تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۱۵۵۲۶
در خطبه‌های نماز جمعه بهمئی مطرح شد

نماینده‌ای انتخاب کنیم که بعدا آرزوی آمدن لیاخوف را نکنیم!

۷
۵
نماینده‌ای انتخاب کنیم که بعدا آرزوی آمدن لیاخوف را نکنیم!
کبنا ؛
امیر حسین دهبان نژادیان عضو بسیج دانشجویی سخنران پیش از خطبه‌های امروز (22 آذر ماه 98) نماز جمعه شهرستان بهمئی بود. او در صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات آینده مجلس، اظهار کرد: به نمایندگانی رای ندهید که مانند سیاره هر ۴ سال یک بار سر و کله شان پیدا می‌شود آن هم در مراسمات ختم!

به گزارش کبنا، متن صحبت‌های دهبان

ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا: این برداشت من از جنبش دانشجوئی و نگاه من به جنبش دانشجوئی است: ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه، ضد گرایشهای انحرافی؛ اینها خصوصیات جنبش دانشجوئی است.
                                                         امام خامنه ای (مدظله العالی)

۱۶ آذر ماه روزی که دانشجویان از چند روز قبل علیه استبداد و استکبار ایستادند و در همان روز بعد از کودتای ۲۸ مرداد در دانشگاهی که دیگر رنگ و بوی علمی نداشت مقاومت کردند و خون دادند.
‌در روز ۱۶ آذر ماه سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران،تنها مرکز آموزش عالی آن زمان،در اعتراض به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا آیزنهاور درحالی که تنها اعتراض خود را بیان میکردند به خاک و خون کشیده شدند و روز بعد در کمال آرامش حکومتی نیکسون وارد ایران می شود. از همان سال این روز به عنوان روز دانشجو در تاریخ ثبت می شود.روزی که دانشجویان معنای دیگر و واقعی دانشجو را به دنیا نشان دادند؛ اینکه نباید در برابر استکبار جهانی سکوت کرد و باید برای استقلال کشور در تلاش بود .امروزه جنبش دانشجویی بیش از هر زمان دیگری به مانند گذشته نیاز به استکبارستیزی و استقلال دارد و نباید معنای ۱۶ آذر فراموش شود. برخی ها درپی استفاده ابزاری از دانشجو هستند،دانشجو نباید ابزار دست حزب های سیاسی ,گروه ها و اپوزوسیون های مختلف قرار گیرد بلکه باید تلاش کند با تحلیل ها و دوری از بدیهیات جامعه بتواند  روشنگری هایی در مسائل مختلف جامعه برای عموم مردم انجام دهد.اگر با تمدن غرب درگیری تمدنی داریم،بخشی از آن درگیری علمی است.ما این عرصه را نمیتوانیم با شعار زدگی تدارک کنیم.
رویکرد گام دوم را مبنای عمل قرار دهیم و اجماع کنیم. ما اگر به علم دست نیابیم تحت تسخیر و سلطه آن ها قرار میگیریم و این مسئله شوخی بردار نیست.«العلم سلطان» رهبری انقلاب در این عرصه به درستی قائل اند که ما باید قله های علم را فتح کنیم و مرزهای دانش را پشت سر بگذاریم. ما قشر دانشجو باید آینده علم را در اختیار بگیریم.
باید دیدگاه رهبر انقلاب درباره عرصه علم و پژوهش تبین شود و ما همان را مبنای عمل خود قرار دهیم.
مقابله با سبک زندگی غربی،جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید به ما دانشجویان و جوانان است.
دانشجو چشم بیدار،موذن و دلسوز جامعه است.کسی که چنین ویژگی هایی نداشته باشد برای مشکلات جامعه دردی را دوا نمیکند بلکه خودش هم تبدیل به مشکل برای جامعه میشود با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانشجویان و جوانان باید با کمک به ارتقاء بینش سیاسی مردم،نگاه آنان به مسائل بین الملل و تحلیل سیاسی این سطح را از انحصار طبقه ای محدود و عزلت گزیده ای به نام روشنفکر خارج کنند.یکی از وظایف ما جوانان برقراری عدالت و مبارزه با فساد است. درست است ما نمیتوانیم تصمیم گیر باشیم ولی باید تصمیم ساز شویم. عقلانیت و نشاط، سیاسی بودن، مطالبه گری و نقد منصفانه و کارشناسانه، عدالتخواهی، فساد ستیزی، ایجاد روحیه امید و مبارزه با یاس از دیگر مولفه هایی است که پرچمداران جنبش دانشجویی باید به دوش بکشند تا پس از تبدیل شدن آن به گفتمان غالب در دید عموم دانشجویان قرار گرفته و به پیشرفت عادلانه کشور منتهی شود.
و اما الان در آستانه یک انتخابات مهم هستیم که هم میزان مشارکت در آن اثر بخش است و هم تشکیل مجلسی کار آمد. قشر دانشجو وظیفه دارد شاخصه های نماینده تراز انقلاب را برای مردم تبیین کنند و با روشنگری کمک کند تا مردم حس کنند میتوانند با انتخاب های اصلح و به دور از تعصبات حزبی،منافع شخصی و خصوصا در استان ما قومی و قبیله ای و فقط با توجه به شاخصه های انقلابی در انتخاب نماینده این انتظار را داشته باشند تا مجلس جدید برخی مسائل مانند: مسکن،عدالت آموزشی، بهداشت و درمان با کیفیت، تامین حداقل معیشت برای مردم،اصلاح روندهای کاریابی و کارآفرینی،شفافیت در تخصیص منابع،کارآمدی در خصوصی سازی و مسائلی از این دست که با آمد و شو دولت ها و مجلس های مختلف قفل لاینحل بر برخی از آنها زده شد باز شوند.
انتخابات یکی از مهمترین عرصه های حضور مردم در صحنه تصمیم گیری در نظام مردم سالاری دینی به شمار می آید که خود مقدمه ای برای ساختن تمدن نوین اسلامی است.
انتخابات یک فرصت گزینش برای مردم است که این فرصت در هیچ یک از دوره های قبل از انقلاب وجود نداشته است لذا انتخابات هم یک حق است و هم یک وظیفه.
به بیان مقام معظم رهبری: هر انتخاباتی پر شور شود،کشور را بیمه میکند. انتخابات به دلیل اینکه تجلی انتخاب مردم است باید به صورت سالم برگزار شود.از شورای نگهبان و  وزارت کشور انتظار داریم که چه در بحث تایید صلاحیت ها و چه اجرای انتخابات به تمام کاندیدها مطابق قانون به صورت قاطع عمل کنند. اگر کاندیدی فاقد صلاحیت حضور در انتخابات هست نباید در رد صلاحیتش لحظه ای درنگ کند چرا که لحظه ای درنگ در مسئله ای به این مهمی ممکن است منجر به خیانت به خون تمام شهدای این سرزمین و تضییع حقوق مردم این مرز و بوم است.
آینده ملت ما نباید دستخوش مصلحت اندیشی های بی اساس شود،از شورای نگهبان انتظار داریم که در صلاحیت اخلاقی، اقتصادی، اعتقادی و عملکرد ۴ ساله نمایندگان دوره قبل با وسواس شدید عمل کند و همچین دقت داشته باشد که برای تایید صلاحیت، نبودن مانع به تنهایی کافی نیست بلکه داشتن شرایط نیز ملاک است.شورای نگهبان مانند سایر ارگان ها نیست که بگوییم این یکی خوب است و دیگری بد مانند قانون اساسی ما یک پدیده در نظام مقدس است که اگر خوب کارکند دیگر خطر انحراف از دین وجود نخواهد داشت.
شورای نگهبان نباید ذائقه های شخصی را در تایید صلاحیت ها دخلالت دهد زیرا در این صورت امکان دارد بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی به مجلس بروند،نباید اجازه دهند کاندیدای وابسته به قدرت و ثروت به مجلس راه یابند،باید دقت داشته باشد که باید مبانی فکری کاندیداها با مبانی نظام هم خوانی داشته باشد.
آیا ما باز شاهد تایید صلاحیت نمایندگانی هستیم که به جای جواب سوالات دانشجو و پذیرش نقد وی به او قرص ضدباردای پیشنهاد میکند؟
یا تایید صلاحیت نماینده  دیگری که در جواب یک دانشجو که پرسیده بود آیا به شفایت آراء رای داده ای در اوج پر رویی میگوید به تو چه؟
یا تایید صلاحیت فرد دیگری که به جای مطالبه درست حقوق مردم پیشنهاد نامعقول  برداشتن کوه دنا را میکند؟
آیا ما شاهد تایید صلاحیت کاندیدا هایی هستیم که در دور قبل هزینه میلیاردی کرده اند؟
آیا ما شاهد تایید صلاحیت نمایندگانی هستیم که دارای سوء شهرت در حوزه انتخاباتی خود هستن؟ ما افرادی را که از اعتماد مردم حوزه انتخابیه خود برای رسیدن به منافع خود و ریزه خوارانشان سوء استفاده کرده اند را افرادی میدانیم دارای سوء شهرت.  شورا نگهبان بداند قاطعیت برای این مجموعه  امری لازم است.
براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید مجموعه ای پیدا شوند که وظیفه دولت سازی اسلامی را بر عهده بگیرند. این مجموعه همان نسل جوان انقلابی،متخصص،با مهارت و جهادی است که از متن انقلاب روییده است.
باید در هر انقلابی نیروی محرکه ای باشد که باعث پیشروی آن انقلاب به جلو باشد لذا در انقلاب ما نیز این نیروی محرکه همین جوانان انقلابی و جهادی هستند.
به نمایندگانی رای ندهید که مانند سیاره هر ۴ سال یک بار سر و کله شان پیدا میشود آن هم در مراسمات ختم!
به نمایندگانی رای ندهید که درگیر سلفی گرفتن با فلان مسئول خارجی هستند!
به نمایندگانی رای ندهید که از نعمت بینایی،شنوایی و گویایی محرومند، همان هایی که هنگام دیدن درد مردم کور میشوند، هنگام شنیدن انتقادات مردم از عملکردشان کر میشوند و هنگام مطالبه حقوق مردم لال میشوند!
ما باید هوشمندانه عمل کنیم به افرادی رای ندهید که هم پشت علی ع نماز میخواند و هم قورمه معاویه را میخورند اینها مصداق بارز منافق هستند،انقلاب یک صراط مستقیم است نه اینکه امروز با فلان جریان باشی فردا که منافعت اقتضا کرد با دیگری!
برخی نمایندگان را دوستانشان هزینه های میلیاردی برای آنها در انتخابات میکنند. اما من یک سوال دارم آیا دوستانشان نذری و خیرات دارند برای انتخابات؟
به کسانی که اثر پول ناپاک در زندگی و هزینه های انتخاباتی آنهاست رای ندهید.
انتخاب اشتباه یعنی حاکمانی که به منافع خود می اندیشند اما در این انتخابات نباید بازی تکرار شود.
کسی که در خدمت به مردم گذشته ای پاک ندارد چگونه میتواند مصدر خدمت به مردم در آینده باشد؟
به افرادی رای ندهید که در کشور دهه غارت و چپاول به راه انداخته اند.
به نمایندگانی رای دهید که با قانون گذاری و نظارت خود مانع از به جود آمدن فساد شوند!
اگر زمام امور در بخش های مختلف  به جوانان مومن و انقلابی و کاردان سپرده شود آنگاه امید اجرای عدالت و مبارزه با فساد برآورده خواهد شد!
ما باید نمایندگانی انتخاب کنیم که انقلابی باشد، نماینده انقلابی چه کسی است؟ نماینده است که در همه مسائل مربوط به نمایندگی سر رشته دارد.
یعنی هم حقوقدان باشد تا بتواند از حقوق مردم دفاع کند،هم بتواند مدیریت جهادی داشته باشد،کسی که برای تحقق حقوق مردم روز و شب نداشته باشد!
 هم ضد استکبار باشد نه نماینده بی بصیرتی که برای تحقق اهداف غرب سر از پا نمیشناسد!
هم در جهت تحکیم مبانی نظام تلاش کند. کسی نباشد که حتی با الفبای مبانی نظام آشنایی ندارد.
با توجه به بیانیه گام دوم باید به کاندیدایی رای دهیم که عزت ملی و مرزبندی با دشمن را تحقق بخشد.
همه اینها جز با انتخاب نماینده ای انقلابی، شجاع ، کاردان و درای مدیریت جهادی محقق نخواهد شد.
و در آخر مردم:
بیایید نماینده ای انتخاب کنیم که بعدا آرزوی آمدن لیاخوف را نکنیم!!
والسلام.
نام شما

آدرس ايميل شما

سلامان
Iran, Islamic Republic of
به دست هر کسی سپردن اصل مشکل شماها هستید برادر بقیه بدبخت و بینوا
علی
Iran, Islamic Republic of
این مردم که به چه جایی رسیدن که امیر حسین هم سخنگو وبی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
برادر این کاندیدی خصوصیاتش را گفتی اول اسمش نجات نیا نیست؟🤨

داداش بیا ما را سیاه نکن همون نماینده ای که میخواست کوه دنا را بردارد هم بر خواستهاز همین تفکر بود
حالا ازش عبور میکنید
جل الخالق چه موجودات عجیب الخلقه ای هستید شما!!!!
سید شهاب الدین
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسیار عالی بود
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
قسم میخورم این بنده خدا که ایقد دلمیسوزونه یک بار لای کتابشو باز نکرده ببینم چی توش نوشته . برا یه ملت تصمیم میگیرن
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم..
اولا همه نظرها قابل احترام میباشد اما دلیلی بر دروغ دادن توسط برخی افراد نمیباشد این جوان انقلابی عزیز از نخبگان شهرستان میباشد و در حال حاضر در دانشگاه حقوق اسلامی در حال تحصیل میباشد..
لطفا اگر نظری داریم حساب شده باشد و برگرفته از احساساتی ابتدایی و غیر معقول نباشد..
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
سلام بله دقیقا
آتش‌سوزی بخشی از محدوده کنگره آمریکا را مسدود کرد

آتش‌سوزی بخشی از محدوده کنگره آمریکا را مسدود کرد

صفحه توئیتری شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از پلیس اعلام کرد کنگره آمریکا به دلیل تهدید امنیتی ...
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1