کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سجادی:

زنان ظرفیت سرپرستی کاروان ورزشی ایران را دارند

24 دی 1398 ساعت 15:27

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو، گفت: همانطور که «مهین فرهادی‌زاد» در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق نشان داد، زنان در این برهه ظرفیت سرپرستی کاروان ایران در رویدادهای جهانی و آسیایی را دارند.


سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو، گفت: همانطور که «مهین فرهادی‌زاد» در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق نشان داد، زنان در این برهه ظرفیت سرپرستی کاروان ایران در رویدادهای جهانی و آسیایی را دارند.
«سیدنصرالله سجادی» امروز (سه‌شنبه) در همایش ملی زن و ورزش با اشاره به اهمیت زنان در ورزش کشور، گفت: در طول این سال‌ها به حوزه ورزش زنان در سطح بین المللی توجه ویژه‌ای شده است.  
وی افزود: در سال ۱۹۰۰ در پاریس ۲/۲ درصد ورزشکاران زن بودند و تا اواخر قرن بیستم به ۴۰ درصد رسید و نشان می دهد که در سطح کمیته بین المللی المپیک فعالیت‌های زیادی برای حضور زنان انجام شده است.
سرپرست کاروان ایران به توکیو ادامه داد: در المپیک ۱۹۶۴ نخستین حضور زنان ورزشکار ایران در دوومیدانی و ژیمناستیک بود که سه زن شرکت کردند و در سال ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ نیز زنان ما غایب بودند.
معاون اسبق توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، اظهار داشت: در المپیک ۱۹۷۶ تیم شمشیربازی زنان ایران حضور داشت که آخرین حضورشان در المپیک قبل از انقلاب بود.
 وی افزود: در هزاره سوم کمیته بین المللی المپیک تصمیمات راهبردی در این زمینه گرفت تا از نظر کمی و کیفی فاصله زنان و مردان را کمتر کند و در المپیک ۲۰۲۴ به برابری برساند.
سجادی گفت: طی دهه های اخیر در کشور  تلاش‌های زیادی به لحاظ کمی و کیفی در رشد ورزش زنان انجام شد که بیشتر کشورهای جهان به لحاظ ساختاری و گسترش و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت‌های زیادی شد.
معاون پیشین وزیر ورزش گفت: چالش ورزش زنان در ۲ بعد قهرمانی و همگانی قابل بررسی هم است.
سرپرست کاروان ایران درباره انتخاب لباس کاروان توضیح داد: بین طرح های ارائه شده ۱۲ طرح برگزیده شد که قرار است طرح نهایی در روزهای آینده انتخاب شود.
وی درباره شرایط سخت تیم فوتبال امید برای کسب سهمیه، گفت: در مسائل فنی هیچ رشته‌ای دخالت نداریم و فقط حمایت می‌کنیم.
سجادی گفت: پیش بینی ما در کسب سهمیه المپیک توکیو بین ۶۰ تا۷۰ سهمیه است که تاکنون سهمیه خوبی کسب کردیم که کسب سهمیه‌ها ادامه دارد.


کد مطلب: 416586

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416586/زنان-ظرفیت-سرپرستی-کاروان-ورزشی-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1