تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۱۶۵۶۸
مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای طرح ملی فهما در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای طرح ملی فهما در مساجد کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نشست خبری طرح فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) با حضور علیرضا دولت آبادی مدیرکل کانونٌهای فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
علیرضا دولت آبادی ظهر روز ( دوشنبه 23 دی ماه 98) در این نشست خبری، طرح فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) را یک رویداد ملی دانست و عنوان کرد: این طرح چند وجهی برای نخستین بار در استان و کشور آغاز و در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول ثبت مشخصات کانون‌های فرهنگ هنری مساجد در سامانه ملی بچه‌های مسجد است.
مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم این طرح ثبت  و بارگزاری مشخصات اعضا کانون است که تا 25 دی ماه فرصت ادامه دارد و مرحله پایانی بارگذاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ملی و اجتماعی است که شامل فضای مجازی، سرود، تولید محتوا، سواد رسانه‌ای، کارگاه آموزشی و آسیب‌های اجتماعی است.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که باید در این طرح ملی ثبت و بارگذاری شود ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که طرح شنبه‌ها با کتاب اقدامی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه بین اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد است که بر اساس این طرح امامان جماعت هر مسجد روزهای شنبه یک کتاب را به اعضای کانون‌ها معرفی می‌کنند.
این مسوول در ادامه بیان کرد: طرح ملی فهما یک اقدام ملی برای ساماندهی هر چه بهتر کانون‌ها و فعالیت‌های آنها و همچنین حمایت هدفمند از کانون‌ها است که به کمک و مشارکت رسانه‌ها و خبرنگاران استان برای ترویج طرح ملی فهما نیازمندیم.
دولت‌آبادی در ادامه بیان کرد: فعالیت‌هایی که از سوی کانون‌ها در طرح ملی فهما باید ثبت شود بر اساس 36 شاخص است که در سال‌های آینده به 100 مورد هم خواهد رسید.پس از پایان این طرح شهر، شهرستان و استان برتر کشور مشخص می‌شود و سه استان برگزیده خواهد شد و یک استان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد انتخاب می‌شود.
وی در بخش دوم اظهارات خود به برنامه‌های این ستاد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رئیس کمیته مساجد دهه فجر استان است و برنامه‌های متنوعی از جمله دوره آموزشی نمایش‌نامه نویسی و داستان نویسی ویژه اعضای کانون‌ها منطقه 7 کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنب فارس و چهار محال و بختیاری برگزار می‌کند.
این مسوول بیان کرد: همایش نقش مسجد در پیروزی انقلاب در مسجد شهیدان شهر دوگنبدان، جشنواره خاطره نویسی و شعر انقلاب، محافل انس با قرآن در مساجد، برگزاری دو جشنواره سرود و تواشی با همکاری سپاه فتح و  ارشاد، جشن‌های مردمی در مساجد نمایشگاه عکس انقلاب، پخش فیلم‌های انقلابی در مساجد و مسابقه کتابخوانی با موضوع کتابخوانی و سرودهای خیابانی دیگر برنامه‌های کانون در دهه فجر است
دولت‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرای منطقه محمود آباد با نام سپهبد شهید سلیمانی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی توضیح داد: طرح ملی فهما در این دوره با ۳۶ فعالیت اجرایی شده و در دوره آینده فعالیت‌ها به ۱۰۰ مورد خواهد رسید. در حال حاضر در مرحله پایانی طرح قرار داریم و اطلاعات طرح در قالب سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود.
دولت آبادی خاطرنشان کرد: بحث شبکه سازی در این طرح دیده شده و امکان ثبت فعالیت کانون‌ها تا ۲۵ دی ماه وجود دارد.
دولت آبادی گفت: ۳۶ فعالیت در چارچوب فهما دیده شده و بارگذاری برنامه‌های مختلف کانون‌ها را خواهیم داشت.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به برخی محور امتیازات، گفت: ۹۷ کتابخانه بسته و ۳۰۰ کتابخانه باز در استان داریم که ثبت اطلاعات این محور نیز امتیازاتی را برای کانون در پی خواهد داشت.
دولت آبادی با بیان اینکه طرح سحاب بر اساس بومی سازی بر محور منطقه با ایده محوری ارائه و با تأیید استانی و کشوری با مرحله اجرا در خواهد آمد، خاطرنشان کرد: خروجی طرح می‌تواند ایده‌های نوین بر اساس ظرفیت مناطق باشد.
وی از پیگیری آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح‌های آموزشی خبر داد و عنوان کرد: این طرح نیز با رصد اصولی و چارچوب مناسب با محوریت کانون‌ها عملیاتی خواهد شد.
دولت آبادی هدایت، ارزیابی و حمایت را سه محور و بستر حرکتی کانون مساجد در طرح فهما دانست و گفت: بر این اساس بارگذاری‌ها، ارزیابی‌ها و توانمند سازی آموزش محور اجرایی می‌شود.
دولت آبادی گفت: حمایت‌ها نیز در پایان سال بر اساس امتیاز دهی خواهد بود.
وی با بیان اینکه معرفی کانون‌ها و استان‌های برتر در سطح کشوری را خواهیم داشت، اظهار داشت: در سطح استانی ۳۰ کانون برتر استان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
دولت آبادی با اشاره به شهادت سپهبد قاسمسلیمانی، این شهید والامقام را الگوی مناسبی برای جوانان کشور در بیانیه گام دوم دانست و اظهار کرد: با پیروی از این شخصیت بزرگ می‌توان در راه تحقق اهداف اسلام و انقلاب گام برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1