کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال مطلبی انجام گرفت

واکنش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به سخنان «وکیلی»؛ با دوستان مروت با دشمنان مدارا

26 آذر 1398 ساعت 15:12

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جهت تنویر افکار عمومی در خصوص حواشی پیش آمده در سخنرانی دکتر وکیلی؛ نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه نمود.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با انتشار مطلبی در باره سخنرانی محمد علی وکیلی در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا، مطلب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به شرح زیر است؛ 
در پی برخی حواشی ایجاد شده در جلسه سخنرانی دکتر محمدعلی وکیلی دبیر محترم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ذکر چند نکته جهت تنویر افکار عمومی لازم و ضروری به نظر می‌رسد:
 1-پیرو درخواست انجمن اسلامی پیرو خط امام این دانشگاه، شورای نظارت دانشگاه از بین بیش از 20 گزینه پیشنهاد شده این تشکل، دکتر وکیلی را انتخاب کرد. هرچند اعضاء این تشکل اولویت خود را دعوت از نیروهای اصلاح طلب رادیکال قرار داده بودند ولی هیئت نظارت با توجه به شرایط حساس کشور و استان تصمیم گرفت با گزینه‌ای موافقت کند که علاوه بر جایگاه حقوقی به عنوان نماینده مجلس، شناخت کافی از شرایط حساس امروز کشور داشته باشد.
 2-مجوز این برنامه صرفاً جهت حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی صادر شد اما به برگزار کنندگان اجازه داده شد تعداد بسیار محدودی از همراهان مهمان برنامه در سالن حضور پیدا کنند و در جایگاه‌های رزرو شده ردیف دوم سالن مستقر شوند.
 3- متاسفانه برخی از رسانه‌ها بدون دقت به جزئیات پوستر منتشر شده اقدام به اطلاع رسانی عمومی کردند و در فضای مجازی نیز این اطلاع رسانی به صورت گسترده منتشر شد. اقدام معاونت دانشجویی فرهنگی جهت اطلاع رسانی در خصوص" محدودیت حضور مخاطبین " نیز به جایی نرسید و حدود نیم ساعت قبل از شروع برنامه، بیش از 500 نفر از مردم در جلو سالن حضور یافتند.
 4- بعد از مستقر شدن دانشجویان در صندلی‌های خود و در آستانه شروع برنامه، مردمی که در بیرون سالن حضور داشتند شروع به اعتراض کردند و خواستار حضور در سالن شدند. گفت و گوی مسئولین دانشگاه با آنها نیز فایده‌ای نداشت و با توجه به سرمای هوا هر لحظه اعتراضات آنها شدیدتر از قبل می‌شد و تعداد آنها نیز افزایش می‌یافت. در این شرایط بود که مسئولین دانشگاه با مسئولین شورای تأمین استان و شهرستان تماس گرفتند و از آنها جهت حل این مشکل کمک خواستند. بعد از دقایق کوتاهی، مجوز حضور مردم از طرف شورای تأمین صادر شد و جمعیتی که تعدادشان بیش از گنجایش محل برگزاری برنامه بود وارد سالن شدند.
 5-با توجه به این که از قبل مقرر شده بود که بعد ازسخنرانی مهمان، برنامه پایان پذیرد اما بدلیل اصرار دانشجویان با برگزاری بخش پرسش و پاسخ نیز موافقت شد. اما باتوجه به رفت و آمدهای دانشجویان جهت رایزنی برای گنجاندن این بخش در برنامه بی نظمی و تنش‌هایی در سالن ایجاد شد که متاسفانه منجر به رفتارهای تند و خشونت کلامی از طرف برخی از مخاطبان و دانشجویان شد.
 6- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در شش ماه اخیر به احترام دانشجویان و مهمانان دعوت شده از طرف آنان، در اکثر برنامه‌های برگزار شده به همراه اعضاء هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه حضور یافته است. برای مثال همانگونه در برنامه 16 آذر امسال که با حضور مهندس ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برگزار شد، دکتر یزدان پناه از شروع تا پایان برنامه در سالن حضور یافت و حتی به ایراد سخنرانی پرداخت، در این برنامه نیز همچون برنامه‌های قبلی و به احترام دانشجویان عزیز و مهمان محترم برنامه در سالن حضور پیدا کرد اما با توجه به اصرار دانشجویان جهت طرح پرسش از مهمان برنامه، وقت مشخص شده جهت سخنرانی خود را نیز به دانشجویان داد.
 8-امیدواریم با توجه به شرایط حساس کشور و به تبع آن استان، تأمل در رفتارها و کنش‌هایمان موجب افزایش آستانه تحمل و سعه صدر شود و نهایتاً ایجاد تعاملی دوسویه بین مردم و دانشجویان در چنین برنامه‌هایی را در پی داشته باشد.
 وقتی حضرت حافظ برای سخت‌ترین شرایط نیز به ما گوشزد می‌کند که:
 آرامش دوگیتی تفسیر این دو حرف است - با دوستان مروت با دشمنان مدارا
 قطعاً همه ما می‌توانیم با اندکی تسامح و تساهل، در مواجهه با کسانی که همفکر و هم دل نیستیم، از خشونت کلامی پرهیز کرده، قدری آرام‌تر و مهربان‌تر سخن برانیم.
 خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
 
 
 
 


کد مطلب: 415651

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415651/واکنش-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-سخنان-وکیلی-دوستان-مروت-دشمنان-مدارا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1