کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قسم‌ها و آماده‌باش‌های نماینده کهگیلویه بزرگ؛

حق با کیست؟ موحد یا هاشمی‌پور

19 آذر 1398 ساعت 13:57

 موحد گفت: از همین جا نیز از دستگاههای نظارتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و همه مراجع قانونی می‌خواهم هم این ادعا را و هم عرائض بنده و هم آن مطلبی را که ایشان ادعا کرده‌اند از جانب بنده این پیشنهاد شده است را بررسی کنند و اگر معلوم شد یک ذره در این جا صِدقی وجود دارد بنده تسلیم همه مبادی قانونی هستم. بنده معتقد به اجرای قانون، اخلاق و دوری از خلاف گفتن و بیان واقعیت‌ها.


سوگندهای عدل هاشمی پور در سال‌های اخیر او را به دردسر انداخته است تا جایی که مجبور شد از دفتر مقام معظم رهبری استفتا بگیرد. او در آخرین اظهار نظرهایش گفت: به ییغمبر (ص) قسم، فردی را نزد من فرستاده و گفته، آبروی من می‌رود، کنار بروید، من هم وزیری را برای شما [هاشمی پور] درست می‌کنم.
بعد از صحبت‌های «هاشمی‌پور» و انتشار آن در فضای مجازی واکنش‌های متعددی به آن صورت گرفت، سید محمد دلباز از فعالین اجتماعی کهگیلویه بزرگ در مطلبی کوتاه نوشت: «آقای عدل هاشمی پور قسم‌هایت دیگر مانند آماده باش های شما جواب نمی‌دهد. حرف‌های سره از ناسره برای مردم قابل تشخیص است. آقای موحد فردی کارکشته و سیاستمداری است و در این برهه زمانی که موج مردمی همچون سیل‌های خروشان به سمت او روان است. همچنین پیشنهادی واقعیت ندارد. از صحبت‌های حضرتعالی مشخص است که ترس و واهمه وجودت را فرا گرفته، مردم می‌دانند کسی که سال‌ها خدمت صادقانه به آنها کرده، حاضر به چنین معامله‌ای نیست. وعده وزیر که در حوزه اختیارات نماینده نیست، پوچ است.
وعده‌هایت در خصوص پتروشیمی، کارخانه سیمان و معدن فسفات چرام که موحد بنا کرده و الان خاک می‌خورند، چه شد؟ حال در چنین شرایطی که مردم خود خسته‌اند از حرف‌های توخالی سیاستمداران، اشتباه بزرگی دو باره انجام دادی، و این قسم‌ها در کت مردم نمی‌گنجد، عزت کهگیلویه بزرگ را از بین بردی.
«حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موحد» همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت: همانطور که استحضار دارید یکی از کاندیداهای انتخاباتی در جمع هواداران خود ادعایی را مطرح فرموده‌اند که بنده به ایشان پیشنهاد وزارت داده‌ام که با پذیرش این پیشنهادات، ایشان از صحنه انتخابات کنار بروند و در ضمنِ این مطالب احتمالاً خواسته است به هواداران خود بگوید که من (موحد) شرایط خیلی بدی در انتخابات دارم. 
 وی با بیان اینکه در اینجا نکات مختلفی قابل گفتمان و اشاره است، اظهار داشت: خدا را شهادت می‌طلبم که شنیدن این مطالب واقعاً برای من بسیار نگران کننده بود و مایه تأسف.
 این نماینده باسابقه مجلس شورای اسلامی گفت: «عرض کنم که چنین مطالبی از اساس کذب محض و بدور از واقعیت است و بنده نه چنین پیشنهادی را داده‌ام و نه در چنین موقعیتی هستم که اساساً بتوانم چنین پیشنهادی را بدهم (با لبخند) و مضافاً براین، برای اینکه این واقعیت روشن و مشخص شود برای آحاد جامعه ما که این سوگند با بلاغ و سدادی که بیان شد واقعیت دارد و یا کذب است؟ 

در باره قسم دروغ اینجا بخوانید - عرش خدا از قسم دروغ به لرزه درمی‌آید

 موحد افزود: عرض می‌کنم به شما و همه اهالی رسانه و تقاصا دارم که از ایشان بخواهید آن کسی را که بنده فرستاده‌ام مشخص بفرمایند، اگر چنین وجود دارد، اگر واقعیت دارد، اگر وجود خارجی دارد که ندارد مشخص بفرمایند.
 نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: همین جا به شما و اهالی رسانه اختیار تام می‌دهم براساس ادعای ایشان از این آقایی که ادعا می‌فرمایند سؤال بفرمایید و بخواهید که این فردی که مورد ادعای ایشان و اشاره می‌فرمایند، کوچک‌ترین نکته‌ای دراین رابطه، کوچک‌ترین مطلبی در این رابطه از جانب بنده، بااشاره بنده، با پیغام بنده، با نشانه بنده ماموریتی داشت اشاره‌ای بنده کرده‌ام، مدرک و مستند این ادعا چیست؟
 موحد افزود: امروز جنابعالی استحضار دارید فضای مجازی کوچکترین حرکتی را مستنداتش به همراه دارد و این ادعا یا حضوری بوده و یا هم بوسیله تلفن بوده و براحتی هم می‌توان ثابت کرد. 
 وی گفت: لذا عرض بنده این 2 نکته است، اول اینکه، مطلب کذب و دوم هم اینکه اصحاب رسانه که مأموریتشان تبیین افکار عمومی است از جانب بنده، این وکالت و این اختیار تام را دارند پیگیری بکنند و شخص مورد ادعای ایشان را بخواهند و صحت و سقم مطلب را تبیین کنند تا مشخص شود این مطلب واقعیت دارد یا خلاف بوده و کذب که قطعاً خلاف بوده است.
 این کاندیدای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده بنای ورود این موضوع را نداشتم و معتقد بودم فضای جامعه ما باید در این موقعیت و در این زمان بسمت فضای آرامش که مردم از آن استفاده درست بکنند برود اما چون در فضای عمومی بگونه ای پخش شد و همه جا، رسانه‌ها بنده را مورد سؤال قراردادند ناچار شدم اکنون پاسخ بدهم.
 موحد گفت: از همین جا نیز از دستگاههای نظارتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و همه مراجع قانونی می‌خواهم هم این ادعا را و هم عرائض بنده و هم آن مطلبی را که ایشان ادعا کرده‌اند از جانب بنده این پیشنهاد شده است را بررسی کنند و اگر معلوم شد یک ذره در این جا صِدقی وجود دارد بنده تسلیم همه مبادی قانونی هستم.
وی افزود: بنده معتقد به اجرای قانون، اخلاق و دوری از خلاف گفتن و بیان واقعیت‌ها.
به گزارش، مسئولان همواره مورد رصد مردم و افکار عمومی هستند و یقیناً کلام، رفتار و عملکرد آنها زیر ذره‌بین مردم هستند و نمی‌توان حرفی زد و بعد پاسخگو هم نباشند. عدل هاشمی‌پور سوگند خورده که همچنین درخواستی از او شده و  بر اساس روایات و احادیث سوگند خوردن مورد نکوهش قرار گرفته است. امام صادق عليه السلام می‌فرمایند؛ «مَن حَلفَ على يَمينٍ و هُو يَعلمُ أنّهُ كاذِبٌ فقَد بارَزَ اللّه َ عزّ و جلّ. هركه سوگندى خورد و بداند كه دروغ مى گويد به جنگ خدا رفته است.» ( ثواب الأعمال : ۲۶۹/۱ ). هاشمی پور باید راست بودن حرف‌هایش را برای مردم روشن کند. او باید پاسخ دهد که آن فرد کی بوده و کی هست. موحد هم باید برای مردم ثابت کند که آیا همچنین پیشنهادی داده است یا خیر.
 


کد مطلب: 415440

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415440/حق-کیست-موحد-یا-هاشمی-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1