کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیاوشی در تشریح نشست نمایندگان با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال:

وزیر ورزش جانبداری از هر تیمی را تکذیب کرد/ تاج: با مربی فعلی به جام جهانی نمی ‎رویم

19 آذر 1398 ساعت 23:09

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح نشست با وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: در این نشست وزیر ورزش جانبداری از هر تیمی را تکذیب کرد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح نشست با وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: در این نشست وزیر ورزش جانبداری از هر تیمی را تکذیب کرد.
در پی فسخ قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی و استراماچونی سرمربی تیم استقلال،کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی  وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال را فرا خواند تا درباره قرارداد این مربیان خارجی گزارشی ارائه کنند.
این نشست در محل کمیسیون فرهنگی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی درباره این نشست اظهار کرد: نمایندگان در ابتدای این جلسه سئوالات و انتقادات خود را مبنی بر اینکه قراردادهای خارجی از قوت حقوقی و تخصصی برخوردار نیستند و در حوزه انتصاب‌ها و باشگاه داری با مشکل مواجه هستیم مطرح کردند.
وی افزود: نمایندگان همچنین اعتقاد داشتند که تعامل وزارتخانه و فدراسیون با نمایندگان مجلس مناسب نیست و برخورد مناسبی از سوی فدراسیون صورت نگرفته است؛ نظام باشگاه‌ها و فدراسیون نیز در کشور با مشکل جدی مواجه است به طوریکه  نظارت پذیر نیستند. همچنین میزان زیان وارده در صورت عدم  حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی بسیار زیاد است و باید جبران شود.
وی با بیان اینکه به زعم نمایندگان حاضر در جلسه بحث دلالی ها در فوتبال کشور جدی است و ایجاد مشکل عدیده کرده است، گفت: بررسی های لازم در خصوص قرارداد سرمربی تیم ملی صورت نگرفته که این مسئله موجب خسارت‌های بسیاری شده است.
تاج: تیم ملی  با مربی فعلی به جام جهانی نخواهد رفت
سیاوشی ادامه داد: در ادامه این نشست مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ عنوان کرد که در زمان های کی‌روش نیز با مشکل مواجه بودیم ولی با وجود دو شکست از لبنان و ازبکستان به جام جهانی اعزام شدیم. اما علاوه بر اینکه امکان ادامه همکاری و عقد قرارداد مالی با کی‌روش با توجه به مبلغ گزاف درخواستی میسر نبود،  انتقادهایی هم  به عملکرد کی‌روش وارد بود.
رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: تاج معتقد است در مورد شفافیت قراردادها و بودجه‌ها نیز اگر نمایندگان به طور رسمی درخواست داشته باشند، قراردادها را در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.
سیاوشی افزود: به گفته تاج؛ کمیته فنی براساس کمیته ای تخصصی شکل می‌گیرد و تصمیمات آن کارشناسی است.  تیم ملی با مربی فعلی به جام جهانی نخواهد رفت و اگر مربیان داخلی استخدام کنیم ناسازگاری به وجود خواهد آمد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رئیس فدراسیون فوتبال گفت که بهتر بود با ویلموتس در ایران قرارداد می بستیم ولی دلال و رابطه ای در این زمینه وجود نداشت؛ همچنین تاج این را هم پذیرفت که در بخش بین المللی و حقوقی ضعیف هستیم ولی در عین حال معتقد بود قرارداد ویلموتس کارشناسی شده و به بهترین نحو ممکن منعقد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات تاج، رقم قرارداد ویلموتس و همکارانش دو میلیون و 200 هزار دلار قرارداد  است، گفت: تاج همچنین عنوان کرد که قطعا به جام جهانی خواهیم رفت چون تیم را تقویت می‌کنیم. تاج این اطمینان را داد که ما به مدت سه ماه  خسارت خواهیم گرفت.
سلطانی فر: برنامه‌های تلویزیونی فوتبالی یک طرفه به قاضی می‌روند
سیاوشی یادآور شد: در ادامه این نشست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با دفاع از قرارداد منعقد شده با ویلموتس عنوان کرد که  از آنجا که بسیاری از کارشناسان امتیاز می خواهند، مدعی هستند. امروز در شرایط بسیار سختی از حیث تحریم پرداخت دستمزدها هستیم و با مشکل جدی در این زمینه مواجه شده‌ایم.
وی افزود: وزیر ورزش و جوانان در نشست امروز،  طرفداری از هر تیمی را تکذیب کرد و با انتقاد از برنامه‌های تلویزیونی در حوزه فوتبال مدعی شد این برنامه‌ها یک طرفه قضاوت و نتیجه گیری می‌کنند.
وی با اشاره به اقدامات وزارت ورزش در باشگاه استقلال که ظرف چند سال آینده نتیجه خواهد داد؛ ساماندهی و حسابرسی مالی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را از جمله اقداماتی خواند که برای واگذاری این دو باشگاه به گفته وزیر صورت گرفته است.
سیاوشی اظهار کرد: طبق گفته‌های وزیر ورزش، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس براساس مصوبه مجلس و کمیسیون اصل 44 بسیار سخت است. همچنین سلطانی فر اذعان کرد که سرمربی استقلال درخواست مبلغ بیشتری برای سال دوم قراردادش بر خلاف قرارداد توافق شده، داشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در ادامه این نشست نمایندگان پیشنهاداتی از جمله استفاده از مربیان داخلی با توجه به بحران ارزی به وجود آمده برای کشور، خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، ارائه گزارش عملکرد به نمایندگان مجلس از جانب وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و استفاده از مربی و بازیکنان با کیفیت خارجی در صورت ضرورت مطرح کردند.
وزارت ورزش ملزم به ارسال قرارداد ویلموتس، استراماچونی و کی‌روش به کمیسیون فرهنگی شد
 به گفته سیاوشی در پایان این جلسه نیز نامه‌ای  از جانب کمیسیون فرهنگی خطاب به وزارت ورزش و جوانان تنظیم شد که بر این اساس متن اصلی قراردادهای مارک ویلموتس، استراماچونی و کی‌روش برای کمیسیون فرهنگی ارسال شود.


کد مطلب: 415459

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415459/وزیر-ورزش-جانبداری-تیمی-تکذیب-تاج-مربی-فعلی-جام-جهانی-نمی-رویم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1