تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۱۵۹۹۹
 معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی اختصاص یافت

۰
۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی اختصاص یافت
کبنا ؛ معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع به صورت مشترک از محل صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل تسهیلات بانکی برای اشتغال روستایی و عشایری تخصیص یافته است.
عیسی منصوری روز شنبه در آبادان افزود: از این میزان تسهیلات ۱۱۰ هزار میلیارد ریال مصوب و پرداخت شده و حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال باقی مانده قرار است از صندوق توسعه ملی ابلاغ شود و بقیه آن را نیز منتظریم بانک‌ها انعقاد قرارداد کنند.
وی بیان کرد: این تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کند.
منصوری گفت: در بحث اشتغال فراگیر بر رسته‌های اصلی و در اولویت همچون بخش پوشاک، آی تی، صنایع و رشته‌ فعالیت‌هایی مثل گردشگری تمرکز داریم و با شرکت دستگاههای مربوطه به اجرا در آمده و نتایج به صورت تفکیکی مشخص است.
وی ادامه داد: در حوزه اشتغال‌پذیری نیروی کار برنامه‌هایی مثل کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، یارانه دستمزد که برای کاهش هزینه کارفرمایان منجر به افزایش نیروی کار جدید می‌شود، به اجرا در آمده و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.
منصوری گفت: در تسهیلات بانکی برای بخش آبزی‌پروری و صیادی نیز سقفی تعیین نشده و بستگی به تعداد افرادی که با شرکت‌های بزرگ به عنوان تامین کننده قرارداد منعقد می‌کنند وجود دارد و امسال تاکنون شرکت‌هایی تا سقف ۹۷۰ میلیارد ریال برای بخش صیادی‌پرداخت شده است.
معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:در نشستی که امروز در آبادان برگزار شد بحث توسعه ظرفیت تولید آبزیان در ۲ قسمت دنبال شد و توسعه زنجیره ارزش با پشتیبانی شرکت‌های بزرگ در منطقه و فعال سازی مزارع میگو به گونه‌ای که محصول نهانی در بازارهای منطقه‌ای و جهانی با برند داخلی به فروش رود بررسی شد. همچنین مسایل مربوط به توسعه اشتغال روستایی که منجر به نتیجه شود از دیگر موارد مورد بحث این نشست بود.
وی ادامه داد: در الگوی جدید که مقرر شده بانک‌ها از آن استفاده کنند الگوی تولید مبتنی بر فنی مالی بر اساس انعقاد قرارداد است اما اینجا با اندکی پیچیدگی بیشتر اجرا خواهیم کرد.
منصوری افزود: در حوزه صیادی با هماهنگی با شیلات و جهاد کشاورزی امکان داشتن ماهی یاب به صورت تشکل وجود دارد و آنها می توانند با استفاده از شناورهایی که سردخانه و انبار بسته‌بندی دارند در مناطق دور دست فعالیت کنند؛این کار ظرفیت تولید و راندمان بهره‌برداری از کار صیادی آنها را افزایش می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1