تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۱۶۵۲۵

گسترده‌ترين رد صلاحيت‌ها

۱
۰
گسترده‌ترين رد صلاحيت‌ها
کبنا ؛نتايج اوليه رد صلاحيت‌ها مشخص شده است. البته اطلاعات و داده‌ها در مورد رد‌صلاحيت‌ها هنوز جمع‌بندي نشده و قطعي نيست؛ همچنان فرصت براي اعتراض باقي است و به برخي هنوز مشخصا اعلام نشده كه ردصلاحيت شده‌اند يا نه اما همين اطلاعات اوليه نشان مي‌دهد كه ردصلاحيت گسترده‌ بوده است. اگر به حافظه تاريخي خود نيز مراجعه كنيد، همگي به خاطر داريم كه حدود 80 نفر از نماينده‌هاي مجلس ششم براي حضور در انتخابات مجلس هفتم ردصلاحيت شدند اما بر اساس داده‌ها و آمار اوليه حدود بيش از 110 نفر از نمايندگان مجلس فعلي ردصلاحيت شده‌اند ضمن اينكه برخي چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلبان نيز در هيات اجرايي يا هيات‌هاي نظارت ردصلاحيت شدند. بنابراين به استناد به همين آمار مي‌توان گفت ما با بي‌سابقه‌ترين ردصلاحيت در تاريخ برگزاري انتخابات در جمهوري اسلامي ايران روبه‌رو هستيم. البته بايد فعلا منتظر ماند و صبر كرد تا مشخص شود درنهايت كدام چهره‌ها اجازه حضور در انتخابات را پيدا خواهند كرد با اين حال نبايد فراموش كرد كه امروز كشور در شرايط خطيري به لحاظ سياسي و امنيتي قرار دارد كه مختصات آن قابل‌ رويت است. وجود تهديدهاي امنيتي همچنين تحريم‌هاي بي‌سابقه دو سال گذشته عليه كشور باعث شده كه ما در شرايط بحراني قرار داشته‌ باشيم كه آثارش بر زندگي روزمره مردم و جريان‌هاي عمومي كشور كاملا هويداست. با توجه به مجموعه شرايط انتظار اين بود كه شوراي نگهبان رويكرد ديگري پيش گيرد. حتي اگر به سخنان رهبري پس از شهادت سردار قاسم سليماني توجه كنيد، درمي‌يابيم كه ايشان تاكيد داشتند وحدتي كه زير تابوت شهيد قاسم سليماني در ميان مردم و در كشور ايجاد شده است، پاس داشته شود كه بهترين تجلي اين وحدت برگزاري انتخابات پرشور و ملي است.
البته اصلاح‌طلبان از قانون تابعيت كرده و نه آنها و نه هيچ‌كس نمي‌خواهد با فشار، شانتاژ يا تمسك به امور مقدس و مهمي چون وحدت شرايط براي تاييد صلاحيت همه فراهم شود اما اينگونه ردصلاحيت گسترده چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب نيز براي كشور و انقلاب نتايج خوبي به دنبال ندارد. ضمن اينكه نمايندگاني كه امروز ردصلاحيت شده‌اند، قرار است دست‌كم تا 6 ماه ديگر در نهاد قانون‌گذاري كشور حضور داشته‌ و در جريان تقنيني كشور فعاليت كنند. بنابراين ردصلاحيت بيش از يك‌سوم نمايندگان مجلس منتسب به يك جريان سياسي پاسداشت وحدت مد نظر حاكميت نيست، عمل به قانون نيست و پيام خوبي به مردم و جامعه مخابره نمي‌كند.( منبع: اعتماد ملی)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظر من این همه رد صلاحیت از چهره های شاخص مجلس و از یه جریان خاص در این برهه از زمان خ ب نیست و بخاطر حفظ وحدت به آرمانهای انقلاب نیاز به تجدید نظر بیشتری دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1