تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۱۵۴۱۹
به مناسبت روز دانشجو:

مندنی‌پور در دانشگاه یاسوج: درجه بندی شهروندان نتیجه‌‌ای جزء بی اعتمادی ندارد / باید از نظام آموزشی رانتی جلوگیری شود

۷
۳
مندنی‌پور در دانشگاه یاسوج:  درجه بندی شهروندان نتیجه‌‌ای جزء بی اعتمادی ندارد / باید از نظام آموزشی رانتی جلوگیری شود
کبنا ؛نشست دانشجویی با عنوان جامعه و دانشگاه با تلاش انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) و با سخنرانی علی مندنی پور در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
علی مندنی پور رئیس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج که شامگاه دوشنبه (18 آذر ماه 98) در سالن آمفی تئاتر شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: درجه بندی شهروندان نتیجه‌ای جزء بی اعتمادی در پی نخواهد داشت.
بخشی از صحبت‌های مندنی‌پور به شرح زیر است؛
16 آذر روز دانشجو متعلق به تاریخ این مملکت هست. نه متعلق به گروه یا جناح خاصی. و در این روز سه جوان برومند کشورمان در مقابل استبداد خون پاکشان بر روی زمین ریخت.
مندنی‌پور به برخورد با دانشجویان در هنگام ورود به سالن این نشست، اشاره کرد و گفت: ما داریم راه بی راهه را می‌رویم. دانشگاه موتور محرکه جامعه است. و نمی‌شود جامعه را از دانشگاه دور کنیم. امروز دانشگاهیان ما آینده سازان فردای ما هستند.
دانشگاه دژ بسته نیست و باید در آن اختلاف سلیقه هم وحود داشته باشد. اگر اختلاف سلیقه در دانشگاه وجود نداشته باشد و همه با یک فرم حرکت کنیم. دانشگگاه تمرین مدیریت جامعه را می‌کنیم ما تمرین می‌کنیم که در بیرون از دانشگاه با مردم برای مردم و کنار مردم بتوانیم زمینه‌های رشد تلقی جامعه را فراهم کنیم. به نفع جامعه است که دانشجو در کنار جامعه قرار بگیرد و با مشکلات جامعه آشنا باشد تا بتواند روی آن تجزیه و تحلیل کند.
من به زمانی فکر می‌کنم که دانشگاه دور آن نردبان نباشد و هر کسی بتواند روی کلاس درس حاضر شود و معرفت کسب کند. چه عیب دارد که دانشگاه که از پول بیت المال اداره می‌شود. جای را هم برای مردم قرار دهیم که تمرین مدیریت داشته باشند.
چه اشکال دارد من نوعی بعد از 40 سال دوری از دانشگاه بیایم و از مسائل روز دانشگاه بهره ببرم.
همیشه ما به دنبال یک چیزی هستیم که باید به دست بیاوریم همیشه باید یادگیری داشته باشیم. ای کاش من یک بار دیگر در جایگاه دانشجو و از محضر اساتید بهره ببرم، دانشگاه اوج پختگی است.اوج پختگی را برای مدیران کشورمان را در دانشگاه جستجو می‌کنیم.
دانشگاهیان باید بتوانند کنار مردم و برای مردم و در محضر و خدمت مردم یافته‌های خودش را به نمایش بگذارد.
مندنی‌پور در ادامه آورد: هیچ کس به داد ما نمی‌رسد تا خودمان، خودمان را جدی نگیریم. تجربه دنیا نشان می‌دهد که تمام ممالک دنیا اول منافع خودشان را می‌سنجند بعد با ما سلام و علیک می‌کند. هیچ دوستی همیشه دوست نمی‌ماند و هیچ دشمنی هم همیشه دشمن نمی‌ماند.
گاهی بعضی از افراد چنان در باره آزادی صحبت‌ می‌کنند و وقتی پشت میز قرار می‌گیرم، جور دیگری صحبت می‌کنم. قدرت اگر حق و محدوده‌ای برای خودش قائل نشود، دچار مشکلاتی می‌شود.
هر دولتی بیاید و به جای اینکه بخواهد با روزنامه نگار واقعی و خودشان را نشان داده‌اند و قلمشان برای مردم قابل قبول است، برخورد کند. اجازه بدهند که فعالیتشان در راستای منافع مردم باشد.
یکی از بزرگترین سرمایه هر کشور اعتماد است. اگر بخواهیم برای یک جامعه به تنهایی و پشت درب بسته تصمیم بگیریم، نتیجه آن بی اعتمادی است. و بی اعتمادی جای اعتماد را می‌گیرد. ما می گوییم اگر قرار است یک خانواده سالم، شاد و با نشاط داشته باشیم که بتواند از امکانات لازم برخوردار باشد، و تبعیض و بی عدالتی در آن نباشد برای پدر و مادر، فرزند به طور معمول برایش یکسان باشد. درجه بندی شهروند در جامعه نتیجه‌ای جزء بی اعتمادی برای ما حاصل نمی‌شود.
قومیت، طایفه و قوم گرایی نزد آدم‌هایی که طرفدار مدنیت است، جای ندارد. یک آدمی که مدنی فکر می‌کند و در فضای مدنی زندگی می‌کند هیچ وقت زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کند. آدمی که طایفه‌اش را صدا می زند و از طایفه و قوم گرایی حرف می زند. مدنیت پیش او معنای ندارد. اینکه بگوییم به من و تو چی؟ دردی از جامعه حل نمی‌کند.
مسئولیت پذیری زمینه‌ای ایجاد می‌کند، برای رفاه جامعه. یک آدم مدنی فکر می‌کند دیگران چه دارند برای خوردن. نه اینکه خودش فقط چه برای خوردن.
 مسئولان به دانشگاه‌ها و دانشجویان برسند و الان دانشجویان و فارغ التحصیلان زیادی به دلیل بیکاری دست به شغل‌های کاذب می‌زنند و گاهی این دانشجویان به دلیل بیکاری به آن طرف مرزهای می‌روند. لذا باید برای دانشجویان امکانات فراهم کنیم.
 نظام آموزشی یک نظام رانتی است. اینکه الان صداها بلند شده که چرا فردی دارای مدرک دامپزشکی باید در تهران پزشکی بخوانند. و بعد همین فرد برگردد و با جان مردم بازی کند. ما می‌خواهیم علم در جامعه رانتی نشود و اگر علم رانتی شود، جامعه با دردسرهای فراوان روبرو می‌شود.
دانشجو آرمان گرا است و بهترین دوره آرمان گرایی برای انسان دوره دانشجویی است.

خبر تکمیل می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما

خرامان
Iran, Islamic Republic of
احسنت به بصیرت و صراحت کلام استاد مندنی پور.در که ارزش های آن جامعه با معیار تعهدی مبتنی بر خودسانسوری و تزویر بنا نهاده شده و ارزش را امتیازی و سهمیه ای به خودی ها تخصیص میدهند نتیجه ای جز وضع موجود در پی ندارد. نمیشود آزادی بزرگترین هدفی است که تمام جوامع بشری را به تعالی و تعادل می رساند آنهم آزادی مطلق و عمیق.به فرموده ی دکتر شریعتی زندگی یعنی نان، آزادی، فرهنگ ، ایمان و دوست داشتن.
Iran, Islamic Republic of
درود بر این مرد بزرگ که. باعث شد که از نظرات و تفکر این مرد بزرگ استان خوب بهره نبرد خدایا آگر روز قیامتی باشد که هست بانیان . در روز قیامت چه پاسخی دارند
سامي
Iran, Islamic Republic of
زنده باد چنین اشخاصی به نظر من جامعه دانشگاهی باید از این افراد بیشتر استفاده کنه...
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مندنی پور
واقعا دانشگاه نیاز به چنین اشخاصی دارد
هزاران درود
احمدی
Iran, Islamic Republic of
درزمان مسئولیتشان . گسترده دوره مسئولیتش پاسخ نمدهد
محسن.پ
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر از افتخارات استان میباشند ولی متأسفانه به دلیل ندانم کاری و یه سری افراد از ایشون استفاده نمیشود.
به امید روزی که از تفکرات و اندیشه های دکتر مدنی پور در این مملکت استفاده بشه.
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
تو اگه راست میگی اول // رو جمع کن
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1