تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۴۱۵۵۸۸
در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

قبرستان‌های طایفه‌ای معضل یاسوج / تصرف حاشیه رودخانه‌ها و جنگل زیر سایه سهل‌انگاری مدیران

۳
۱
قبرستان‌های طایفه‌ای معضل یاسوج / تصرف حاشیه رودخانه‌ها و جنگل زیر سایه سهل‌انگاری مدیران
کبنا ؛سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم (23 آذر ماه 98) به ریاست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان برگزار گردید.
نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست رعایت حقوق عامه و انجام تکالیف حقوقی در دولت و سازمان‌ها را در انجام وظایف سازمانی مهم دانست و در سخنانی به مدیران حاضر در این نشست یادآوری کرد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیران باید به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کنند تا نیاز به ورود دیگر ادارات و سازمان‌ها نباشد.
وی گفت: نهادهای خدمات رسان و بعضی از مدیران به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند و مشاهده می‌شود بخش‌هایی از اراضی ملی و منابع طبیعی، حاشیه رودخانه‌ها و جنگل‌ها را افراد سودجو تصرف کرده‌اند.
 این مقام قضایی در ادامه به وجود برخی ناهماهنگی‌ها که موجب سوء استفاده افراد سودجو گردیده از قبیل سازه‌های موقت در حریم شهرها و جاده‌های مواصلاتی خارج از شهرها، قبرستان‌های بدون مجوز، راههای ماشین رو در جنگل‌ها و مناطق گردشگری و عرضه طیور زنده اشاره کردند.
وی در خصوص سازه‌های موقت اظهار داشت: مجدداً یک ماه به شهرداری یاسوج و کلیه شهرداران سراسر استان مهلت داده می‌شود نسبت به ساماندهی سازه‌های موقت شهری و دکه‌ها با مقاوم سازی و یا پایدار سازی و یا جمع آوری اقدام و به معاونت پیشگیری گزارش نمایند. بدیهی است دادستان‌های حوزه‌های قضائی مکلفند موضوع را رصد و در صورت عدم اقدام شهرداری‌ها پرونده کیفری برای متخلفین تشکیل داده و موضوع از طریق قضائی دنبال گردد. پرداخت خسارت هرگونه حادثه متوجه شهرداری‌ها و شخص شهردار خواهد بود.
 نگین تاجی در ادامه افزود: اداره کل راهداری استان گزارش اقدامات مسیرهای مواصلاتی استان در خصوص آزادسازی حریم راه‌ها از سازه‌های موقت و مغازه‌ها و دکه‌ها را ظرف یک ماه آتی با هماهنگی معاونت پیشگیری دادستانی مرکز استان انجام و گزارش تکمیلی را به این معاونت ارسال نماید.
رئیس کل داگستری استان با بیان اینکه در راستای حقوق عامه دادگستری استان، افرادی را که تحت عنوان قبرستان، اراضی ملی را تصرف یا تخریب نماید تحت تعقیب کیفری قرار می‌دهد، گفت: واگذاری هرگونه زمین برای قبرستان‌های طایفه‌ای و جدید در سراسر استان توسط هر دستگاهی ممنوع می‌باشد و شهرداری‌ها، منابع طبیعی و مراکز بهداشت مکلفند با همکاری سازمان آرامستان ها کلیه درخواست‌ها و مجوزات لازم مطابق آیین نامه و قانون مربوطه را تهیه و برای بررسی و اخذ موافقت نهایی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال نمایند.
مقام ارشد قضایی استان شهرداری یاسوج و اداره کل منابع طبیعی استان را مکلف نمود که کلیه راههای ورودی خودرو از سمت محدوده پارک جنگلی به سمت تپه‌ها و کوههای مشرف به آبشار یاسوج را ظرف مهلت یک ماهه مسدود نمایند.
وی تأکید کرد در صورت عدم اقدام، منجر به تعقیب کیفری دستگاههای متولی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عرضه‌ی طیور زنده خوراکی سلامت و بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: عرضه هرگونه طیور خوراکی زنده در سراسر استان ممنوع می‌باشد و دادستان‌های شهرها به منظور پیشگیری از ایجاد تهدید علیه بهداشت عموم مکلف به برخورد قضائی با متخلفین می‌باشند.
 نیک مرام رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی اظهار داشت نباید جلوی اتفاقی را بگیریم که رخ ندهد امروزه سازه‌های موقت و دکه‌های کنار جاده و قبرستان‌های غیرمجاز به معضلی برای یاسوج تبدیل شده است.
وی افزود: برای صاحبان این مکان‌ها و قبرستان‌های طایفه‌ای اکنون حقی ایجاد شده است.
 در این نشست سید عیسی حسنی سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از مصوبات نشست قبلی شورا جمع آوری سازه‌های موقت بود که شهرداری یاسوج در مرکز استان مسئول جمع آوری آنها شدند که اقدام نشده است.
  وی گفت: در برخی اداره‌ها، اراده کافی برای مدیران وجود ندارد که سازه‌های موقت را جمع آوری نمایند.
سید حسین کاظمی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کار ساخت و سازه‌های غیرمجاز نباید به قلع و قمع کشیده شود بلکه از ابتدا باید جلوی ساخت آنها را می‌گرفتند.
 کاظمی به طنز گفت: اگر تخریب کردند ما جایزه می‌دهیم چون روند ساخت آنها به صورت صعودی ادامه دارد.
 سید ذبیح الله رمضانی معاون شهرداری یاسوج در این نشست گفت: با توجه به اینکه در برخی از سازه‌های موقت ضوابط فنی رعایت نشده است اما افراد زیادی از این طریق امرار معاش می‌کنند و مکاتباتی برای جمع آوری خدمات آب، برق و گاز آنها شهرداری یاسوج انجام داده است و پس از جمع آوری این خدمات شهرداری اقدام می‌نماید.
وی گفت: 204 سازه‌ی موقت غیر فنی در یاسوج وجود دارد.
  در ادامه این نشست نصیری راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: 11 مورد سازه غیرمجاز حادثه ساز در محورهای استان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای نزدیک به بیست مغازه سر چهار راهی پاتاوه با سازهای موقعی ساخته شده که هیچ کدام حریم قانونی 38متر را رعایت نکرده اند،ش. پاتاوه با صاحبان این مغازه ها زدوبند داره و اداره راه شهرستان دنا چند مرتبه پیگیر شدیم اما اقدامی صورت نگرفت
خواهشی که از سایت کبنانیوز داریم به این موضوع رسیدگی کند
زمین اکبرآباد
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت به خیر
همین امروز روبرو پمپ بنزین زیر سالن ورزشی / در حال تصرف هستند اما کی جوابگو هست

به خدا تا ارتباط نداشته باشند دست به این کار نمی زنند
Iran, Islamic Republic of
اره دکه ها رو ببندید یه چند نفر بیشتر تو این بیشتر سر کار نیستند اینها رو هم بیکار کنید چشم ندارید چند نفر نون در میارند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1