تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۱۶۲۲۳
در سومین کنگره حزب کارگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد:

عسکری: مشارکت حداکثری مهمترین پشتوانه نظام است

۳
۰
عسکری: مشارکت حداکثری مهمترین پشتوانه نظام است
کبنا ؛سید رضا عسکری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان بویراحمد ظهر روز (پنج‌شنبه 12 دی‌ماه) در سومین کنگره حزب کارگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور «غلامرضا پناه» معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در قانون اساسی، ساختارهایی برای حاکمیت مردم بر امورات جامعه وضع شد و همچنین تدابیری برای تأثیر رأی مردم بر سرنوشت خودشان اندیشیده شد، گرچه این ساختارها کمرنگ و زمین‌گیر شد اما هنوز به آن صورت وجود دارد؛ یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و فلسفه‌ی وجودی احزاب هم این است که برای مردم‌سالاری و دموکراسی تلاش کنند و می‌توان گفت که محور مردم‌سالاری و دموکراسی در دوران معاصر احزاب است. البته در کشور به دلیل سازوکاری که وجود دارد، احزاب نقش پررنگی ندارند، متأسفانه رفقای ما گاهی قواعد را رعایت نمی‌کنند و نمی‌خواهند که احزاب سیاسی بیش از پیش نقش پررنگ تری داشته باشند و مسائل سیاسی ما در احزاب شکل بگیرند.
وی ادامه داد: رقبای ما در دو سه دهه پیش در نهادهای قدرت حاکم شدند و برای سیاست ورزی مردم سالارانه مانع ایجاد کردند.
عکسری در ادامه گفت: در استان ما بعد از انقلاب همچنان مشارکت بالایی در مسائل سیاسی و اجتماعی داشتیم اما احزاب به‌اندازه کافی نقشی ایفا نکرده اند؛ و نیاز به کار بیشتر دارد. در همین دولت که با حمایت اصلاح‌طلبان بوده از احزاب اصلاح‌طلب چند استفاده  و بهره‌ای برده نشد و در واقع اعتنایی داده نشد و امروز گله‌مندی بخش زیادی از حامیان دولت ناشی از همین مسئله است که البته میدانیم که سهم دولت در این کار کم است.
این فعال سیاسی همچنین در خطاب به گلایه‌ی برخی از دولت، گفت: اگر امروز هم رقابت بین آقای روحانی و آقای رئیسی اتفاق می‌افتاد احتمالاً اکثریت ین جمع باز هم به آقای روحانی رأی می‌دادند و خواهند داد، البته گله‌مندی‌ها و انتقادات نسبت به این ایشان وارد هست و باید توجه شود.
عسکری خطاب به برگزار کنندگان انتخابات، خصوصاً نهادهای نظارتی و نهادهای وابسته به دولت، گفت: دوستان اصولگرایی که نهادهای قدرت در اختیار شماست، باید بدانید که مهم‌ترین پشتوانه‌ی هر نظامی مشارکت حداکثری مردم در هر اموری به ویژه انتخابات است و باید بدانید که اگر زمینه حضور برای همه سلایق فراهم شود، مشارکت بالاتری را خواهیم داشت. و در شرایط فعلی فضا و بستر مناسب برای اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد در هر انتخابات اکثریت با اصلاح طلبان همراه می‌شوند. اما متأسفانه در سطح کشور و استان اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند در هیچ حوزه‌ای به ضرس قاطع کاندیدا معرفی کنند علت هم معلوم و مشخص است.

بیشتر بخوانید

تصاویر / سومین کنگره حزب کارگزاران کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر کار

توصیه‌های «پناه» به اصلاح طلبان بویراحمد و دنا؛ با شاخص‌های خوب خود از نردبان بالا برویم، نه با تخریب دیگران/ ترجیح می‌دهم با هم وحدت داشته باشیم ولو که شکست بخوریم

وی گفت: مهمترین پشتوانه هر نظامی مردم است اگر فضای مناسبی برای اصلاح طلبان وجود داشته باشد بدون شک پیروز خواهند شد نظارت‌ها نباید باعث شود که انتخابات پرشور و خردمندانه نباشد، مردم نا امیدند، مردم وابسته فکری به احزابی هستند که در دستگاهها قدرت ندارند.
عسکری تاکید کرد:رد صلاحیت‌ها به ضرر کشور، جامعه، مردم است و مانع توسعه خواهد شد، چون از سال‌های پیش تا الآن تعداد زیادی از نخبگان و توانمندان این جامعه حذف شدند و چون حذف شدند و زمینه‌ای نمی‌بینند برای حضورشان، دیگر مشارکت‌‌ها پایین می‌آید. بنابراین نه‌تنها حزب کارگزاران بلکه احزاب اصلاح‌طلب و جبهه اصلاح‌طلبان این گله‌مندی و مطالبه را دارند که رد صلاحیت‌ها کمتر انجام بگیرد. ما واقعاً خواهان توسعه کشور هستیم. امیدواریم که در این مراحل باقی مانده شاهد حضور نیروهای نخبه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
حمایت فقط از رهروان شهید سردار سلیمانی نیروهای انقلابی
Iran, Islamic Republic of
این بار چه ماموریتی بهت دادن آقای عسکری
میلاد
Iran, Islamic Republic of
این هشت سال با انتخاب خودتون به بویراحمد نمودین
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1