تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۱۵۵۴۹
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

گردشگری کهگیلویه وبویراحمد مدیریت هوشمندانه می‌طلبد

۱
۰
گردشگری کهگیلویه وبویراحمد مدیریت هوشمندانه می‌طلبد
کبنا ؛   استاندار کهگیلویه وبویراحمد در گفتگوی زنده و مستقیم با برنامه دستان آسمان از شبکه یک سیما، به بیان ظرفیت‌های بالقوه و منحصر به فرد در حوزه میراث معنوی و مواهب طبیعی و تاریخی در این سرزمین رؤیایی اشاره کرد و گفت: بخش گردشگری بیش از آنکه نیازمند شناساندن و معرفی باشد از نداشتن یک مدیریت هوشمندانه و مسئولانه رنج می‌برد.
 حسین کلانتری اظهار داشت: بخش گردشگری اکنون به عنوان اولویت نخست توسعه‌ای این استان معرفی شده اما این انتخاب و معرفی بدون داشتن برنامه راهبردی و افق روشن و آینده نگری از سوی متولیان امر ابتر می‌ماند.
 وی تصریح کرد: سرزمین رؤیایی کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی و یا ۷۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب و ظرفیت‌های بکر اما سهم این حوزه در سبد اقتصادی خانواده‌ها بسیار محدود است.
 کلانتری با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند به کاهش شکاف عمیق توسعه‌ای این استان کمک شایانی کند، ادامه داد: این حوزه به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه و محور اصلی توسعه این استان باید از حالت انفعالی خارج و به یک کانون فعال، پویا، مؤثر و امیدآفرین در راستای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و شکوفایی همه جانبه استان تبدیل شود.
 وی با اشاره به سند جامع توسعه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هدف و راهبرد مهم در این سند گردشگری مبتنی بر منفعت و سود اقتصادی است که با ساخت کانون‌های گردشگر پذیر، تأمین زیرساخت‌های خدمات دهی و با رویکرد درآمدزایی ممکن خواهد بود.
 کلانتری تصریح کرد: می‌توان با احیا، شناسایی، برند سازی و حتی آموزش در این راستا می‌تواند به نقطه عطفی در رونق و توسعه گردشگری این استان تبدیل شود.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نکته حائز اهمیت در این راستا آنست که نباید توسعه گردشگری در این استان نباید تنها به یک جنبه آن محدود شود و هر منطقه‌ای از این استان چهار فصل را نیز متناسب با ظرفیت، توانمندی و استعدادش برای آن برنامه ریزی کرد.
 کلانتری با با بیان اینکه هنوز بسیاری از ظرفیت‌های بخش گردشگری در این استان ناشناخته و نهفته مانده است، گفت: با احیا، شناسایی و حتی برند سازی برخی آداب و رسوم زیبا و منحصر به فرد عشایری و غذاهای سنتی و خاص این خطه و نیز برخی رفتارها، آیین‌ها و فرهنگ‌های ناب روستایی در این سرزمین می‌توان به رونق و توسعه بیش از پیش گردشگری آن کمک کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
اگر اینطوریه فاتحه گردشگری استان رو بخوانیم همه با هم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1