تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۱۶۴۳۴
بسته خبری کبنانیوز؛

خطری که رود بشار یاسوج را تهدید می‌کند / سقوط 7 تیر برق در گچساران / جریمه‌های سنگین در انتظار شکارچیان

۰
خطری که رود بشار یاسوج را تهدید می‌کند  / سقوط 7 تیر برق در گچساران / جریمه‌های سنگین در انتظار شکارچیان
کبنا ؛مسمومیت 8 نفر با گاز مونوکسید کربن در یاسوج، سقوط هفت تیر برق در گچساران، برق ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد قطع می‌شود، جریمه‌های سنگین در انتظار شکارچیان متخلف و خطری که رود «بشار» را تهدید می‌کند، بسته خبری کبنا نیوز را شامل می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسمومیت با گاز co هشت نفر را در یاسوج راهی بیمارستان کرد.
محسن جلیل افزود: ساعت ۸ و ۳۲ دقیقه صبح جمعه مسمومیت ۸ نفر با مونوکسید کربن در شهرک بلکو به مرکز دیسپچ گزارش شد.
جلیل تصریح کرد: بلافاصله پس از این گزارش، پایگاه‌های ۳ و ۴ شهری به محل حادثه اعزام شدند.
وی ابراز داشت: این حادثه ۸ مصدوم داشت که همگی به بیمارستان منتقل شدند.
جلیل در پایان بر رعایت موارد ایمنی در بکارگیری وسایل گرمایشی و لزوم استفاده از سیستم‌های استاندارد تاکید کرد.

پیگیری ساخت پایگاه اورژانس خیرساز در کهگیلویه وبویراحمد
 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری ساخت پایگاه اورژانس به کمک خیرین سلامت در استان خبر داد.
محسن جلیل شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تحقق این مهم نقش مؤثری در ارتقای ظرفیت‌های تجهیزاتی و پوشش خدماتی اورژانس دارد.
جلیل تصریح کرد: در همین راستا اقداماتی انجام شده و هدفگذاری هایی نیز خواهیم داشت.
وی نقش خیرین سلامت در ارتقای خدمات به جامعه هدف را محسوس دانست و گفت: امید است رشد بیش از پیش خیرین سلامت در استان را داشته باشیم.
رئیس اورژانس استان همچنین با تاکید بر همکاری با مجمع خیرین سلامت استان، گفت: تاکنون تعاملات مناسبی با این مجمع داشته‌ایم.

کنده کاری غیر اصولی و بارش باران سبب سقوط تیرهای چراغ برق شد
رئیس شرکت توزیع نیروی برق گچساران گفت: هفت تیر چراغ برق در گچساران به دلیل بارش باران و کنده کاری سقوط کرد.
علی روانگرد عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تیرهای برق شامل تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف هستند که در خیابان مصلی در شهر دوگنبدان سقوط کرد و احتمال سقوط چند تیر چراغ برق دیگر نیز وجود دارد.
وی بیان داشت: برق بازارچه میوه فروشان، مصلی نماز جمعه و خیابان مصلی تا بانک کشاورزی در پی این حادثه در شهر دوگنبدان قطع شده است.
روانگرد افزود: تیم‌های عملیات و اتفاقات در حال رفع مشکل هستند.
وی تصریح کرد: تلاش می‌شود با همه تجهیزات و امکانات، این مشکل، در کمترین زمان ممکن رفع شود.
روانگرد افزود: علت سقوط تیرهای چراغ برق، این است که برای اجرای طرح‌های خدماتی شهر، فاصله قانونی کنده کاری‌ها تا تیرهای چراغ برق توسط پیمانکاران رعایت نشده است.

 اتخاذ راهبرد برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی دراستان ضروری است
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتخاذ راهبرد برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان ضروری است.
حشمت الله صمیمی دوست در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: جذب سرمایه خارجی رشد اقتصادی استان و رونق اشتغال را به دنبال دارد.
وی بیان داشت: نقش شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در رشد اقتصادی استان و توسعه فضای کسب و کار مهم است.
صمیمی دوست افزود: در این راستا برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه شناسایی، تسهیل در امر سرمایه گذاری و نیاز سنجی ظرفیت‌های استان به توسعه کمک می‌کند، گفت: نظارت مستمر بر روند جذب سرمایه گذار در استان و رونق تولید انجام و فرمانداران به عنوان بالاترین مقام اجرایی در هر شهرستان در برقراری امنیت سرمایه گذاران نهایت دقت و همکاری را داشته باشند.
صمیمی دوست افزود: در صورتی که بعضی از مصوبات شورا نیاز به طرح در هیئت دولت داشته باشند موارد بر اساس قانون حداکثر ظرف یک ماه قابل طرح در هیئت دولت است
وی این امر را ظرفیت بسیار خوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: تشکیل کمیته برای پیگیری مجوزهای سرمایه گذاری در استان مهم است و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز زمینه تشکیل جلسه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کشور را در راستای ایجاد زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند.

جریمه شکار در کهگیلویه و بویراحمد تا ۷۵۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جریمه شکار و صید غیر مجاز در این استان از ۵۰ تا ۷۵۰ درصد افزایش یافته است.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: با هدف باز دارندگی و کاهش تخلفات زیست محیطی جریمه شکار و صید غیر مجاز در این استان از 50 تا 75 درصد افزایش یافت.
وی عنوان کرد: جریمه گونه‌های پازن از 10 میلیون تومان به 25 میلیون تومان، بز از 10 میلیون تومان به 75 میلیون تومان، پلنگ از 80 میلیون تومان به 120 میلیون تومان، خرس قهوه‌ای از 50 به 75 میلیون تومان و کبگ و تیهو از 200 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافت.
هاشمی با تاکید بر اینکه حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار بوده و برای لحظه‌ای از این موضوع غفلت نمی‌کنیم، ابراز کرد: در زمینه جریمه‌های پیش بینی شده برای شکار غیر مجاز تفاوت معنی داری در جنس ماده‌ها و تمامی گونه‌ها دیده شده به گونه‌ای که جنش ماده 3 برابر جریمه بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه پادنای سمیرم، خرم ناز، لار، حاتم و تلرش و ماغز از جمله مناطق شکار ممنوع تحت مدیریت این اداره است، خاطرنشان کرد: 7 منطقه حفاظت شده شامل دنا، سیوک، خائیز و سرخ، دیل، خامین، دنای شرقی و سولک و ماغر داریم.
هاشمی با اشاره به اینکه پارک ملی دنا در واقع محدوده‌ای از درون منطقه حفاظت شده دنا انتخاب شده است، ادامه داد: این منطقه دارای غنای زیستی ارزشمندیبوده به گونه‌ای که در سال 1391 طبق مصوبه شماره 963شورایعالی حفاظت محیط زیست مقدار 22 هزار و 822 هکتار از 39 هزار و 663 هکتار وسعت حفاظت شده دنا به پارک ملی ارتقاء سطح حفاظتی یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: منطقه حفاظت شده دنا واقع در حوزه استحفاظی شهرستان دنا وسمیرم، هفتم اسفندماه 69 طبق مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست تحت حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.


گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مناسبی برای رونق تولید و اشتغال است
تسنیم: وجود ۲۸ درصد انواع گونه‌ گیاهان دارویی کشور در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از بیکارترین استان‌های کشور، ظرفیت مناسبی برای رونق تولید و اشتغال است.
 وجود 28 درصد انواع گیاهان دارویی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مناسبی برای رونق تولید و کاهش بیکاری بوده، ولی به‌دلیل بی‌تدبیری مسئولان و متولیان امر سهم موثری در اقتصاد این استان و کاهش بیکاری ندارد.
445 گونه گیاه دارویی از مجموع 2 هزار گونه در کشور ایران معادل 28 درصد در سطح 724 هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد رویش دارد و در واقع در زمینه گیاهان دارویی این استان رتبه نخست کشور را دارد در حالی این دیار یکی از بیکارترین استان‌های کشور است.
به‌دلیل محدود بودن کشت صنعتی و بوته چینی از گونه‌های گیاهی سبب ریشه شدن برخی گیاهان دارویی و خوراکی هستیم تا جایی که خطر انقراض برخی از این گیاهان دوست‌داران  طبیعت را به بذرپاشی گیاهان دارویی به صورت کپه کاری و بذرپاشی در 3 هزار هکتار از مراتع، دغدغه‌مند کرده تا بلکه از انقراض جلوگیری کنند.
بدون شک یکی از راه‌های مهم افزایش درآمد در این استان استفاده بهینه از ظرفیت موجود در زمینه گیاهان دارویی بوده و البته تاکنون 3 واحد فراوری گیاهان دارویی راه‌اندازی شده و 3 واحد دیگر نیز در دست اجرا است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشت و توسعه گیاهان دارویی در 3 هزار و 256 هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
غلام‌حسین حکمتیان افزود: پروژه توسعه و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این استان بوده و در این راستا، 16 پروژه کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح سه هزار و 256 هکتار از اراضی ملی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه قرارداد این پروژه‌ها منعقد شده است، اضافه کرد: بخشی از کار در مناطق سردسیری شروع شده و در حوزه‌های گرمسیری استان نیز کار کشت و توسعه گیاهان دارویی از آبان‌ماه آغاز می‌شود.
حکمتیان افزایش مشارکت مردم، اشتغال‌زایی و احیای عرصه‌های منابع طبیعی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: آنغوزه، کرفس و بادام از جمله گونه‌هایی است که برای کشت و توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به جنبه مشارکتی کشت گیاهان دارویی اشاره داشت و ابراز کرد: مشارکت مردم در کشت گیاهان دارویی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای آنها سبب حفظ و احیای منابع طبیعی می‌شود.
حکمتیان با اظهار اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و پتانسیل خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تجربه ثابت کرده که در مناطقی که پروژه‌های کشت و توسعه گیاهان دارویی اجرا می‌شود به‌علت فراهم شدن زمینه حفاظت مردم‌محور آتش‌سوزی‌ها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.


برق ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدهکار در این استان در آینده نزدیک قطع می‌شود.
داود راهزادی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران برای پرداخت بدهی برق اقدام کنند زیرا در غیر این‌صورت مجبور به قطع برق این ادارات و نهادها هستیم.
وی عنوان کرد: در شرایط کنونی قصدی برای نام بردن از ادارات بدهکار برق مصرفی در استان نداریم اما از هم اکنون به مدیران توصیه می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی برق مصرفی خود اقدام کنند.
راهزادی با تاکید بر پرداخت بدهی برق ادارات از سوی مدیران، اظهارداشت: فیش این بدهی‌ها به واحدهای مالی ادارات توسط ماموران قرائت توزیع داده شده و حوزه‌های مالی شایسته بوده هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی های برق خود اقدام کنند.
راهزادی افزود: حدود 110 مشترک تعرفه عمومی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این مشترکین می‌بایست بدهی‌های برق نواحی، مناطق و شهرستان‌ها را نیز پرداخت کنند.
وی با تشریح چگونگی پرداخت بدهی برق از سوی این مشترکین، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرداخت بدهی برق ادارات، در روزهای آینده شاهد قطعی برق دستگاه‌های اجرایی استان نباشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموع بدهی برق ادارات دولتی به این شرکت را بیش از 540 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: مدیران در پرداخت بدهی برق خود در روزهای آینده کوتاهی نکنند.
راهزادی با بیان اینکه در صورت همکاری نکردن ادارات، اسامی ادارات بدهکار برق به ناچار منتشر می‌شود، افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 260 هزار اشتراک در این استان دارد که حدود 12 هزار و 500 مشترک آن تعرفه عمومی است.

محرومیت ۲۱ روستا از شبکه فاضلاب؛ خطری که رود «بشار» را تهدید می‌کند
تسنیم: به دلیل عدم اتصال ۲۱ روستای اطراف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه فاضلاب، خطر آلودگی منابع آبی از جمله رود «بشار» را تهدید می‌کند.
به دلیل عدم اتصال 21 روستای اطراف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه فاضلاب، خطر آلودگی منابع آبی از جمله رود «بشار» را تهدید می‌کند که انتظار می‌رود در این زمینه توسط مدیران و متولیان امر از جمله شرکت آب و فاضلاب تدبیری اندیشیده شود.
جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، ارتقاء بهداشت و استفاده دوباره از آب بخشی از مزیت‌های اجرای کامل طرح‌های فاضلاب شهری بوده در حالی در استانی با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور این موضوع کوچک شمرده می‌شود که بدون شک با این نوع نگاه امکان وقوع هرگونه بحران در آینده وجود دارد.
بدون شک رها کردن فاضلاب‌های خانگی در استانی با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی تبعات منفی فراوانی از جمله امکان آلودگی منابع آب وجود دارد همانگونه که هم اکنون فاضلاب برخی مناطق به رود «بشار» می‌ریزد.
کشورهای صنعتی و توسعه یافته با اجرای طرح‌های فاضلاب و انتقال آن به تصفیه‌خانه شرایطی را برای استفاده مجدد از این آب در مصارف صنعتی را فراهم می‌آورند در حالی هم اکنون در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله ناحیه صنعتی دلی بجک کارخانه داران شن و ماسه و آسفالت با مشکل آب صنعتی روبه‌رو هتسند.
بدون شک یکی از فرصت‌ها و اولویت‌های دولتمردان برای کاهش بیکاری و رونق تولید ورود به حوزه صنعت است که بدون شک برای تحقق این مهم نیاز به تامین آب بوده که در این صورت شاهد رونق سرمایه گذاری هتسیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاصضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای پروژه فاضلاب 21 روستای سررود جنوبی از جمله سروک، اکبر آباد و سرآبتاوه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
فیض‌الله پاسره با اشاره به اینکه این این مهم به طرح تاسیسات فاضلاب یاسوج اضافه شده است، افزود: با توجه به پیگری‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات اجرای این پروژه بزودی اجرایی می‌شود.
وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه کمبود اعتبار داریم ولی با عملیات اجرایی یک پروژه خط انتقال با اعتباری 4 میلیارد تومانی آغاز می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1