تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۱۶۵۰۳
در نشست گرامیداشت دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

از برگزاری اجلاسیه‌ای تحت عنوان «شهید سلیمانی» تا جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد

۰
از برگزاری اجلاسیه‌ای تحت عنوان «شهید سلیمانی» تا جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛جشنواره فیلم و موسیقی فجر و برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر تحت عنوان شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های شاخص دهه فجر امسال است.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع امروز ( یکشنبه 22 دی ماه 98) در نشست گرامیداشت دهه فجر با اشاره به اینکه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: دهه فجر امسال چندین ویژگی دارد که برگزاری اولین راهپیمایی گام دوم انقلاب، چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس همه بر مهم بودن دهه فجر و 22 بهمن امسال می‌افزاید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 22 بهمن امسال باندی و جناحی و گروهی نشود، گفت: دشمن در حالت شبهه‌افکنی علیه انقلاب اسلامی است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به این شبهات پاسخ داده شود.
وی از تشکیل 22 کارگروه ویژه دهه فجر خبر داد و گفت: هر ساله 5 تا 12 بهمن ماه تحت عنوان ستاد استقبال از دهه فجر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن این ایام با دهه فاطمیه و شهادت صدیقه کبری‌(س) این برنامه اجرا نمی‌شود.
در ادامه سرهنگ مصطفی مثنوی به برنامه‌های سپاه در دهه فجر اشاره کرد و افزود: در ایام پیروزی انقلاب 7 همایش شهرستانی و اجلاسیه شهدای عشایر تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی را خواهیم داشت که این برنامه 15 بهمن ماه با حضور رئیس بسیج کشور برگزار می‌شود.
اما پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های شاخص دهه فجر امسال را برگزاری جشنواره فیلم فجر دانست و گفت: همزمان با سراسر کشور جشنواره موسیقی فجر، نمایشگاه انقلاب و جشنواره هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.
گفتنی است برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، برگزاری محافل و مجالس انس با قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های مطرح شده دستگاه‌ها برای ایام دهه فجر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاپیتولاسیون یکی از بزرگترین توهین‌های قبل از انقلاب به مردم بود چراکه شانی برای مردم قائل نبودند و هر جنایتی دوست داشتند انجام می‌دادند.
حسین کلانتری در این نشست با تسلیت حوادث اخیر اظهار کرد: فجر تداعی کننده یاد و خاطره حضرت امام است و اگر امروز مرور کنیم حوادث دهه فجر می‌بینیم عامل اصلی پیروزی حضرت امام خدایی بودن آن بزرگوار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشادت‌های سردار شهید سلیمانی و با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند از عظمت سردار سلیمانی بکاهد گفت: آن سردار شهید  خو را برای خدا خالص کرد و برای خدا ولایت‌پذیر بود  طراز این مرد آسمانی بود لذا انقلاب ما هم یک انقلاب الهی و برای اهل بیت بسته شده و الگو و نقشه راه ما اباعبدالله است آنهایی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.
وی با اشاره به وظایف آنهایی که به برکت انقلاب به پست و مقامی رسیده‌اند، گفت: برای بزرگداشت دهه فجر مدیران‌کل را دعوت کردیم اما مدیران برخی دستگاه‌ها نیستند هر چند به نمایندگان و معاونین که به جلسه آمده‌اند احترام می‌گذاریم اما اگر مدیرکلی در استان نیست باید با ما هماهنگ کند چه کاری مهمتر از دهه فجر!
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آنهایی که به این جلسه نیامدند علت را توضیح دهند، افزود: برای پاسداشت راه امام و انقلاب شوخی نداریم امروز جبهه مقاومت حتی غیرمسلمانان را امیدوار کرده به این نگاه نکنید یک مراسمی گرفته شده و دو نفر هم شعار می‌دهند آن جمعیت میلیون را در نظر بگیرید آنها حافظان انقلاب و پیروان رهبری و خون‌خواه شهیدان هستند.
کلانتری با بیان اینکه در گرامیداشت انقلاب نیاز است دستاوردها مطرح شود در خصوص نگاه‌ها به ایران قبل از انقلاب گفت: آن زمان نگاه استکبار به ما این بوده که کاپیتولاسیون را اعمال کردند و هر جنایتی می خواستد انجام دادند که کاپیتولاسیون یکی از بزرگترین توهین‌های قبل از انقلاب به مردم بود چراکه شانی برای مردم قائل نبودند اما با آمدن جمهوری اسلامی شاهد رشد و ترقی مردم بودیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از انقلاب مگر اجازه داده می‌شد دانش تعمیر هواپیما داشته باشیم اما در حال حاضر قدرت بازدارندگی ما زبانزد است ما اهل جنگ نیستیم اما با قدرت از خودمان دفاع می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه در تعجب‌اند که بعد از جنگ جهانی دوم یک کشور به پایگاه آمریکا حمله کرده، افزود: عین‌الاسد از پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه بود اما به برکت دانش به وجود آمده توسط انقلاب به این پایگاه آمریکا حمله شد و دشمن متحمل خسارت زیادی شد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاهد جنگ اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی هستیم و تا آخرین نفس و آخرین نفر می‌ایستیم،۶ سال پیش هواپیمایی در اوکراین سقوط کرد اما کسی نفهمید چه شد در کشور ایران سانحه هوایی رخ داد که این سانحه بررسی و صادقانه اعلام و گردن گرفته شد.
کلانتری در بخش سوم اظهارات خود با تأکید بر برگزاری برنامه‌های خوب و مناسب در دهه فجر گفت: سخنران‌های دهه فجر دنبال جناح و باند نباشند، ضمن اینکه شکل و محتوای برنامه‌های دهه فجر مدنظر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1