تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۶۱۴۵
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد؛

آب آشامیدنی دیشموک باکیفیت است/ 25 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آب شرب ندارند

۰
25 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آب شرب ندارند
کبنا ؛فیض‌اله پاسره، امروز (چهارشنبه 11 دی‌ماه) به مناسبت سالروز تأسیس شرکت آب و فاضلاب استانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک به 200 کیلومتر خطوط آب‌رسانی آب شرب در بخش دیشموک انجام گرفت و زیرساخت‌های لازم در این بخش صورت گرفته است.
پاسره در ادامه افزود: عدم منبع تأمین آب شرب علت قطعی و نوبتی بودن آب در بخش دیشموک است که با ایجاد بند انحرافی بر بالادست رودخانه رودسمه «گندم‌کار» کمبود آب مناطق چاروسا و دیشموک برطرف خواهد شد و هیچ خطوط آب‌رسانی بدون مطالعه صورت نگرفته است.
حدود 4 حلقه چاه در بخش دیشموک وجود دارد که 3 حلقه آن باکیفیت است و یک حلقه دیگر هم به دلیل خشک‌سالی چند سال اخیر، غلظت املاح در آب زیاد از حد به نظر می‌رسید که در کیفیت آن هیچ تأثیری نداشت؛ همچنین در روزهای آینده یک حلقه چاه به دیشموک اختصاص خواهیم داد.
پاسره تأکید کرد: آب آشامیدنی شهر دیشموک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی در ادامه بیان داشت: حدود 227 پروژه با 33 هزار میلیارد تومان در پویش ملی «الف ب» در 33 استان کشور اجرایی شد که پروژه‌های فاضلاب سی‌سخت، تصفیه‌خانه آب و تصفیه‌خانه فاضلاب در استان افتتاح شد.
وی بابیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: مجتمع آب‌رسانی لوداب و باباکلان که بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده در قالب پویش ملی افتتاح خواهد شد.
پاسره گفت: «استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ‌بر 750 هزار نفر دارای 16 شهر و حدود هزار و 641 روستای دارای سکنه است؛ که حدود 3 هزار و 141 کیلومتر خط انتقال در شهر و روستای این استان ایجاد شد و نزدیک به 5 هزار و 184 کیلومتر شبکه توزیع آب ایجادشده است. همچنین حدود 570 نقطه مخزن ذخیره با ظرفیت 238 هزار مترمکعب و حدود 207 ایستگاه پمپاژ در استان وجود دارد. حدود 184 حلقه چاه و 95 دهنه چشمه در سطح استان داریم؛ نزدیک به 231 هزار مشترک در بخش آب شرب و 55 هزار مشترک فاضلاب در سطح استان وجود دارد.»
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان داشت: «در حال حاضر 100 درصد شهرهای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند و همچنین پوشش آب‌رسانی روستاها 74.7 درصد است این درحالی‌که متوسط میانگین کشوری 75.2 درصد است. در دولت تدبیر و امید شاخص برخورداری روستاهای استان از آب آشامیدنی 7 درصد افزایش داشته است.»
وی ادامه داد: «از صندوق توسعه ملی بالغ‌بر 100 میلیارد تومان برای تأمین و توزیع آب شرب تخصیص داده شد که با این اعتبارات حدود 17 مجتمع آب‌رسانی احداث شد و 480 روستای با جمعیت 111 هزارنفری از نعمت آب برخوردار شدند. حدود 4 واحد آزمایشگاه مرکزی برای کنترل کیفیت آب در استان‌ها داریم که آزمایش‌های کیفی، میکرویی، شیمیایی و استاندارد آب را کنترل می‌کنند. همچنین شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت و سی‌سخت دارای سیستم جمع‌آوری و دفن بهداشتی فاضلاب هستند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1