تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۵۶۷۳
کبنا از شرایط سیاسی انتخابات گچساران و باشت خبر می دهد:

«دو قدرت» در یک نشست/ دود اختلافات فروکش می کند؟

۶
۰
«دو قدرت» در یک نشست/ دود اختلافات فروکش می کند؟
کبنا ؛
در حالی که افراد نزدیک به اردلان زینل زاده با نام سروهای آزاد با انتشار نامه ی سرگشاده ای که خطاب آنها به «سید قدرت الله بیعت اصل» بوده، پرده ها را بر روی اختلاف نظرهایی که بین تیم زینل زاده و سید قدرت حسینی بحرینی وجود دارد، کنار زدند؛ افشای این نفاق، در عین همدلی در کلام، در نشست سیدقدرت حسینی و حضور بیعت اصل در کنار حسینی آن را مشخص تر کرد.
پیش از این «بیعت اصل» برای اجماع اصولگرایان تلاش های زیادی کرد که نهایتاً علارغم حواشی زیادی که این جلسات داشت خروجی آن معرفی سه کاندیدا بود که در فرصتی به ان پرداخته می شود.
اما همچنان سرانجام مثلث اصولگرایان مشخص نیست. زینل زاده مدتی است که کمی آرام تر حرکت می کند و از طرفی حضور کمرنگ او، تحت تاثیر حضور قدرتمند سیدقدرت، کمرنگ تر هم شده، این آرامی زینل زاده تاکتیک است یا سکوت تحمیلی فعلاً هیچ چیزی روشن نیست.
خبری از هومان عسکری هم نیست. خبرها و متن های دست و پا شکسته از عسکری مخابره می شود، با این حال در جدال سیاسی ابرقدرت ها گم شده است، آیا او اهدافی را دنبال می کند؟ آیا او می تواند شعله امید را بین قشقایی ها روشن نگه دارد؟ مجموعه  سئوالاتی است که می توان لابه لای آن ضعف و ناتوانی اصولگرایان را جستجو کرد.
سروهای آزاد اینگونه نوشته اند که؛ «همانگونه که مستحضرید و همگان می دانند، مسیر هماهنگی و وحدت نیروهای مخالف وضع موجود در شهرستان های گچساران و باشت با تفکرات متنوع، در کانالی پیش بینی شده و تا رسیدن به سرانجام نهایی طراحی شده است.
اگر چه این وحدت و هماهنگی بر خلاف نظر برخی افراد، وحدت بر گزینه واحد نیست بلکه برنامه ریزی واحدی تا رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد بود.
حال اگر بر مبنای وحدت کارکردی عمل گردد ، صحبت ها و مواضعی که از سوی اطرافیان سید قدرت الله حسینی و احتمالا با نظر مثبت ایشان، در مورد مهندس زینل زاده بیان می شود، چه می تواند باشد؟
بعضا در در محافل جمعی و فضای مجازی، صحبت از وحدت و یکی بودن، هم دل بودن و هم افزایی بیشتر تا نتیجه مطلوب می شود ، اما واقعیت چیز دیگری است و دوستان در جلسات مختلف و ارتباطات مختلف به تناقض گویی در مورد اردلان زینل زاده می پردازند . از برچسب زدن و منتسب کردن وی به نماینده و فلان جریان خاص گرفته ! تا منفعل کردن دوستداران او، همه از مواردی است که تیم سید قدرت حسینی بر علیه وی به کار می برند.
فی الحال در راستای حفظ وحدت نیروهای مخالف وضع موجود و برای جلوگیری از فروپاشی این مهم و به جهت پایان دادن به این اعمال ناجوانمردانه، کوششی به عمل آورید که در غیر این صورت نه تبعات افشاگرانه این بداخلاقی ها جمع شدنی است و نه سکوتِ نجیبانه ما بی پایان.
ضمنا آمادگی برای انتخابات و احساس تکلیف و ورود به این عرصه، اگر غیر از روشنگری و دعوت مردمی که ناچارا در غیاب و سکوت و همراهی سران اصولگرا به تاجگردون روی آورده اند باشد ، به واقع امری مذموم است.
بنابراین تلاش گردد اطرافیان و لیدرها و ابر لیدرها! را توجیه کرده که اگر هدفشان واقعا شکست تاجگردون است به حوزه های نفوذ ایشان وارد شوند و یارگیری کنند وگرنه فشار و تماسهای مکرر و ایجاد طمع برای هواداران زینل زاده اگر هم به نتیجه برسد سودمند نیست و ریختن سکه از این جیب به آن جیب برای کسی ثروت نمی آورد.
بهتر است اگر راست می‌گویید و می‌گویند هدف اصلی را نشانه بروید نه فردی که در ظاهر خودی می‌دانید.
اینکه در محافل عمومی دم از وحدت زده شود و در محافل خصوصی و بعضا صمیمی ذلیلانه به دروغ بگویند زینل زاده به نفع فلانی کنار میرود و یا رد صلاحیت می‌شود اگر نفاق نیست پس چیست؟
خیر آقایان. زینل زاده نه رد صلاحیت می‌شود که پرونده اش از آفتاب روشنگر روشن تر است و نه کنار می‌کشد که با باور مردمی که به او اعتماد کرده اند خدشه ای وارد شود . انشالله که در این عمر چند روزه دنیا عاقبت به خیری و پایان خوشی برای همه ما رقم بخورد.»

سید قدرت بیعت اصل محور وحدت اصولگرایان گچساران و باشت شده بود، ولی حضور او در نشست سید قدرت حسینی بحرینی با سادات شاه زینعلی و بیانیه سروهای آزاد، نشان می دهد که «بیعت اصل» راه وحدت را نمی رود.
چطور می شود که اصولگرایان نمی توانند بر روی یک گزینه به توافق برسند و چطور است که نتوانسته اند یک گزینه داشته باشند تا جایی که سه گزینه بودن این چنین مشکلاتی در درون اصولگرایان برای آنها ایجاد کرده است و اگر با همین روند و این خصومت ها پیش بروند، سبد رای آنها تقسیم می شود و هیچ سودی از این انتخابات نمی برند. از طرفی جعفری و یعقوب زراعت کیش نیز دو گزینه ناراضی از وحدت در تهران ثبت نام کرده اند که احتمال شیفت دادن آنها به انتخابات گچساران و باشت وجود دارد و اینها همه به این موضوع اشاره دارد که اصولگرایان آنقدرها هم به همدلی اعتقادی ندارند، کما اینکه اصلاح طلب ها اینگونه نیستند و تا الان نشان داده اند که می توانند روی یک گزینه ائتلاف کنند و هرچند که از شرایط ناراضی هستند ولی بخاطر تاجگردون سکوت اختیار کرده اند و به صحنه نیامدند.
درنهایت این سخن؛ زینل زاده اگر به حضور «بیعت اصل» واکنشی نشان ندهد، ولی آن را انحراف از جریان وحدت می داند و حتما این اتفاق را فراموش نخواهد کرد، کمااینکه اصولگرایان نیز به عمیق بودن نفاق و جمع نشدن آن پی خواهند برد. هم زینل زاده این را به دل می گیرد و شاید هومان عسکری جوان و تازه ورود کرده به عرصه هم این را به دل بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کنار شیطون چطور تو دلسوز اصولگرایان شده ای.؟
خورشیدی
Netherlands
اتحاد اصولگرایان به نفع تاجگردون میباشد مثل دوره قبل با آرای بالا برنده میشود اما این دوره چون تعداد کاندید ها بیشتر هستن و گچساران بیشتری روی قومیتی رای میدهند پس آرا بین همه تقسیم میشود و احتمالا به دور دوم کشیده شود
امان
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم
Iran, Islamic Republic of
تا ا/ دنبال سید قدرت هست خواب مجلس و ببینه..
گشین
Iran, Islamic Republic of
وحدت چه؟ چی چه؟؟ هرکی برا منافع خودشه، اگه تامین شود دیگری فراموش میشود،اینا همش بازیه
Iran, Islamic Republic of
هدفشون دور زدن زینل زاده و جعفری و زراعت کیش و قشقایی هاست...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1