تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۴۱۵۴۷۴
در کمیته صیانت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد؛

اظهار نگرانی از اثر مخرب قبرستان‌های خانوادگی و زباله‌های دوپشته روی آب شهر یاسوج

۱
۰
اظهار نگرانی از اثر مخرب قبرستان‌های خانوادگی و زباله‌های دوپشته روی آب شهر یاسوج
کبنا ؛
اظهار نگرانی از اثر مخرب قبرستان‌های خانوادگی و زباله‌های دوپشته روی آب شهر یاسوج
روز (20 آذر ماه 98) کمیته صیانت از منابع آب با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های عضو این کمیته به میزبانی آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سید عیسی حسنی در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت حوزه‌های حقوقی و حراست در دستگاه های اجرایی  اظهار کرد: این موضوع باعث خواهد شد مدیران با تمرکز و آسودگی خاطر هر چه بیشتر به امورات خود بپردازند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مسائل اساسی در حال حاضر کمبود آب و مسائل مرتبط به آن است که  به نوبه خود باعث ایجاد معارضات متعدد شده است.
وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به جد به آن توجه شود تقویت زیرساخت‌های  آبرسانی در شهرستان بویراحمد و دناست چرا که سیل مهاجرت به این دو شهرستان با زیرساخت‌های  خدمات رسانی همخوانی ندارد.
حسنی با انتقاد از  احداث قبرستان های خانوادگی در نقاط مختلف شهر  یاسوج به خصوص در نوار شمالی شهر  یاسوج تصریح کرد: این قبرستان ها علاوه بر معارضات مختلف باعث ایجاد آلودگی منابع آب می شوند که باید دستگاه های متولی به جد جلوی توسعه  این قبرستان ها و احداث قبرستان‌های جدید را بگیرند.
معاون پیشگیری از  وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه در زمینه  حفظ بهداشت و کیفیت منابع آب استان هیچگونه اهمالی پذیرفتنی نیست بیان کرد: دستگاهای متولی در زمینه راه اندازی کارخانه تفکیک زباله سایت دوپشته نیز همکاری هرچه بیشتر داشته باشند تا از هرگونه آلودگی منابع آب ناشی از این سایت جلوگیری شود.
وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با دارندگان انشعاب غیرمجاز آب و اخلال کنندگان در شبکه توزیع آب تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوب و پیشگیرانه‌ای در آبفای استان انجام گرفته است که به نوبه خود بسیار اثرگذار بوده است.
در ادامه نیز فیض اله پاسر با اشاره به هدررفت بالای آب در مناطق شهری  و روستایی استان عنوان کرد:  بخش زیادی از این هدررفت  آب به دلیل استفاده های غیرشرب آب است که با ابزار قانونی و فرهنگی باید کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عدم زون بندی شبکه توزیع آب به خصوص در شهرهای  کوهستانی مانند یاسوج نیز به نوبه خود بر افزایش شکستگی و هدر رفت آب تاثیر دارد که برای کاهش این مشکلات نیز مطالعات زون بندی شهر  یاسوج انجام و عملیاتی خواهد شد.
پاسره با بیان اینکه در حوزه آب روستایی نیز اقدامات موثری در زمینه جمع آوری انشعابات غیرمجاز  صورت گرفته است یادآور شد: نصب 49 دستگاه کنتور هوشمند و 57 دستگاه کنتور سریز روی مخازن آب روستایی از جمله این اقدامات است.
وی از شناسایی و جمع آوری بیش از 40 هزار تخلف آبی در شهرها و روستاهای استان طی 6 سال اخیر خبر داد و گفت: این موضوع نیز به نوبه خود نقش بسزایی در کاهش هدررفت آب دارد.
در ادامه این نشست نیز مدیران و کارشناسان کمیته صیانت از آب گزارشات اجمالی از  عملکرد دستگاه متبوع خود ارائه دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این بزرگ ترین خیانت به افرادی هست که دستشون از دنیا کوتاهه مگه میشه قبرستانی که افراد بزرگ یک ایل و حتی استان در ان دفن شده توهین کرد ما چنین اجازه ای نخواهیم داد وسلام
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1