تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۴۷۲
کبنا گزارش می‌دهد

آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران

۱
آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران
کبنا ؛از شب گذشته تاکنون نزولات آسمانی در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به بارش کرده است، در مناطق سردسیری به دلیل بارش برف مدارس در دو شیفت صبح و عصر تعطیل شد.

تعطیلی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی به علت بارش برف
بارش برف مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون، بخش های لوداب و مناطق روستایی بخش دیشموک در هر دو شیفت امروز را تعطیل کرد.
بنا به مصوبه جلسه امروز کمیته اضطرار شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همه مدارس شهری و روستایی دوره پیش دبستانی و ابتدایی شهرستانهای بویراحمد، دنا، لوداب، مارگون و مناطق روستایی بخش دیشموک در هر دو شیفت صبح و عصر امروز شنبه ۲۱ دیماه ۹۸ تعطیل اعلام شد.
یاد آوری می شود فردا یکشنبه ۲۲ دیماه ۹۸ مدارس مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی در همین شهرستانها و مناطق به علت یخ زدگی معابر و رعایت حال مردم با دو ساعت تاخیر شروع می شوند.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش این استان نیز پیش از این اعلام کرده بود دانش آموزان همه مقاطع شهرستان های بویراحمد و دنا به علت بارش برف با 2 ساعت تاخیر سر کلاس حاضر می شوند.
آقای فیاض بخش مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج هم گفت: امتحانات دانشجویان امروز به علت بارش برف برگزار نمی شود.
تردد در جاده‌های سردسیر استان با زنجیر چرخ
تردد در جاده‌های مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: با توجه به بارش برف امروز و چند روز گذشته، یخ زدگی جاده ها در مناطق سردسیر و نیز وجود گردنه‌های برفگیر برای تردد در جاده های این مناطق استفاده از زنجیر چرخ الزامی است.
نصیری راد اضافه کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها و ادامه بارش برف و باران، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی افزود: رانندگان همچنین پیش از حرکت، سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
نصیری بیان کرد: هم اکنون بارش برف در مسیرهای، یاسوج-سپیدار، دشت روم، یاسوج سرفاریاب، یاسوج به سی سخت، یاسوج- بابامیدان، یاسوج- سمیرم، یاسوج- اقلید، یاسوج- مارگون و یاسوج- لوداب ادامه دارد.

مسدود بودن محور ارتباطی چرام به یاسوج
بارش برف جاده چرام به یاسوج از محور سادات -جوخانه به سرفاریاب را مسدود کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: بارش برف که از بامداد شنبه در مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده موجب مسدود شدن محور‌ ارتباطی چرام به یاسوج و کندی تردد در دیگر محورهای برف گیر شده است.
نصیری راد با بیان اینکه تمامی محورهای استان به جز محور چرام یاسوج باز است افزود: راه ارتباطی ده‌ها روستای استان نیز به علت بارش برف مسدود شد.
مدارس مقطع ابتدایی شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و بخش‌های لوداب و دیشموک نیز بر اثر این بارندگی تعطیل اعلام شد.

راه‌های ارتباطی تمامی روستایی گچساران باز است
بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به بارندگی‌های اخیر که در شهرستان گچساران آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت:هم اکنون تمام راه‌های ارتباطی به روستاها باز و تردد در آنها جریان دارد.
فرج الله استلاحی با  اشاره به بارندگی‌های اخیر که در شهرستان گچساران  آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت:هم اکنون تمام راه‌های ارتباطی به  روستاها باز  و تردد در آنها جریان دارد.
 بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: از همان آغاز بارش باران عوامل راهداری در برخی از نقاط روستایی این شهرستان حضور و از مسدود شدن مسیرهای روستایی جلوگیری به عمل آمد.
وی  عنوان کرد: هم اکنون تمام مسیرهای روستایی باز و تردد در آنها جریان دارد.
استلاحی با اشاره به محورگچساران- باباکلان به روستای بی‌بی حکیمه  که بر اثر  طغیان رودخانه تنگ دربه مسدود می‌شد، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر این محور باز و تردد در آن جریان دارد.
 بخشدار مرکزی گچساران افزود: تاکنون گزارشی از سوی دهیاری‌ها و شوراها مبنی بر خسارت وارده به راه‌های روستایی گزارش نشده است.

تصادف در محور یاسوج - بابامیدان یک کشته و ۶ مصدوم داشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد دو خودروی سواری در جاده یاسوج _ بابامیدان یک کشته و ۶ مصدوم به جا گذاشت.
 محسن جلیل اظهار کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با پراید در محور یاسوج به بابامیدان، یک نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شدند.
رئیس  مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تصادف عصر دیروز در نزدیکی دو راهی سپیدار به یاسوج رخ داد.
وی افزود: اکیپ‌های اورژانس پس از وقوع حادثه در محل حاضر شدند که متاسفانه یکی از سرنشینان خودروی سواری پراید پیش از رسیدن نیروهای اورژانس به سبب شدت جراحات فوت شده بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۶ مصدوم این حادثه هم پس از ارائه خدمات اولیه پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.

بارش برف در همه محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد/مردم تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند
راهداری کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای از بارش برف در همه محورها و لزوم در اختیار داشتن تجهیزات ایمنی خبر داد.
راهداری کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه‌ای در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان طبق داده‌های مرکز مدیریت راه‌های استان آورده شاهد بارش برف در همه محورهای مواصلاتی استان هستیم.
در این اطلاعیه آمده محورهای یاسوج-بابامیدان، یاسوج-شیراز، یاسوج-سمیرم، یاسوج-سی‌سخت،یاسوج-اقلید، یاسوج-نقارخانه، یاسوج-دمچنار، پاتاوه-مارگون و  یاسوج-سپیدار-چرام که(تا اطلاع ثانوی مسدود) بوده شاهد بارش برف در همه محورها هستیم که همراه داشتن وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی به‌خصوص زنجیر چرخ الزامی است.

بارش برف در بویراحمد مدارس را تعطیل کرد
بنا به اعلام آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امروز مدارس ابتدایی یاسوج به دلیل بارش برق تعطیل است.
همان گونه که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود از صبح امروز شنبه شاهد بارش برف در شهر یاسوج هستیم که این بارش از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شده است.
بنا به اعلام آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امروز مدارس ابتدایی بویراحمد تعطیل است و متوسطه اول با دو ساعت تاخیر سر کلاس درس می‌روند اما بارش مستمر و نسبتا سنگین که در گردنه‌ها و مناطق خاج از شهر بیشتر و سنگین‌تر بوده عملا عبور و مرور را در این مناطق مختل کرده است.

تکذیب شایعه ریزش تونل یاسوج - بابامیدان
مدیر روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شایعه ریزش یکی از تونل های محور یاسوج-بابامیدان تکذیب شد.
علی قائدی با تکذیب شایعه ریزش تونل یاسوج-بابامیدان و  اینکه این خبر از اساس کذب است گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار جاده‌ای را از منابع موثق پیگیری کنند.
مدیر روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در محور یاسوج-بابامیدان به علت بارش برف، یخبندان و لغزندگی جاده کند است و رانندگان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
وی افزود: رانندگان همچنین پیش از حرکت، سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1