تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۱۵۶۶۲
تحلیلی بر تحرکات اخیر نامزدهای انتخابات مجلس حوزه گچساران و باشت؛

قهرمان سازی با القاب عاریه‌ای؛ به جای لقب سازی و ارزش زدایی پاسخگوی مردم باشید

۱۸
۰
قهرمان سازی با القاب عاریه‌ای؛ به جای لقب سازی و ارزش زدایی پاسخگوی مردم باشید
کبنا ؛
متن ارسالی؛ مختار ابن ثقفی، از یاران امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) بود که حضرت امیر (ع) لقب کیس را به او داد، در باره او آمده است که مختار از شیعیان مخلص و علاقمند به اهل بیت رسالت (علیهم الاسلام) بود. وی ادب و فضائل اخلاقی را از مکتب اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) آموخت.
علامه مجلسی (ره) می‌گوید: مـختار، فضایل اهل بیت پیامبر اکرم را بیان می‌کرد و حتی مناقب امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) را برای مردم منتشر می‌ساخت و معتقد بود که خاندان پیامبر از هر کس برای امامت و حکومت پس از پیـامبـر سـزاوارتـرند و از مصـایـبی کـه بـر خـانـدان پیامبر وارد شده، ناخشنود بود.
همچنین شخصیت بی نظیر که در تاریخ اسلام، اقداماتش مایه آرامش امام سجاد (ع) و ائمه اطهار بود، را باید گرامی داشت. متأسفانه در سپهر سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد، هواداران نمایندگان و نامزدهای انتخابات مجلس مشخص نیست به چه دلیلی اسامی این بزرگان دین را بر روی کاندیداهای انتخابات مجلس می‌گذارند که در روند انتخابات کارهای صواب و ناصوابشان برای همه روشن است. در حالی که بعضی از افراد باید از نامزدها روش، برنامه و طرح بخواهند، از روی تملق القاب اینچنینی را ضایع می‌کنند. و در هیاهوی ساختن اینگونه القاب‌، ضعف‌ها، کاستی‌ها و ناتوانی نامزدهای موردنظرشان را می‌پوشانند.
چندی پیش سید قدرت حسینی بحرینی و تیم او که در نشست خبری پس از نام نویسی در انتخابات، اسرار داشتند سوالی مبنی بر اینکه «مختار بودن سید قدرت را چه کسی ساخته است؟» پرسیده شود، و پرسیده شد. سید قدرت در جواب، پاسخ داد: «طرفداران بنده کلیپ را آماده و پخش کردند من مسئولیتی در قبال طرفداران ندارم و ضامن چنین رفتاری نیستم».
حسینی در ادامه سخنانش به تحلیل کلیپ مختار درباره خودش پرداخته و گفت: «این که آقای تاجگردون می گویند مگر ما قاتل امام حسین (ع) هستیم و الی آخر، سؤال این است که آن عزیزانی که کلیپ را آماده کردند چه مشکلی داشتند و چه چیزی در ذهن داشتند. اصلاً بحث مختار و کلیپی که پخش شد به بحث انتقام از قاتلین امام حسین (ع) نبوده و نیست. بحث این هست که گروهی که قاتل امام حسین (ع) بودند، چه اقداماتی کردند که باعث شد، امام حسین (ع) قیام کنند. من با توجه به مطالعاتی که دارم اصل موضوع بحث بی عدالتی بود».
تبلیغات همایش و سخنرانی حسینی در «تالار قصر سفید گچساران» در شبکه‌های مجازی از چند روز گذشته تاکنون در حال پخش و انتشار است، این در حالی است که امروز باز هم پای مختار در تبلیغات حسینی وسط کشیده شد، و مختار به حالت جنگی و سوار بر اسب را نشان می‌داد که از تالار قصر سفید بیرون آمده است. اگر حسینی بر گروه تبلیغاتی‌اش کنترل دارد پسندیده‌تر است که جلوی چنین چیزی را بگیرد.
اینکه حسینی در قبال رفتار طرفدارانش مسئولیتی ندارد درست است، ولی اینکه افراد نزدیک به او باز هم از سوژه مختار استفاده کنند کمی غرض ورزانه است. جالب آن است که تاجگردون رمز پیروزی روحانی در مقابل آقای رئیسی را در سال 96 همین خط کشی‌های یزیدی و غیریزیدی عنوان کرد. اینکه سیاستمداران و تیم تبلیغاتی آنها از برخی سوژه‌ها برای بهتر نشان دادن خود استفاده کنند تاحدودی قابل قبول است، ولی استفاده از سوژه‌های دینی و خط کشی‌های این چنینی به دین و ایمان و عقیده مردم ضربه خواهد زد و همینطور در صورت واکنش «دیگران»، اولین کسی که از این سوژه سازی دینی ضربه می‌خورد آن فرد سیاسی است.
اصولگرایان غالباً از چنین سوژه‌هایی به نفع خود استفاده کرده‌اند و در مقابل، این انتقاد همواره به آنها وارد شده که اصولگرایان دیدگاه انحصاری نسبت به دین و مسائل مذهبی دارند، و همین حق به جانب بودن آنها طی 40 سال عمر سیاسی‌شان به آنها ضربه وارد کرده است. سال گذشته نیز ستار هدایتخواه از واژه انقلاب به نفع خود استفاده کرد و تاجگردون را مورد حمله قرار داد. جدای از طرفداری از دو طرف در این موضوع، امام خمینی (ره) هم در یکی از سخنرانی‌هایش فرموده‌اند آن کسی که می‌گوید انقلابی‌ام، انقلابی نیست، که در اینجا منظور امام در منیت داشتن و ابراز انقلابی بودن در کلام است.
گچسارانی‌ها و باشتی‌ها بیش از سایر نقاط مختلف استان بر طبل انتخابات کوبیده‌اند. رقابت در برگزاری متینگ‌ها و همایش‌های انتخاباتی در سطح این دو شهرستان بدون توجه به قانون در حال اوج گرفتن است. اما چیزی که در این بین وجود دارد، هیچ کدام از کاندیداهای اصولگرا که در آینده بیان می‌کنیم که آنها بیش از هر کس دیگری انتخابات را به سمت قوم و منطقه گرایی بردند، تاکنون حداقل، ولو در حد یک جمله برنامهایی برای رفع معضل بیکاری جوانان ارائه نداده‌اند. آن‌ها اگر به مجلس راه پیدا کنند، می‌خواهند چه کاری انجام دهند و چه برنامه‌ای دارند. به قول هواداران و حتی منتقدان نماینده فعلی؛ «تاجگردون را باید اولین کسی در استان دانست که  توانست بر صندلی یکی از مهم‌ترین مناصب سیاسی و اقتصادی در کشور جلوس کند و در مجلس دارای نقش باشد. در دوره  تاجگردون گچساران هم از لحاظ اقتصادی و عمرانی تغییر کرد و هم اینکه نیروی انسانی گچساران رشد و پیشرفت زیادی در سطح استان و کشور داشته است. آن‌ها می گویند محال است کسی بعد از تاجگردون بتواند اندکی از این پیشرفت و عزت را برای گچساران بدست بیاورد.» آقایان اصولگرا اگر راست می گویند، به اندازه تاجگردون برای مردم گچساران و باشت نقش مفید داشته باشند، مختار ثقفی بودن، پیشکش خودشان.
-------------------------
محمدرضا صولتی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حالاچرااین همه عصبیت.دوم اسفند
ه قول آن دوست؛ «تاجگردون را باید اولین کسی در استان دانست که توانست بر صندلی یکی از مهم‌ترین مناصب سیاسی و اقتصادی در کشور جلوس کند ولی دوست عزیز تاجگردون عملکردش در حوزه اشتغال صفر است
دنا اهورا
Iran, Islamic Republic of
دوستان در مورد شخصیت مختار در تاریخ بیشتر مطالع کنید
زن مختار بر علیه او قیام کرد
عمر سعد خواهر مختار را گرفته بود
عمر سعد قاتل حسین ابن علی بود
شمر یکی از متدینین روزگار بود و نماز و روزه و عبادات او ترک نمیشد
معاویه برادر ام حبیبه است
ام حبیبه همسر گرامی پیامبر اکرم ( ص ) است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تو چرا داری می سوزی ؟در این هشت سال نماینده چه دسته گلی به آب داد مگر چیز دیگری بود.
ح
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز منظور امام از انقلابی بودن یعنی اعتقاد وباور دینی به این مردم وعدالت . نه توجه کردن فقط به بستگان خودت وحیف میل کردن. لازم می دانم که بروی وبیشتر مطالعه کنی تا معنای انقلابی بودن را بدانی
احمد
Iran, Islamic Republic of
نگارنده عزیز خیلی خوب مطلب را رساندند کاش در مورد لقب میر شکار و امیر کبیر بودن هم توضیحی می دادند میر شکار چه کسی را میخواست صید کند و یا امیر کبیر چند بیکار بدون رابطه را شاغل کرد .
Iran, Islamic Republic of
خخخخ خداییش عکس باحالیه؛برای سوژه شدن استان وشهرمون درکشوروخارج ازکشور

تن "مختار"داره میلرزه
Iran, Islamic Republic of
خخخخ خداییش عکس باحالیه؛برای سوژه شدن استان وشهرمون درکشوروخارج ازکشور

تن "مختار"داره میلرزه
ک
Iran, Islamic Republic of
در طول تاریخ معاصر افرادی زیادی بر روی صندلی سیاسی واقتصادی کشور جلوس کردند. اما ببین چه کسانی توانستند برهوای نفس خودغالب گردند و وکیل الدوله نشدند بلکه همان وکیل مردم باقی ماندند.
Iran, Islamic Republic of
اگر کار ووامی بوده برای دور وبر خودش بوده که به وضوع همه ارا می بینند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام.لطفا نام بزرگان دین رادرمسایل کثیف سیاسی خودبکارنبرید. چه ربطی به گچساران داری.سوم اینکه بقول خودش اگرخدای ناکرده مختارهم باشدبه پایان سلام کن.کمی واقع بین باشید.درطول 40سال عمرانقلاب آیاکسی ازاستان توانست برریاست کمیسیونی درمجلس جلوس کند.تاچه رسدبه کمیسیون برنامه وبودجه.درک کنیددکترتاجگردون چهره ایست ملی.درسطح کشورمطرح میباشد.شماهاکه قبلدرمجلس بودیدچه کردید.بگو لطفابگوچه کاری کردید.اصلاکسی شماهارامیشناخت.شرم کنیدومن شماهارابه یاری خداوندمنان رقیب دکترنمیبینم.پیروزی قطعی ازآن دکتراست.دوست داریم دکتردوست داستنی
Iran, Islamic Republic of
یکی میشه امیر کبیر و اشکالی نداره و اگه تاریخ مطالعه کنید همین امیر کبیر بزرگ شخصیتی داشته و بسیار به قدرت علاقمند بود و داشت میرفت که علیه شاه قاجار کودتا کنه
Iran, Islamic Republic of
لطفا مفید بودن تاجگردون رو بگید؟؟ ایا .خانوادگی چیزی بوده؟؟
باشت
Iran, Islamic Republic of
حتما بودن ک همشون ب جایی رسیدن، تو خودت چیزی هستی؟ هم خودت هم خانوادگی؟ هااا؟ متاسفم ک جای اینک ب چهره ملی مون دکتر تاجگردون افتخار کنی ...
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت با قدرت
رستم
Iran, Islamic Republic of
مختار؟!!! از قابلیت های خود بگویید نه از گذشتگان. در هیچ سطحی قابل مقایسه با گذشتگان نیستید حتی قادر به بازگویی درست تاریخ آنها هم نیستید. گیرم که که پدر بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت با قدرت
احسان خشنود
Iran, Islamic Republic of
فتبارک الله احسنتکم الخالقین

احسنت بر کبنا...خدای حال کردم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1