تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۴۱۵۵۵۸
تحلیل سیاسی بر انتخابات بویراحمد و دنا قبل از احراز صلاحیت‌ها؛

آیا مربع انتخابات بویراحمد و دنا شکل می‌گیرد

۱۰۲
۴
آیا مربع انتخابات بویراحمد و دنا شکل می‌گیرد
کبنا ؛ 26 آذر ماه 98، نتیجه احراز صلاحیت‌های نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام می شود، تا آن روز زمان زیادی نمانده است. در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، کنار رفتن ستار هدایت خواه از رقابت انتخابات مجلس 98 شوک بزرگی بر هوادارانش وارد کرد و سنگینی عدم حضور او بر سپهر سیاسی بویراحمد و دنا احساس می شود. خروج هدایت خواه عملاً انتخابات را از جریانی و تشکیلاتی خارج کرد و بیشتر رنگ و بوی قومی و طایفه ای گرفته که این مسئله همیشه مورد نکوهش بزرگان و صاحبان اندیشه قرار گرفته است.
شکی نیست که حضور هدایت خواه فضای انتخابات مجلس بویراحمد و دنا را گرم و رونق می داد، چرا که او فردی تأثیرگذار در سطح استان و کشور قلمداد می شود. اما پشت پرده چه گذشت و هدایت خواه چرا به تهران رفت؟ را در وقت دیگری به آن می پردازیم.
تا نتیجه احراز صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس، طبق قانون از سوی شورای نگهبان اعلام نشود، نمی توان قطعی حرف زد، آنچه که در ادامه گفته می شود، احتمالاتی است که بر اساس داده‌ها و شرایط موجود مطرح می شود.
نادر منتظریان، سید احسان عسکری، شکرالله امامی، کیان دهراب پور، نستور درخشنده پور، غلام محمد زارعی، محمد بهرامی، شاپور رمضانی، اردوان ایزدپناه و مهدی روشنفکر نامزدهای شاخص و مطرح انتخابات 98 بویراحمد و دنا است.
نادر منتظریان، سید احسان عسکری، شکرالله امامی، کیان دهراب پور و نستور درخشنده پور 5 نامزد انتخابات مجلس هستند که می توان آنها را در طیف اصولگریان معرفی کرد. محمد بهرامی، شاپور رمضانی و اردوان ایزدپناه سه نامزد اصلاح طلب انتخابات مجلس بویراحمد و دنا هستند و غلام محمد زارعی هم بیان کرده که کاندیدای مستقل و مردمی هستم.
مهدی روشنفکر نه ردای اصولگرایان را پوشید و نه عبای اصلاح طلبی را، او بحثی به نام ندای وحدت را انتخاب کرده، هر چند انتقادات زیادی بر همین مقوله هم هست، و موضوع بحث ما در اینجا نیست.
همانطوری که گفته شد، با کنار رفتن ستار هدایت خواه پایگاه رأی اصولگرایان از هم پاشید، حضور کاندیداهای متعدد از جریان اصولگرا و اختلافاتی که در این مسیر رقم خورده سبب تشتت افکار شده است. اصولگرایان قرار است بر اساس ساز و کارهای تعریف شده و نظرسنجی ها کاندیدای نهایی خودشان را معرفی کنند. این در حالی است که با مطرح شدن نام نادر منتظریان، سید احسان عسکری، شکرالله امامی و کیان دهراب‌پور خیلی شاهد استقبال مردمی و یا ایجاد موجی به سوی آنها نبودیم. هر چند هر کدام از این نامزدها در جای خودشان انسان های توانمندی به لحاظ علمی و اجرایی هستند. به نظر می آید، جز ستار هدایت خواه هیچ کاندیدای دیگری نمی تواند برای اصولگرایان بویراحمد و دنا گزینه رأی آوری باشد. پیامدهای رفتن هدایت خواه این را نشان می دهد و پخش و پلا شدن آرای اصولگرایان و رفتن آنها به سوی کاندیداهای مدنظر، همگی دال بر این دارد که کاندیداهای ثبت نامی از سوی جریان اصولگرایان مقبولیت و محبوبیت بالایی بین مردم ندارند. اصولگرایان بر هر کدام از این 4 گزینه (نادر منتظریان، سید احسان عسکری، شکرالله امامی و کیان دهراب پور) به اجماع هم که برسند، شاید خیلی هم شانس پیروزی نداشته باشند، چرا که رأی در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین حوزه بویراحمد و دنا صرفاً سیاسی نیست بلکه قومیت نقش پررنگتری دارد. به طور مثال منتظریان به دلیل موقعیت جغرافیایی زادگاهش و سوابق اجرایی که داشت، دارای نفوذ زیادی در بین اقشار مختلف مردم است، ولی اینها تمام پارامترهای لازم برای حضور و رأی‌آوری در صحنه انتخابات نیست.
گویا اصولگرایان راهی جز بازگرداندن ستار هدایت‌خواه به بویراحمد و دنا ندارند و این در حالی است که شاید خیلی دیر شده و اینکه وی گفته به هیچ وجه من الوجوه به بویراحمد بر نمی گردم. یا اینکه با توجه به شرایط حاکم و کاندیداهای متعدد از نقاط مختلف بویراحمد و دنا، پشت سر فردی قرار بگیرند که دارای پایگاه رأی قابل قبول‌تری باشد و با بردن جریان پشت سر او، جریان اصولگرایی را به پیروزی برسانند.
اصولگرایان باید برای نجات جریان محبوب سیاسی شان حتماً از نستور درخشنده پور دعوت کنند تا میثاق نامه اصولگرایان را امضاء و او را هم طبق ساز و کارها و نظرسنجی ها بسنجند. درخشنده پور که هنگام ثبت نامش در فرمانداری بویراحمد نشان داد یک وزنه سنگین انتخاباتی است. چرا که چهره های شاخص ایل بزرگ تامرادی در کنار درخشنده پور حضور داشتند. همانطوری که گفته شد، او علاوه بر سوابق اجرایی دارای پیشینه خانوادگی گسترده و ریشه داری است و پایگاه رأی او در بویراحمد سفلی و به خصوص در منطقه سادات محمودی قابل کتمان نیست. بنا بر این از او می توان به عنوان شانس بزرگی برای اصولگرایان یاد کرد. بنا بر این اگر درخشنده پور را در ساز و کار اصولگرایان قرار دهند و در صورت احراز صلاحیت پشت او قرار بگیرند، می توانند این امید را داشته باشند که پیروز انتخابات خواهند بود.
هر چند دامن زدن به مسائل طایفه ای و قومی مورد نکوهش است و بزرگان هم بر این مقوله تاکید دارند. اما تعدد کاندیداها در انتخابات مجلس مسائل قومی را پررنگ می کند. حضور زارعی، مهدی روشنفکر،  نستور درخشنده‌پور، گزینه نهایی اصلاح طلبان [ بهرامی، رمضانی و ایزدپناه]  و گزینه نهایی اصولگریان [منتظریان، دهراب پور، عسکری و امامی] بیش از هر چیز دیگر احتمال پیروزی اصولگریان را کاهش می دهد. اما در صورتی که درخشنده پور در ساز و کار اصولگرایان قرار بگیرد شانس بیشتری به سوی جریان اصولگرایی رو می آورد. و با توجه به اینکه درخشنده پور فعالیتش را از یک سال پیش شروع کرده و پایگاه رأی خوبی در اختیار دارد و در صورت اجماع روی او و همکاری با وی می توان علاوه بر داشتن رأی قومی از رأی جریانی هم برخوردار شود.
از طرف دیگر در صورتی که درخشنده پور در صحنه انتخابات نباشد، با توجه به اینکه تمام کاندیداهای مطرح حوزه انتخابیه بویراحمد از بویراحمد علیا [منتظریان، دهراب پور، عسکری، رمضانی، بهرامی، ایزدپناه و ...] محسوب می شوند، و رأی بویراحمد علیا بر روی  این کاندیداها تقسیم می شود. و رأی کمتری از بویراحمد سفلی به این شش نامزد انتخابات می رسد. تنها یک کاندیدا از بویراحمد سفلی در این ماراتن سیاسی حضور پیدا می کند، لذا شانس مهدی روشنفکر که در جغرافیای بویراحمد سفلی قرار دارد، بیشتر خواهد بود، شاید روشنفکر تنها کسی باشد که دلش می خواهد همه کاندیداها در صحنه انتخابات تا آخر بماند. چرا که تعدد کاندیداها به این شکل به نفع او است.
البته این موضوع هم از سوی تحلیل گران مطرح می شود در صورتی که درخشنده پور تا آخر بماند و اصولگرایان هم از او حمایت کنند، اصولگرایانی که عمدتاً در بویراحمد علیا تعریف می شود، رأی او با مهدی روشنفکر سر به سر یا شاید هم بیشتر شود. و این به نفع غلام محمد زارعی نماینده فعلی بویراحمد خواهد بود که آن موقع زارع باید با کاندیدای واحد اصلاح طلبان رقابت کند. در هر صورت ابهامات و معادلات پیچیده زیادی در انتخابات بویراحمد و دنا به وجود آمده، معادلاتی که مَردش را می خواهد.
اصولگرایان نه تمام قد، پشت سر روشنفکر می روند و نه پشت سر درخشنده پور، و این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان بیش از اصولگرایان به اجماع نهایی برسند.
حضور شاپور رمضانی و ماندن او تا آخرین لحظه کار غلام محمد زارعی را سخت خواهد کرد. رمضانی محبوبیت و مقبولیت خاصی بین دانشجویان، جوانان و دانشگاهیان دارد و کتمان آن جفا است. رمضانی دوران سرپرست دانشگاه یاسوج را برعهده داشت که خیلی‌ها برای جلوگیری از زدن حکم او به عنوان رئیس دانشگاه یاسوج بسیج شدند. رمضانی را مدیری تندخو می دانند. اما او قبل از اینکه بخواهد تندخو باشد، فردی است دارای ایدئولوژی و منش اصلاح طلبی و آن هم از اصلاح طلبان نسل نو. نظر شورای هماهنگی اصلاح طلبان بر روی او مثبت است و رابطه رمضانی با وکیلی، سید باقر موسوی جهان آباد و دیگر نیروهای سیاسی اصلاح طلب، رابطه دوستانه و خوبی است. رمضانی فردی تحصیل کرده و سال ها است که در دانشگاه یاسوج استادی کرده است.
محمد بهرامی چند سالی هست فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده و در دوران شهردار بودنش سابقه نسبتاً درخشانی از خود به جای گذاشت و در بین جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است، در روز ثبت نامش در فرمانداری بویراحمد اظهار داشت که تابع شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان است. بهرامی رابطه نزدیکی با سیدباقر موسوی و به ویژه با محمدعلی وکیلی دارد شاید امیدار باشد در صورت کاندیدا نشدن محمدعلی وکیلی در حوزه بویراحمد و دنا، وکیلی برایش پادرمیانی کند و او را گزینه نهایی اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا معرفی کنند. 
رقابت بین کاندیداهای انتخابات مجلس بویراحمد و دنا یقیناً بیشتر قومی می باشد، روشنفکر در این راستا فعالیت بیشتری کرده، گفتیم که احتمال دارد او تنها کاندیدایی باشد که از بویراحمد سفلی نهایتاً در این رقابت می ماند. احتمال حضور درخشنده پور در کنار روشنفکر ضعیف است. درخشنده پور یا در انتخابات تا آخر می ماند و می جنگد و یا هم اینکه برای پیروزی اصولگرایان تلاش می کند.
فرضیه دیگری که در انتخابات بویراحمد و دنا مطرح می شود، این است که نهایتاً اصولگرایان یک کاندیدا معرفی می کنند و اصلاح طلبان بین شاپور رمضانی، اردوان ایزدپناه و محمد بهرامی اجماع برقرار می کنند و زارعی و روشنفکر هم که یقیناً تا آخر می مانند. اگر چهار ضلع مربع در انتخابات 98 بویراحمد شکل بگیرد. یعنی زارعی، روشنفکر، گزینه اصولگرایان و گزینه اصلاح طلبان چهار ضلع این مربع باشند. بستگی به گزینه اصولگرایان و اصلاح طلبان دارد. آیا گزینه اصولگرایان رأی آور است یا خیر؟ یا گزینه اصلاح طلبان چه کسی است؟ آیا مقبولیت و محبوبیت دارد؟ آیا اصلاح طلبان تمام قد پشت سر گزینه واحد قرار می گیرند؟. همه این ها ابعاد این فرضیه است. که چند روز آینده با مشخص شدن احراز صلاحیت ها همه چیز مشخص می شود
همانطوری که روشنفکر از حضور درخشنده پور رنج می برد. غلام محمد زارعی، حضور شاپور رمضانی و کیان دهراب‌پور را برای خود یک آسیب جدی می داند. رمضانی هم رأی اصلاح طلبی و هم رأی قومی و هم رأی دانشگاهیان را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که بلد نیستید تیتر بزنید.
مربع چیه!!!
بهروز
Romania
هرکس می خواد بیاد،بیاد این بار ندای وحدت
با تمام توان باتمام قوا پیش به سوی دمکراسی
سجاد
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارعی نماینده مردمی و محبوب
فرهنگی ساکن مختار
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا :به خدا روشنفکر ۹۹درصد رای حوزه سفلی را دارد،بعد از رفتن دکتر هدایت خواه وضعیت نود درصد به سمت روشنفکر پیش رفته اند.درخشنده رای زارع و هدایت خواه را درسادات محمودی جذب کرد کدام فرد شاخص ایل تامرادی به دنبال درخشنده هست،شما برین مقایسه کنین درتمام حوزه ها وضعیت روشنفکر دردورقبل و فعلی را.درمختار وسروک،در جلیل وکاکان، درسپیدار ووزگ شما برین نظر سنجی کنین.به خدا به دور از هرگونه تعصب روشنفکر روز به روز وضعیت جذب رای اون بهتر میشه.وشک نکنین پیروز قطعی انتخابات روشنفکر هست.
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
پس اون بزرگان تامرادی که بزرگترینهای تامرادی هستن و روز ثبتنام باهاش بودن که تو سایتای خبری عکساشون هست کیا هستن؟؟با این فقط روشنفکرو به شکستش نزدیکتر میکنید.روشنفکر دور قبل زور خودشو زد و ۱۰ هزار اختلاف داشت...و این دور هم ریزشش زیاده با توجه به سران تامرادی که همفکر درخشنده هستن
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر باید به نفع درخشنده کنار بره چون رای طایف مال درخشندس و خیلی از تامردیا هم حماینش میکنن...و از روشنفکر توانمندترو شجاعترو متخصصتره...
Iran, Islamic Republic of
پاتاوه ای عزیز خودت بهتر از همه می دونی که مهندس درخشنده بیش از ۲ تا ۳ هزار رای ندارد و در همین شهر پاتاوه چند نفر با دکتر درخشنده هستند کمتر از ۵۰ نفر با انفاق که می تونم اسم همه اش رو بگم و روستا به روستا همینطور ، لطفا بر طبل تفرقه نکوب
Iran, Islamic Republic of
مه حالت نخشه ؟
Iran, Islamic Republic of
با وعده نهار ۸۷ نفر دونستیم باشه روز تبلیغ جمع کنین
لوداب
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز وبقول خودت فرهنگی قسم وجلاله نخور،طایفه گری جواب نمی دهد اگر میثاق نامه را امضاء می کرد شاید در دوره های بعدی حمایت قاطع می شد .وشکست خواهد خورد وبزرگان ایل تامرادی هم با ایشان نیستند بطور مثال اگر پدر خانواده همراهش وعکس بیندازد فرزندانش به هیچ وجه با ایشان نیست.
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم از طرفداران هدایت خواه و حزبش به روشنفکر رای نمیهند چرا که باعث اشقاق در اصولگرایان شد و عامل شکست هدایت خواه در دور گدشته و این دوره مطمین باشید وقتی روشنفکر در تهران اجماع اصولگرایان را قبول کرد و در یاسوج قبول نکرد اراش کلا ریزش میکنه
کریمی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بود یا حمایت از رمضانی
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان برای پیروزی در این دوره باید از آقای درخشنده پور حمایت کنند زیرا ایشون از نظر پایگاه اجتماعی بین مردم نفوذ زیادی داره و از نظر سواد و سوابق کاری یک سروگردن از بقیه کاندیدا بالاتر میباشد
Iran, Islamic Republic of
بیضا نه حاضر نه هر حاضر
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
عزیزم در کمتر از نیم ساعت میشه با چهار گوشه حوزه انتخابیه ارتباط برقرار کرد و آمار گرفت لازم نیست خودتونه خسته کنید
جوکار .
Iran, Islamic Republic of
سلام همه این تحلیل ها قابل احترام ..اما رقابت فقط بین زارع و روشنفکر هست .... فقط و فقط نه اصلاح نه اصول ...حتی اگه کاندیداشو هم تکی باشد باز رای اوری ندارند ..اصلاح در سید باقر و اصول در حاج ستار .خلاصه میشه تا حداقل ربع قرن دیگر کسی جایگاه این دونفر را پر نخواهد کرد لذا رقابت بین زارع و روشنفکر هست .عمده رای قومیتی و سایر بویراحمد هم بنا به تشخص خودشان نسبت به اینده هریک از این دو برا منافع و ارامش شهر تصمیم میگیرن ..وسلام
جوکار
Iran, Islamic Republic of
اقای محترمی که نام جوکار رابروی خودت گذاشتی جوکاریا که مثل تو نیستند ازشخصی که نمیتواندچهارکلمه صحبت کند وفرداها باید ازمن شماها درسطح کلان مملکت دفاع کندرای بدهد پس توبی خبری رای جوکار مال دکتر.درخشند پور شخصی باوزنه علمی که ازمدیران برتردرسطح ملی کشورمیباشد هست وتااخرین نفس از ایشان دفاع خواهیم کرد
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
فقط زارعی برنده قاطع دوم اسفندمشخص میشه
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
انصافا درخشنده پور در صحنه بماند بنفع روشنفکر است

این را روشنفکر بهش پی برده..

حالا دلایل ش اینده مشخص خواهد شد
دنا
Iran, Islamic Republic of
بهرامی گزینه نهایی اصلاح طلبان آخه بهرامی قبلا که اصولگرا بود
Iran, Islamic Republic of
تا اخر با شاپور اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان با حمایت تمام قد از ایزدپناه کرسی مجلس در بویراحمد را تا چند دور تضمین کنند.
اسلام نیک
Iran, Islamic Republic of
اقایان وکیلی ،بهرامی،امامی،درخشنده ،ایزدپناه محبوبیت و مقبولیت خاصی ندارند
ایلامی
Iran, Islamic Republic of
خدایی اقای . آخه شما چ سوادی سیاسی و حزبی دارید..اوایل با اسم اصول گرا اومدین ،بعدش شدین اصلاح طلب ...حالا مستقل 😄...این 8 سال کمترین زحمتی برای مردم نکشیدین. ..حالا هم با اسم مردم واسه خودتون حصار نسازید😏
ایدا
Ukraine
درود بر دکتر رمضانی
Mohseni
Ukraine
من پیشینه دکتر رمضانی رو مطالعه کردم و بنظرم ک میشه بهشون اعتماد کرد و بعنوان نماینده ایشون رو پذیرفت
مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی ,شخصی که در مدت حضورش در دانشگاه بایک حرکت فرهنگی و زیبا نام کتابخانه دانشگاه را بهمن بیگی گذاشت ,این حرکت زیبا و شجاعانش با اینکه فشار های زیادی بهش وارد کرد ولی مقاومت کرد و نام استاد بهمن بیگی را در شهر دوباره زنده کرد.درود بر شما جوان شجاع
بابکان.مهدی
Iran, Islamic Republic of
من که اولش میخواستم به بهرامی رای بدم ولی وقتی سخنان دکتر رمضانی رو شنیدم واقعا علاقمند شدم که برم طرفش .....و الان خودم با خانوادم از طرفداران سرسخت دکتر هستیم‌.چون رسا صحبت میکنه و حرف دل هممونو زد..
کلی خانم
Iran, Islamic Republic of
والا من اصلا نمیخواستم رای بدم ولی الان از شناختی که از دکتر رمضانی دارم میخوام حمایتش کنم ....مرد شجاع و نترسی .پسر غیور بویراحمد
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
دخترکم مجلس ب.نیاز نداره به مرد محتاجه برو تحقیق کن
نصرت زاده
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات اگه می خواست به حرف وکیلی گوش بده خوب خودشو انتخاب میکرد.اصلاحات به اندیشه ای جدید ونیروی توانمندی از بین رمضانی و ایزدپناه نیاز داره
دنا
Iran, Islamic Republic of
مه حالت نخوبه وکیلی را باکی قیاس ایکنی بره
علوم پزشکی محمودی
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی مرد حقیقی اصلاحات هستن ....ایشون مردی با ایدئولوژی کارا و سازنده هستن و تنها کسی بود که شفاف اهدافش را مشخص کرد ...الحق تنها فرد شایسته که بتواند عمران و اقتصاد سامان بخشد و مشکل بیکاری و البته ناعدالتی ها رو برطرف کند .به امید موفقیت جوان خوش چهره ی اصلاحات ..
مهرناز صادقی .دانشگاه دولتی 92
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر رمضانی ...قطعن که فرد شاخص و گزینه ی نهایی اصلاحات باید ایشون باشند ...چرا که از لحاظ عقیدتی و عملکرد و سوادی تنها شخص برجسته ی اصلاحات ایشون رو میتونیم معرفی کرد ....درود بر تو استاد عزیز و بزرگوار
تیرتاجی .کریم اباد
Iran, Islamic Republic of
رای اصلاحات فقط و فقط رمضانی ...درود بر رمضانی بزرگ
تیرتاجی .کریم اباد
Iran, Islamic Republic of
رای اصلاحات فقط و فقط رمضانی ...درود بر رمضانی بزرگ
تیرتاجی .کریم اباد
Iran, Islamic Republic of
رای اصلاحات فقط و فقط رمضانی ...درود بر رمضانی بزرگ
انصاری
Iran, Islamic Republic of
اقایی وکیلی مگه خوابش رو ببینی حالا که دیگه تهران جا نداری اومدی اینجا ها. مردم اگه بهت رای بدن
عسکری
Iran, Islamic Republic of
این نمایندگی فقط شایسته دکتر رمضانی هست چون او با صداقت قدم جلو گذاشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگه بهرامی خواب ببینه
مروا .بهره بر
Iran, Islamic Republic of
ما پشت و حامی دکتر رمضانی هستیم و خواهیم بود ..کاری به حزب و جناح ندارم ...ولی انصافا شایسته ترین فرد برای نمایندگی و مطالبه گری مردم بویراحمد و دنا ایشون هستن انشالا که مرد طرفدار حق کامیاب باشید
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی مردی با سیاست مردی با تجربه با لیاقت نترس وشجاع می‌باشد او شایسته این دوره می باشد
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر رمضاني شجاع وجسور ،كاش تا اخر بمونه ما دانشگاهيان تا اخر پشت سرشون خواهيم بود
Iran, Islamic Republic of
اقای بهرامی شخصیت مقبولی دربین مردم ندارند ...و البته که کلیه ی طرف داران از طایفه خودشون هستن و چندان شخصی نیستن که به عنوان انتخاب اصلاح طلب معرفی شوند ...فرد محترمی هستن ولی نه دیگه اینکه گزینه اصلاحات باشه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
وکیلی تا صد سال دیگه هم بیایی رای نمیاری
Iran, Islamic Republic of
در بین همشون فقط و فقط دکتر شاپور حقش بره مجلس
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اگه کسی قرار باشه امسال قبول باشه فقط دکتر رمضانی هست من اون رو نمی‌شناختم ولی از زمانی که به سخنان او گوش دادم واقعا با این قضیه پی بردم که تنها کسی که شاید دلش به حال این مردم بسوزه این شخصه
رضا
Iran, Islamic Republic of
با توجه به مقبولبت دکتر رمضانی در این مدت محدود بعد از ثبت نام, بهتر این است که زارع کنار رود چون امید پیروزی زارع با بودن دکتر رمضانی خیلی کم رنگ شده است
تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
با سلام
وای این مقاله چقدر دقیق تحلیل زده
دکتر درخشنده پور سخنور متبحر و ولایت مداری لایق
اگر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شود منتظر ۸۰ هزار رای باشید
دکتر درخشنده پور با شعار توسعه و اشتغال جوانان پا به عرصه میدان گذاشته و دارای برنامه
دکتر در بخش شهرستان دنا هم اکنون نفر اول و بیشترین رای را داره
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر درخشنده پور مرد عمل وسخنورمرد روزهای سخت
دنای سرفراز
Iran, Islamic Republic of
منتظریان پدیده انتخاباته کسی که بتونه مقابل تاجگردون وایسه
ایل سترگ تامراری
Iran, Islamic Republic of
درخشنده‌پور با حمایت اصولگرا با ۸۰ هزار پیروز انتخابات میباشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
من دانشگاهیم ولی رای ام را به شاپور نمیدم
وحدت
Iran, Islamic Republic of
احسنت.واقعا تحلیل بسیار دقیقی کردین...
محمد
Iran, Islamic Republic of
خودت تنهایی این تحلیل رو انجام دادی یا کسی هم کمکت کرد؟؟!!!
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
کم علیا سفلی کن قومگرا
حسیبن
Iran, Islamic Republic of
هدفت فقط روشنفکر بود رای ها رو آخر زمستان میشمارن
تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
با روشنفکر 100 هزار رای
حسین
Iran, Islamic Republic of
کاندید فقط کیان
2000 رای بیشتر نیاره
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
با حمایت حاج حسینی و دکترهدایت خواه صددرصد پیروز میدانی
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
درود بر درخشنده‌پور
Iran, Islamic Republic of
جناب کمالی میبینم ک شما هم پولکی شدی
بابای کبنا
Iran, Islamic Republic of
خخخ ، کبنا تو هم
Iran, Islamic Republic of
خدایی رمضانی چه سیتو کرده . ضایع بازی در نیارید هیچی هم وبارش نیسه ۵۰۰ رای هم نداره
در جواب
Iran, Islamic Republic of
حرص نخور صورتت لاغر میشه .
در جواب
Iran, Islamic Republic of
حرص نخور صورتت لاغر میشه .
در جواب
Iran, Islamic Republic of
حرص نخور صورتت لاغر میشه .
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
درسته شاید این طرفا اصولگرا باشن ولی ما طایفمون جونمو نو میدیم برا پیروزی دکتر فرهیخته دانشگاهی دکتر شاپور رمضانی. بنده خداها قبولی شاپور رمضانی حتمیه
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا منتطریان اگه انشاءالله،جریان همراهی کنند هم از فامیل بزرگی برخوردار است و طوایف مختلف نیز پشت سر ایشون هست و حتی درخشنده کاندید اصلی مورد نظرش اقای منتظریان هست، چون اقای درخشنده منتظریان رو بسیار فرد توانمند و صاحب نفوذی خوانده است
دنا
Iran, Islamic Republic of
نسیم ندای وحدت به رهبری دکتر روشنفکر در حال وزیدن است و آرامش و آسایش به بویراحمد و دنا باز خواهد گشت
ایل سترگ نام آشنا
Iran, Islamic Republic of
فقط درخشنده‌پور...نامبر وان...
کریک
Iran, Islamic Republic of
به افتاب سلامی دوباره خواهیم کرد
یامهدی حاج مهدی
باس
Iran, Islamic Republic of
زارع که خودشو نشون داده روشنفکرم مثل زارع میشه درخشنده پور به اعتبار هدایت خواه میاد وکیلیم برای اینکه تهران دیگه اسمش نمیاد اومده می مونه بهرامی ، رمضانی ، ایزدپناه.بهرامی تو شهرداری خودشو نشون داده واقعا برای هیچ کسی پنهان نیست کاراش ،رمضانیم تو دانشگاه خودشو نشون داده معلومه ادم نترس و تحصیل کردیه . ایزدپناه رو شناختی روش ندارم حقیقتش
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی مرد نترس انتخابات رمضانی بزرگ
Iran, Islamic Republic of
با سلام بهرامی مردی برای درک مردم بویراحمد و دنا
علی بابامی
Iran, Islamic Republic of
کجای کارید جریان ندای وحدت از شهرستان فراتر رفته و شما سعی در جلوگیری از گسترش جریان ندای وحدت میکنید
انصار
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی حرف میزنید اقای روشنفکر بالاترین شانس در بین این کاندیداها دارد لطف کنید بروید بین مردم تا متوجه شوید اقبال مردم به سود کیست چرا دارید به مردم نقش سفلی و علیا میدهید مردم فهیم بویر احمد ودنا دیگه گول این حرفهای حامیان زر و زور را نمی خورند روشنفکر مردی صادق پاکدست و درعین حال شجاع میباشد و مردم میدانند که چقدر در این روزها عده ای دنبال تفرقه بین مردم به نفع خودشون هستند ما مردم این دیار به ندای وحدت دکتر مهدی روشنفکر لبیک گفته وترفند وحیله مکاران را با حمایت قاطع خود از ندای وحد ت نقش بر اب میکنیم
غیره بومی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر روشنفکر حمایتت می کنیم
قاسم انصاری
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شناختی که تا الان از میزان رای هر کدام از افرادی که مطرح شده اند دارم یقین دارم که دکتر مهدی روشنفکر با اختلاف آرای بالا پیروز انتخابات خواهد شد.
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
بابامن خودم تامرادیم یک دونه تامرادی شاخص روزثبت نام بادرخشنده پورنبوداصلایه دونه تامرادی که بشناسم توعکس هاندیدم اگه بودنم شاخص نبودن بیشترش دایی های خودش سادات محمودی هابودن بماندکه درخشنده پدرخودش قانون زیرپاگذاشت ولشکرکشی کرد که کل لشکرشم همین بوداگه روشنفکرمیخواست لشکرکشی کنه کل خیابونای اونجاکفافش نمیدادن به خدا نه اینکه فقط ماتامرادی هابویراحمدسفلی بالای نودوپنج درصدباروشنفکرن تمام لیرای زارع وهدایت خواه همه جذبش شدن
Iran, Islamic Republic of
نشسم منتظر ...اولا متعجیم چطور رمضانی برای ریاست دانشگاه.و برای مجلس میشه؟؟؟اقا این خودش جای ابهام هست؟؟؟؟؟دانشگاه کوچیک و شهر بزرگ چطوری مقایسه میشن.
سی‌سخت سرافراز
Iran, Islamic Republic of
شما چرا ایقد طبق امیال خودتون تحلیل کردین؟؟ کمی واقع‌گرا باشیم
در بطن جامعه کاملا مشخص هست ک با کناره‌گیری دکتر هدایتخواه سبد رای جناب روشنفکر به شدت بالا رفته، مهم نظر و رای مردم هست
من طرفدار کسی نیستم و از ایل و طایفه‌ام هم کسی کاندید نیست، اما با توجه به اقبال عمومی مشخصه که روشنفکر پیروز انتخابات هست
هادی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر درخشنده پور...خدا شاهده با علم و منطق مطلق ب این نتیجه رسیدم که درخشنده لایق هستش...ب امید پیروزی
عزت بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درخشنده‌پور تکنوکرات پدیده انتخابات خواهد شد و بویراحمد دوباره شکوفا می‌شود
Iran, Islamic Republic of
غفار جهانبخش خش تنها هر چی کامنت سی هالوش (داییش)نوشته
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
صفری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد عمل و شجاع دکتر رمضانی
بهمن بیگی روزگار
Iran, Islamic Republic of
تقریبا خوب تحلیلی است
Iran, Islamic Republic of
تقریبا خوب تحلیلی است
میلاد ج
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان عرض کنم که کسانی که میفرمایند رای قومی و سفلی با آقای درخشنده هست میشه به اندازه انگشتان دست از سران تامرادی که در کنار درخشنده هست نام ببرند
ایل
Iran, Islamic Republic of
آقا یکی نیست وای برادر ما آقای دکتر رمضانی بگویت شما به پشتوانه چه کسی مدیریت دانشگاه را گرفتید که حالا می خواهی دست تو آستین کنی صداقت جای. ما ایل با سخاوت وصداقت هم همین جا اتحاد و همبستگی خود رابه جناب آقای حاج زارعی محبوب و دوست داشتنی اعلام می نمایم
در جواب میلاد
Iran, Islamic Republic of
اقا جان شما تشریف ببر عکس متینگ ها و سخنران های ایشان را ملاحظه بفرما انوقت اظهار نظر کن. بزرگان از تمام طوایف با ایشان همراهی میکنند. اونهایی که روشنفکر با خودش اینور و انور میبره تکراری هستند. با این تنگ نظری ها و توهین ها ره به جایی نخواهید برد.
Iran, Islamic Republic of
آقایان بهادرا،فرخیانی،جهانبانی،وزیری...دیگه شاید صلاح نباشه بیشتر بگم
بزرگ سادات محمودی...
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اگر / بهش رای دادن منم میدم....بابا طرف نتونسته خانوهده خودش جمع کنیه میتونه یه شهر جمع کنه
Arman
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ماشالله همه تحلیل گر انتخابات شدن..
باور کنید این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست.
سال ۹۴ دقیق روز بعد از اعلام نتایج کارمونو شروع کردیم تمام جوانب در نظر گرفتیم تمام احتمالاتو در نظر گرفتیم الان چهار ساله برنامه ریزی گسترده کردیم. در ضمن ندای وحدت مختص ایل تامرادی نیست ندای وحدت یعنی بویراحمد و دنا یعنی اتحاد. کاری که ما چهار ساله با برنامه میبریم جلو چطو میتونید یکی دوماهه برید.. همین الان برید خودتونو اماده کنید برا چهار سال دیگه . بدرود عزیزان
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقا جان کجای درخشنده پور اصول گرا بوده که حالا شما اونو به اصولگراها میچسبونی. ایشان مدیر دولت اصلاحات بوده و هیچ سنخیتی با اصولگراها ندارد
Iran, Islamic Republic of
من کلا از اصلاح طلبا خسته شدم بیشترین دزدی و اختلاس و فساد تو دوره اصلاح طلبا بود...ما بهشون رای دادیم اونا ...من از اصلاح طلبا برگشتم چون زیاد هست متاسفانه. اما امیدوارم دیگه اصلاح طلبا بالا نرن چون به هیچی مقید نیستن
United States
روشنفکر برنده انتخابات است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام . مجمع اصلاح طلبان قطعا فردی را که مقبولیت و محبوبیت و پایگاه رای بیشتری دارد را انتخاب میکند و غیر از این نیست . بین اصلاح طلبان آقای بهرامی با توجه به سابقه درخشان در شهرداری و همچنین پایگاه ۳۵هزار نفری آرا میتواند معقول ترین گزینه برای خروجی مجمع باشد .
وحید
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر تخررررررریب؟؟؟!!!!!!! از قدیم گفتن هر چه محبوبیتت بیشتر باشه دشمنت هم بیشتره... و دکتر روشنفکر چون بسیاری از ارا را مال خود کرده طبیعیه ک دشمن بیشتر به تخریبش بپردازه برو نظر سنجی کن ببین چقد روز به روز ارا بیشتر میشه بعد تحلیل کن جناب تحلیلگر!!!! ومکروا و مکروا الله و الله خیر الماکرین
Faram.j
Iran, Islamic Republic of
درود وسلام به مرد پیروز دکتر درخشنده پور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1