تاریخ انتشار
جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۱۵۹۵۰
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

توضیحات «شیخ پناهی» در باره تغییر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد / آیت‌الله ملک‌حسینی خودشان نپذیرفتند و مسئله دیگری در میان نیست

۷
۱
توضیحات «شیخ پناهی» در باره تغییر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد / آیت‌الله ملک‌حسینی خودشان نپذیرفتند و مسئله دیگری در میان نیست
کبنا ؛حجت الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بعد از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ( 6 دی ماه 98) در باره تغییر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد و گفت: همانطور که اطلاع دارید در سراسر کشور به غیر از استان نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان‌ها یکی هستند به غیر از استان ما. اگر این دو جایگاه در استان ما هم یکی باشند، خیلی منسنجم تر و بهتر می‌توانند، برنامه‌ها و کارهای استان را پیش ببرند.
وی در ادامه توضیح داد: ما مطیع ولایت هستیم، و ولایت پذیر هستیم. هر اتفاقی بیفتد و هر کسی خروجی باشد و رهبری معظم برای هر فردی حکم بزند، هر کسی باشد چه گزینه استانی و چه کشوری باشد، روی چشم ماست و اما و اگر و چون و چرا ندارد.
وی بیان کرد: ما رهرو هستیم و ولایت پذیریم، عموم استان همین است. ائمه محترم جمعه بالاتفاق از مریدان آیت الله ملک حسینی هستند، هیچ مسئله‌ای به غیر از پذیرش ایشان در کار نیست. هر کسی که هر حرف دیگری بزند مسئولیتش با خودش است، بالاتفاق ایشان نماینده ولی فقیه هستند و اگر نباشند نماینده مجلس خبرگان در استان هستند و در جایگاه حقوقی و حتی به لحاظ جایگاه شخصی باز هم روی چشم ما جای دارند.
حجت الاسلام پناهی ابراز کرد: روشن عرض می‌کنم فقط آیت الله ملک حسینی خودشان نپذیرفتند و مسئله دیگری در میان نیست.
وی در رابطه با حجت الاسلام حسینی امام جمعه یاسوج گفت: ایشان نیز زحمات زیادی کشیدند و تلاش زیادی کردند و همه ارادت به وی دارند.
حالا که مصلحت دیده‌اند و فقط از خطیب جمعه و امام جمعه خداحافظی کرده‌اند، ایشان همچنان جایگاه خود را دارند. انشالله آقای حسینی برای درس تفسیر قرآن و نهج البلاغه حضور پیدا کنند. ان شالله از هر دو بزرگوار استفاده خواهیم کرد.
حجت الاسلام پناهی گفت: جایگاه حقیقی این دو بزرگوار مورد احترام همه ما خواهد بود.
وی در انتها تاکید کرد: همه ما مطیع رهبر هستیم، و هر فردی انتخاب شود ما مطیع خواهیم بود.
حجت الاسلام پناهی توضیح داد: حدود چند سالی بود که به محضر آیت الله ملک حسینی پیشنهاد داده می‌شد که هر زمانی که بعد از آیت الله حسینی کسی خواست به عنوان امام جمعه انتخاب شود ایشان امام جمعه بودن را نیز بپذیرند و همسان سازی شود و از وجود ایشان بهره مند شویم.
وی گفت: حجت الاسلام حسینی به دلایلی که بیشتر به دلیل مشکلات جسمی داشتند نپذیرفتند که ادامه بدهند، شورای سیاستگذاری با آیت الله ملک حسینی صحبتی کردند و ایشان به دلایل خاص خودشان نپذیرفتند تجمیع امام جمعه و ولایت فقیه در مورد ایشان صورت بگیرد ولی ایشان تجمیع را قبول داشتند و پذیرفتند و گفتند که امر خوبی است.
حجت الاسلام پناهی ابراز کرد: از یکسال گذشته تا الان مقدماتی دور از چشم ما و استان برای انتخاب فرد شایسته صورت گرفت.
وی به نشستی که حجت‌الاسلام حاج علی اکبری مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در حاشیه نشست با نمایندگان ولی فقیه در استان ها داشتند اشاره کرد و گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی اصل تجمیع را قبول داشتند اما به دلایل خاص با پذیرش منصب امام جمعه شهر یاسوج به طور همزمان موافق نبودند.
این مسوول در خصوص خداحافظی آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج هم با بیان اینکه ایشان تنها مشکلات جسمی داشتند و از نظر بیان و حافظه فوق‌العاده قوی هستند خاطرنشان کرد: از آیت‌الله حسینی در مناصب دیگر استفاده خواهد شد، این شهر کلاس درس تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه ندارد که امیدواریم این کلاس‌ها راه‌اندازی شود.
پناهی با بیان اینکه امیدواریم همچون گذشته از نعمت حضور آیت‌الله ملک‌حسینی در استان بهره ببریم افزود: به هر صورت تابع امر ولایت فقیه هستیم و هر چه معظم‌له در خصوص استان تصمیم‌گیری کنند چه آن شخص آیت الله ملک‌حسینی باشند و چه شخص دیگری مطیع امر ولایت هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا انگار تنت ایخاره چندبار بگم ننویس تغییر آیت الله حاج سید شرف الدین ملک حسینی حفظه الله استعفا نمودند. متوجه شدی
بویر
Iran, Islamic Republic of
جونت وخدا آشیخ....
مجاهد
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
باید از خدا ترسید ................
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که متن کامنت ها را‌چاپ نمیکنی و‌گزینشی عمل میکنید
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت مردم
وای گرونی ره
...
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله ملک حسینی بزرگواری با سواد و عالمی اصیل اگر بنا بر رفتن از مسند نمایندگی ولی فقیه هستند حتما صلاح را در این دیده اند
وهرچه ولی فقیه امر به فرماید به نفع همه خواهد بود....
و امکان بهره وری مردم از ایشان بالاتر خواهد رفت که این خود برکتی است
انشاالله
سعادت حسینی
Iran, Islamic Republic of
تا کی میخواهید به ملت بگید ایشان نتوانستند شریک دزدان شوند وبه خاطر آخرتشان استعفا دادند.شما هم گزینشی چاپ نکنید از خدا بترسید فساد، غارت وچپاول بیداد میکنه اینجماعت دنبال همپاله های خودشونن تا بهتر ملت رو بچاپند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1