کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور ایمیدرو:

این سازمان از سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد حمایت می‌کند

5 دی 1398 ساعت 19:40

مشاور ارشد سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان از طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی لامرد حمایت می‌کند تا این پشتیبانی منجر به حضور سرمایه‌گذاران و به تبع آن افزایش توان تولیدی و صادراتی کشور شود.


مشاور ارشد سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان از طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی لامرد حمایت می‌کند تا این پشتیبانی منجر به حضور سرمایه‌گذاران و به تبع آن افزایش توان تولیدی و صادراتی کشور شود.
سیدعلی اصغر علامه، پنجشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد و روند آغاز فرآیند تولید شمش در مجتمع آلومینیوم جنوب که در این منطقه مستقر است، اظهار داشت: با هم افزایی و برنامه‌ریزی مناسب در میان بخش‌های مختلف، می‌توان شاهد توسعه هرچه بیشتر این منطقه اقتصادی باشیم و در این مسیر از ظرفیت نخبگان این منطقه برای رفع موانع موجود بهره خواهیم گرفت. 
مشاور ارشد سازمان ایمیدرو در مناطق ویژه اقتصادی لامرد، کاشان، پارسیان و خلیج فارس همچنین با اشاره به اینکه مجتمع آلومینیوم جنوب مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد، گفت: تولید شمش آلومینیوم در این واحد صنعتی، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پایین دست است.
علامه ادامه داد: مسوولان استان فارس می‌توانند در جوار مجتمع آلومینیوم جنوب، شرایطی فراهم کنند که با کمترین هزینه و با سودآوری بالا، صنایع پایین دست نیز با تولید محصولات با کیفیت و با رویکرد صادرات راه‌اندازی شود. 
وی بیان کرد: همچنین با توجه به  پیش‌بینی استقرار صنایع پتروشیمی در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، پیگیری استاندار فارس و همکاری‌های بین‌بخشی می‌تواند منجر به تحقق  این امر شود.
نقش موثر منطقه ویژه اقتصادی لامرد در رونق اقتصادی فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این بازدید گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد، نقش بی بدیلی در رونق اقتصادی این استان به ویژه مناطق جنوبی فارس خواهد داشت.
ظفر افشون افزود: استقرار صنایع مادر و تولید فلزهای مهم و کاربردی در این منطقه صنعتی - معدنی، افزون بر کاهش میزان بیکاری در استان فارس همچنین موجب محرومیت‌زدایی در شهرستان لامرد می‌شود.
به گفته وی، یکی از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مجتمع آلومینیوم جنوب است که با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در مرحله افتتاح قرار دارد و در سفر آتی رییس جمهوری به استان فارس، به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
افشون، همچنین بر ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل راه‌اندازی مجتمع آلومینیوم جنوب و شماری دیگر از صنایع مادر در این منطقه، اهتمام به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.


کد مطلب: 415931

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415931/این-سازمان-سرمایه-گذاری-منطقه-ویژه-اقتصادی-لامرد-حمایت-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1