تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۱۵۵۹۸
آخرین خبرها؛

انتقاد تند صادق خرازی از بیانیه ۷۷ چهره اصلاح‌طلب / وزیر احمدی نژاد: پول استراماچونی ربطی به fatf ندارد / روحانی در جریان «زمان دقیق» اجرای طرح بنزینی بود!

۰
انتقاد تند صادق خرازی از بیانیه ۷۷ چهره اصلاح‌طلب / وزیر احمدی نژاد: پول استراماچونی ربطی به fatf ندارد / روحانی در جریان «زمان دقیق» اجرای طرح بنزینی بود!
کبنا ؛تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


آمار تکان دهنده از فقر در ۳۲ شهرستان
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس پژوهشی که در سال ۹۶ از سوی کمیته امداد در ۳۲ شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده به اعداد تکان دهنده‌ای رسیده‌ایم. اگر بخواهیم به سراغ نیازمندان برویم باید کار‌های مطالعاتی در خصوص جغرافیای فقر و به ویژه فقر در حوزه خوراک و پوشاک به شکل تخصصی انجام شود. سپس باید این اطلاعات را با موضوع آمایش سرزمینی خط فقر تطبیق دهیم. / ایسنا

روایتی جدید از تصمیم سران قوا برای افزایش قیمت بنزین
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با تشریح روند تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت بنزین در این شورا، ضمن ناگزیر دانستن این تصمیم، عدم وجود پیوست رسانه‌ای و عدم هماهنگی با برخی نهاد‌های موثر مثل مجلس را از نقایص اصلی اجرای این طرح می‌داند. الیاس حضرتی گفت: ابتدا بحث بر سر این بود که ابتدا قیمت بنزین سهمیه‌ای ۱۲۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان دیده شود و در سال بعد قیمت بنزین سهمیه‌ای به ۱۸۰۰ تومان برسد که نهایتا قرار شد ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد در نظر گرفته شود. نهایتا این تصمیم در شهریور ماه گرفته شد. غیر از تلویزیون بقیه رسانه‌ها در جریان این تصمیم نبودند. صدا و سیما در جریان بود و به آن‌ها دستور داده شده بود که برای توجیه این کار تمهیداتی بیندیشند، اما متاسفانه کار خیلی ضعیفی در سطح پایینی انجام شد.

روایتی از پیگیری محرمانه پیوستن به FATF در دولت احمدی نژاد
علیرضا رحیمی عضو هیئت رییسه مجلس گفت: من موافق نیستم که اعضای مجمع هیجانی رفتار می‌کنند، ولی به نظر می‌رسد تحت تاثیر فشار‌های بیرونی قرار گرفتند و متاسفانه فضاسازی‌های مخالفان دولت و هم افراطیونی که ثابت کرده‌اند دلسوز مصالح کشور نیستند در برخی اعضای مجمع تاثیرگذار بوده است. «مهدی مطهرنیا» کارشناس مسائل بین‌الملل هم در این باره گفت: در دولت محمود احمدی‌نژاد بحث پیوستن به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) به صورت محرمانه و بی سروصدا پیگیری شده بود. متاسفانه در ایران پرونده‌های ملی به ابزار و اهرم‌های فشار حزبی و جناحی تبدیل می‌شود. /ایلنا
 
نظر باهنر درباره استعفا یا استیضاح روحانی

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: مطرح شدن استعفا یا استیضاح روحانی در شرایط امروز کشور را نادرست می‌دانم.محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به ارائه پیشنهادی از سوی عباس عبدی مبنی بر استعفای آقای روحانی، گفت: مطرح شدن استعفاء یا استیضاح روحانی به عنوان رئیس جمهور در شرایط امروز کشور را حتی اگر از سوی برخی در جریان اصولگرایی باشد نادرست می‌دانم و با آن مخالفم.او افزود: دولت و رئیس جمهور باید تا پایان این دوره یعنی سال ۱۴۰۰ به کار خود ادامه دهد و همه باید کمک کنند تا خستگی و ناکارآمدی‌ها جبران شود و دولت به فعالیت بیشتر روی آورد.باهنر با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی یک بار مجلس از اختیار قانونی خود برای عزل رئیس جمهور استفاده کرده است، گفت: تنها زمانی که مجلس به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور رای داده است در مجلس اول بود و نصیب سیدابوالحسن بنی‌صدر شد که البته درست هم بود، اما من امیدوارم دیگر هیچ گاه این اتفاق تکرار نشود.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید دولت را مجبور به فعالیت بیشتر کنیم؛ افزود: شخصاً با مطرح شدن بحث استعفای دولت شدیداً مخالفم و به نظر بنده دولت باید تا سال آخر با همت بیشتر به کار خود ادامه دهد.
 
پیشنهاد شرکت در انتخابات مجلس را قبول نکردم

پناهیان اضافه کرد: من نماینده مجلسی را می‌شناسم که برای کمک به ساخت خانه یک جانباز، کارگری کرد. طی چند دوره اخیر مجلس به من پیشنهاد شرکت در انتخابات مجلس را دادند، اما من قبول نکردم، زیرا نمی‌توانم مسئولیت بیشتری را قبول کنم و برای کمک به ساخت منزل یک جانباز مانند همین نماینده کارگری کنم. حجت‌الاسلام پناهیان ضمن درخواست از خداوند جهت باتقواتر شدن مسئولان کشور، تاکید کرد: اگر همه مسئولان ما در اوج تقوا باشند، ظهور امام زمان (عج) رخ خواهد داد.
 
اولتیماتوم کدخدایی به توصیه کنندگان

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: این روز‌ها در رسانه‌ها افراد مختلف توصیه‌هایی برای رد و یا تایید صلاحیت‌ها داوطلبان دارند. اگر مقصود از این توصیه‌ها رعایت موازین قانونی باشد، اشکالی ندارد، در غیر این صورت انتظار نداشته باشند شورای نگهبان برای خوشنودی افراد، حقوق داوطلبان را نادیده انگارد.
 
روحانی در جریان «زمان دقیق» اجرای طرح بنزینی بود

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: رحمانی‌فضلی در تاریخ ۲۲ آبان ماه در جلسه هیئت دولت با حضور رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که ساعت صفر بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه، قیمت بنزین افزایش می‌یابد. احمد علیرضابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری چند جلسه کمیسیون‌های شورا‌ها و سیاست داخلی با حضور وزیر کشور اظهار داشت: در این جلسه آقای رحمانی‌فضلی اعلام کرد چهارشنبه ۲۲ آبان ماه دقیقاً دو روز قبل از اعلام رسمی افزایش قیمت بنزین، بنده در جلسه هیئت وزیران گزارشی ارائه دادم و اعلام شد که در روز جمعه ۲۴ آبان ماه، افزایش قیمت بنزین انجام خواهد شد. در آن جلسه رئیس‌جمهور حضور داشت بنابراین وی از افزایش قیمت بنزین در روز جمعه اطلاع داشت. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نیز در کمیسیون شورا‌ها بیان داشتند که ما به دولت اعلام کرده بودیم با توجه به مطالبات انباشته شده مردم، احتمال اغتشاش و بروز مشکلات امنیتی در صورت افزایش قیمت بنزین وجود دارد.
 
وزیر احمدی نژاد: پول استراماچونی ربطی به fatf ندارد

وزیر اسبق اقتصاد: اقدامات متقابل ایران و FATF تعلیق است، پس چطور رفتن استراماچونی می‌تواند ربطی به FATF داشته باشد؟! سید شمس الدین حسینی: در ۶ ماه نخست امسال ایران ۲۲ میلیارد دلار واردات رسمی داشته و پولش هم داده شده، قرارداد استراماچونی که فقط یکی دو میلیون دلار بوده؛ میلیارد کجا و میلیون کجا!
 
انتقاد تند صادق خرازی از بیانیه ۷۷ چهره اصلاح‌طلب

صادق خرازی از بیانیه ۷۷ چهره اصلاح طلب انتقاد کرد و گفت:خبر دارم از شخص اول اصلاحات تا پایین‌ترین بدنه اصلاحات، بسیاری از خردمندان نسبت به این بیاینه حرف داشتند.دبیرکل حزب ندا، در برنامه جهان آرا در پاسخ به سوالی درباره بیانیه ۷۷ نفر، گفت: این بیانیه فاجعه بود، من این بیانه را قبول ندارم مبنای این بیانیه اصل نظام را هدف قرار داده بود. وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه جهان آرا که آیا این صحبت شما به این معنی است که این ۷۷ نفر برانداز هستند، گفت: این تعبیر را شما به کار می‌برید من نمی‌گویم. اگر اجازه بدهید من حرف خودم را بزنم.خرازی سپس ادامه داد: این بیانیه با یک عقده گشایی، اصل نظام را زیر سوال برده بود، هرچه شود و هر اتفاقی که بیفتد نظام مال خود ماست. من در زمان احمدی نژاد گفته بودم بین احمدی نژاد و نیرو‌های آمریکایی حاضریم برای دولت او بجنگیم یعنی حاضر نیستیم از دول خارجی حمایت کنیم.این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: این بیانیه بوی ترشیدگی سیاسی می‌داد، این بیانیه، بیانیه نیرو‌های انقلاب نبود، بیانیه افرادی نبود که روزی مدعی مبارزه با استعمار بودند، بیانیه افرادی نبود که مدعی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.خرازی گفت: همینطوری که نمی‌توانیم بدون شناحت حمله کنیم و اصل نظام را زیر سوال ببریم. نمی‌توانیم با چندتا شبکه مجازی عقل و خرد جمعی نظام سیاسی را به چالش بکشیم. اگر یک جایی اشتباه شده باید اشتباه را نقد کرد.دبیرکل حزب ندا تاکید کرد: بیانیه ۷۷ بیانیه‌ای نبود که مورد وثوق، وفاق و تایید کل نیرو‌های اصلاح طلب باشد. منخبر دارم از شخص اول اصلاحات تا پایین‌ترین بدنه اصلاحات، بسیاری از خردمندان نسبت به این بیاینه حرف داشتند. آن اقایان هم حرفشان را زدند نظام هم سعه صدر داشت و تحملشان کرد.
 
پاسخ رهبر انقلاب به نامه یک دختر نوجوان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ی یک دختر نوجوان درباره موعد تکلیف الهی، ورود به این وادی را تبریک گفته و توصیه‌هایی برای دختران و پسرانی که به این عرصه تکلیف الهی وارد می‌شوند، بیان داشتند. متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

دختر خوبم! وارد شدن به وادی تکلیف الهی، بر شما مبارک باد. شما اکنون مخاطب خدای بزرگ و مهربان میباشید، و این شرف عظیمی است. سعی کنید دستورات خدا را یاد بگیرید و به آن عمل کنید. این، شما را خوشبخت و ارزشمند و مفید برای دیگران خواهد کرد. رهبران اسلام یعنی پیغمبر و ائمه‌ی معصومین علیهم السلام بهترین پیشوایان‌اند؛ سعی کنید آن‌ها را بشناسید و پیروی کنید. درس خواندن و تهذیب اخلاق و هوشیاری سیاسی همراه با تلاش‌های انقلابی، وظائفی هستند که دختران و پسران این نسل باید آن‌ها را هرگز فراموش نکنند. من سالگرد مکلف شدن شما را تبریک میگویم و برای شما دعا میکنم.
 
«کیانوش‌راد» بازداشت شد

محمد کیانوش‌راد از فعالان سیاسی امروز (یکشنبه) در تهران بازداشت شده است. گفته می‌شود، بازداشت وی در راستای پرونده شناسایی و دستگیری یکی از عوامل شبکه نفوذ امنیتی-اقتصادی بوده است. پیش‌تر یک منبع آگاه در گفتگو با فارس، از شناسایی و دستگیری یکی از عوامل شبکه نفوذ امنیتی-اقتصادی با نام اختصاری «ج. ع» پس از ورود به کشور خبر داده بود که با همکاری دیگر مرتبطین خود از طریق تاسیس شرکت‌های پوششی و سازمان یافته اقدام به پولشویی، جعل سند و نفوذ در بدنه دولتی و حاکمیتی می‌کرده است.
 
ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت؟

با وجود برخی ادعا‌ها درباره گزارش جدید «گروه ویژه اقدام مالی» موسوم به «اف‌ای تی» درباره ایران که در آن ادعا شده، جمهوری اسلامی ایران در فهرست سیاه قرار گرفته است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که «اف‌ای تی اف» به تارگی هیچ گزارش جدیدی در ارتباط با وضعیت ایران منتشر نکرده و آخرین گزارش این نهاد درباره ایران مربوط به ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ یعنی حدود دو ماه پیش است. از سوی دیگر در آخرین گزارش «گروه ویژه اقدام مالی» در اواخر مهرماه، بار دیگر مهلت ایران برای تصویب کامل قوانین مربوط به مبارزه با «تامین مالی تروریسم» تمدید شده است. «گروه ویژه اقدام مالی» با نام اختصاری «اف‌ای تی اف» (FATF)، یک نهاد نظارت بر نقل و انتقال جهانی پول است که تحت عنوان جلوگیری از جرایم مالی جهانی و تامین مالی تروریسم فعالیت می‌کند و مقر آن در پاریس، پایتخت فرانسه است. برخی منتقدان «اف‌ای تی اف»، تحت الشاع قرار گرفتن مسائل داخلی و حاکمیتی را به عنوان دلیل مخالفت برای پیوستن به لواح مورد نظر این نهاد اعلام کرده‌اند.
 
مدیر جهادی اهل قهرکردن و خسته شدن نیست

جانشین سازمان بسیج گفت: مدیر جهادی قهر نمی‌کند و خسته نمی‌شود و همیشه برای مشکلات راه حل پیدا می‌کند. سردار محمد حسین سپهر دبیر ششمین همایش مدیریت جهادی عصر امروز در نشست خبری این همایش، طی سخنانی اظهار داشت: در روز سه شنبه ۲۶ آذرماه ششمین همایش مدیران جهادی کشور با حضور ۱۰۰۰ مدیر جهادی در سالن همایش‌های صدا و‌سیما برگزار می‌شود و از ۳۰ مدیر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین از ۱۶ خانواده شهید و یک جانباز جهادی نیز تقدیر خواهد شد. وی افزود: این انجمن یک سازمان مردم نهاد است که با حضور مدیران جهادی ارائه می‌شود و با کمک‌های غیر دولتی و خیرین این همایش برگزار می‌شود. سردار سپهر ادامه داد: ما در این انجمن تلاش کرده‌ایم در جهت تعیین شاخص‌ها و گسترش مدیریت جهادی گام برداریم. جانشین سازمان بسیج تصریح کرد: مدیریت جهادی سبکی از مدیریت است که در چهل سال گذشته تجربه شده و بر اساس شاخص‌های جهادی قرآنی شاخص‌های یک مدیر جهادی را احصا کرده‌ایم که بر این مبنا مدیران جهادی را انتخاب کرده‌ایم.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1