینه تحقق و اجرای این بیانیه، امکانات لازم فراهم خواهد شد تا گروه‌های مختلف مردمی در امر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سهیم باشند.
سرهنگ علی اصغر پور بهشت بر ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و مقابله با سیاه نمایی در حوزه‌های مختلف پیشرفت شهرستان، گفتمان سازی در سطح جامعه، عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، تولید آثار پژوهشی فاخر و امید آفرینی با همکاری دانشگاهیان و متخصصان تاکید کرد.
همکاری در اجرای برنامه‌های آموزشی، ایجاد کارگروه‌های علمی مشترک، شفاف سازی و پیگیری مستمر مطالبات رهبرمعظم انقلاب، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، حمایت از ظرفیت‌های جوانان در حوزه‌های گوناگون، پرهیز از روش‌های تکراری، بهره گیری حداکثری از مزیّت‌های نسبی و ظرفیت‌های دینیِ غنیِ ملّی و بومی، حمایت از جوانان کارآفرین، تشکیل دبیرخانه برنامه‌ریزی، انسجام و هماهنگی بین متخصصان و جوانان علمی، رصد فعالیت‌ها در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دعوت از دیگر سازمان‌ها و نهادهای همسو برای همکاری، پرهیز از اجرای فعالیت‌های ناهمسو و حرکت به سمت تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب در قالب یک گروه منسجم از مهمترین مصوبات این همایش بود.
گفتنی است در پایان این مراسم از جوانان موفق شهرستان چرام در حوزه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تجلیل شد.
  
 تاکید شورای ترافیک بر کاهش بار ترافیکی شهر یاسوج
دبیر شورای ترافیک در هشتمین نشست شورای ترافیک استان با بیان اینکه پنج نقطه در شهر یاسوج ترافیک زا هستند گفت: در این جلسه مقرر شد که شهرداری در جلسه بعدی طرحی برای کاهش ترافیک در این پنج نقطه ارائه کند.
عبدالهی افزود: چند طرح به منظور کاهش ترافیک در شهرهای دوگنبدان، سی سخت و لیکک اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اجرای طرح زمستانی در جاده‌های برون و درون شهری استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شامل شهرداری‌ها، راهداری و پلیس راهور باید این طرح را با کیفیت مطلوب اجرا کنند.
عبداللهی افزود: همه خودروهای سبک و سنگین باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه با کلیات طرح بازآفرینی شهری در یاسوج موافقت شد اضافه کرد: شهرداری یاسوج باید طرح مدون‌تری برای خیابان طالقانی و فردوسی پیش بینی و در جلسه بعدی ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1