تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۱۶۵۳۱
غریب پور:

تکرار چندگانه تحریم صنعت فولاد نشانه اقتدار ایران است

۱
۰
تکرار چندگانه تحریم صنعت فولاد نشانه اقتدار ایران است
کبنا ؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز شاهد تکرار چند باره تحریم صنعت فولاد ایران توسط آمریکا هستیم، این امر نشانه اقتدار کشورمان است.
«خداداد غریب پور» امروز (دوشنبه) در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، افزود: بیش از ۷۵ درصد توانمندی فولاد کشور در ظرف ۲۰ سال اخیر محقق شده و این روند در چارچوب افق چشم انداز ۱۴۰۴ تداوم دارد.
آمارها نشان می‌دهد در ۹ ماهه امسال بیش از ۵.۲ میلیون تن صادرات فولاد انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ۱۹ درصدی را ثبت کرد.
به گفته رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، امروز ۹۵ درصد آب در صنعت فولاد در حال بازیافت است، تولید گازهای گلخانه ای این صنعت کاهش یافته و رویکرد به سمت بومی سازی تشدید شده و نهضت ساخت داخل تداوم دارد.
وی ضرورت گردآوری اطلاعات در ارتباط با ماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز در صنعت فولاد، به همراه بانک داده هایی دقیق در زمینه تامین کنندگان از نظر قطعات تولیدی را مورد تاکید قرار داد.
غریب پور ضمن یادآوری اینکه مسایل مربوط به صنعت فولاد ابهام دارد، گفت: راه جدیدی برگزیده شده، خودکفایی و ساخت داخل و در واقع بومی سازی در این بخش می خواهد شکل بگیرد، بنابراین مسایل آن ناآشناست نه نسبت به واحد ها شناخت وجود دارد.
وی اضافه کرد: امروز ۵۰۰ میلیون یورو در قالب تامین نیازمندیهای فولاد سازان از یک سو و تامین کنندگان از جهت دیگر با امضای تفاهمنامه بین طرفین کلید می خورد که در واقع بستری برای بومی سازی محسوب می شود.
تفاهمنامه همکاری بین ستاد توسعه اقتصادی دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و فولاد مبارکه در حاشیه این جشنواره به امضا رسید.
غریب پور اضافه کرد: سازمان ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای ساختار تشکیل داده و مشخصه آن به عنوان یکی از سیاست های تولیدی ، ایجاد ساخت داخل است.
وی ضمن نقد عملکرد جزیره ای در بخش های مختلف، گفت: ضرورت دارد تا عملکرد پروژه ای تبدیل به پروسه شود و اکنون انجمن تولید کنندگان فولاد ایران برنامه رویکرد به ساخت داخل را به عنوان یک جریان همیشگی دنبال می کند و این مهم در تشکل های دیگر نیز باید تحقق یابد.
رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان ساخت: اکنون میزان ارزبری صنعت فولاد به ازای هرتن ۸۰ دلار است و باید با سیاست تشویقی برای شرکت های تولید کننده، قطعه سازان در ساخت قطعات بومی، شرکت های دانش بنیان و نیز دانشگاه هایی که ارتباط بیشتری با صنعت دارند، میزان ارزبری را کاهش داد که این مهم در آمارهای سالیانه روند نزولی تا مرحله صفر رسیدن ادامه یابد.
ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز جهان جای دارد و پارسال حدود ۲۵ میلیون تن شمش فولادی تولید کرد و امسال انتظار می رود به ۲۶ تا ۲۸ میلیون تن برسد.  
نام شما

آدرس ايميل شما

زندی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به درایت و مدیریت تیم دکتر غریب پور اگر تحریمهای شدیدتری هم وارد شود ایشان صنعت فولاد را به راحتی از این گذرگاه سخت عبور خواهند داد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1