تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۱۵۵۱۷
وزیر فرهنگ:

۷۲ هزار عنوان فعالیت در کانون‌های فرهنگی مساجد کشور انجام شد

۰
۷۲ هزار عنوان فعالیت در کانون‌های فرهنگی مساجد کشور انجام شد
کبنا ؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۷۲ هزار فعالیت از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در یک سال و نیم گذشته انجام شده است.
سید عباس صالحی روز جمعه در نشست فعالان قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی و هنرمندان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) افزود: بخش وسیعی از این اتفاقات براساس مشارکت مسوولان این کانون‌ها و بر اساس حرکت‌های مردمی انجام شده است.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد مقدورات خود فعالیت‌های این کانون‌ها را در سطح کشور پیگیری می‌کند و براساس اقدامات این وزارتخانه هفت هزار فعال قرآنی  در کشور از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.
صالحی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از فعالان قرآنی دانست و افزود: یکهزار و ۵۰۰ فعال قرآنی در ۲ سال اخیر تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۲ سال گذشته بیمه شدگان عضو صندوق هنرمندان از ۲۸ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر افزایش یافت و منابع مالی این حوزه ۲ برابر افزایش یافت.
وی با بیان اینکه  ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه قرآنی امسال به مراکز مختلف تخصیص یافته است، تصریح کرد: نگاه دولت و مجموعه کسانی که در فضای حاکمیت هستند به حوزه قرآن، ایجابی است و در سند مهندسی کشور و گزارش منابع قرآنی، با پرهیز از بحث‌های جناحی، تمام فعالان این حوزه حمایت شوند.
وزیر ارشاد در خمین
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یک سال و نیم اخیر اتفاقات خوبی در کانون‌های فرهنگی مساجد افتاده و تصویب اساسنامه کانون‌ها در شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، موجب قانونمندی این کانون‌ها شده است.
وی شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد را فرصتی برای هم‌افزایی  دانست و  افزود: تفاهم‌نامه‌ها با بسیج در حال اجرایی شدن است تا از ظرفیت شورای سیاستگذاری استفاده شود و  در حوزه کانون‌های مساجد شاهد امید تازه هستیم.
صالحی افزود: یکهزار و ۱۱۸ میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین ارزش طرح‌های  این وزارتخانه و استانداری مرکزی در حوزه زیرساخت‌ها و ایده‌ها  است.
وی ادامه داد:  ۹۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت، ۲۷ میلیارد ریال در حوزه دینی و قرآنی، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه هنری و سینمایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه فرهنگی و ادبی و ۱۷ میلیارد ریال برای حمایت از هنرمندان مصوب شده است.
وزیر ارشاد در خمین
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با وجود مشکلات اعتباری دولت ، تلاش می‌شود تا در ۲ سال باقیمانده از دولت دوازدهم، حمایت از فضاهای فرهنگی و هنری افزایش یابد.
هنر ارتباطی امام از اعتماد وسیع به مردم  بود
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام با پشتوانه قرآن عظمت یافت و نهضت بزرگ اسلامی به پشتوانه روح امام به نتیجه رسید، گفت: هنر ارتباطی امام از اعتماد وسیع به مردم  بود و به مسئولان درس باور کردن اقشار مختلف مردم را دادند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمندی امام از ویژگی دیگر ایشان است و هنر ارتباطات امام با وجود اینکه در دانشکده ارتباطات و واحدهای رسانه را نگذرانده بودند، چنان بود که با مردم همراه بود.
صالحی گفت: مردم نیز ایشان را به راحتی پذیرفتند و باور کردند و احساس کردند که امام نقش اعتلای جامعه اسلامی را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی از سال 42 نهضت خود را آغاز کرد و مردم را با خود به همراه داشت و هیچگاه به مردم خود پشت نکرد و مردم را در روزهای سخت باور داشت و به مردم امیدوار بود.
صالحی تصریح کرد: امام هنرمندی با خلاقیت هنری در فضاهای مختلف  و حمایت ایشان از خلاقیتهای هنری مسیر وسیعی از از هنرها را تجدید کرد.
وی با اشاره به 17 سفر استانی ادامه داد: در این سفرها دغدغه ها و پیشنهادات هنرمندان شفاف شد و در این راستا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است
وضعیت فرهنگی شهرستان خمین
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: این شهرستان هنرمندان فاخری دارد اما فراهم نبودن زیرساختاهای فرهنگی و هنری مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است.
فرماندار خمین
احمد طهرانی نبود نگارخانه برای نمایش آثار هنری هنرمندان  را از مشکلات هنری خمین عنوان کرد و گفت: این شهرستان ظرفیت خوبی برای تعزیه‌خوانی دارد و تا کنون ۶ تعزیه در این شهرستان برگزار شده  اما تعزیه خوان‌ها جایگاهی برای ارایه هنر خود ندارند.
وی با اشاره به فعالیت ۱۴ موسسه قرآنی در خمین ادامه داد: چهره‌های علمی ، فرهنگی و هنری از این شهرستان در رشته‌های هنری موسیقی، نمایش، ادبی و خوشنویسی در کشور فعالیت دارند.
طهرانی گفت: کتابت قرآن کریم، تربیت خردسال‌ترین استاد ممتاز خوشنویسی در خمین از افتخارات خوشنویسی این شهرستان است.
وی افزود: بیش از یکصد عنوان کتاب در زمینه های تاریخی، علمی، ادبی، حقوقی و روان‌شناسی از سوی پژوهشگران و نویسندگان خمین چاپ شده است.
وی اظهار داشت : خمین به عنوان زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی یکهزار شهید  تقدیم نظام اسلامی کرده  و ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰ آزاده نیز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.
لزوم شناخت ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) 
امام جمعه خمین نیز در این نشست برلزوم شناخت ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره)  تاکید کرد و گفت: مطالعه کتابهای ایشان بخش کوچکی از شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی را نمایان می کند.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان تمام وزارتخانه ها جایگاه مهمی دارد چراکه بر دیگر وزارتخانه ها تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: باید جلوی ورود ضد ارزش‌ها و کتاب‌های بی محتوا به کشور گرفته شود و ارزش‌های اسلامی در جامعه ترویج شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای  یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.
حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر و دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته از برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اراک بود.
بازدید از تالار مرکزی،  کتابخانه مرکزی. حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از جمله برنامه‌های روز  دوم سفر  سیدعباس صالحی‌در  اراک بود.  
دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.
در ادامه این سفر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و برنامه مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه تدارک شده است.(ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1