تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۱۵۴۱۵
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه علم و فناوری:

پیشرفت پارک استان با سرعت نور/ پارک های علم و فناوری مصداق بازی بدون توپ دولت است

۸
۱
پیشرفت پارک استان با سرعت نور/ پارک های علم و فناوری مصداق بازی بدون توپ دولت است
کبنا ؛
سید شمس‌الدین هاشمی در آستانه بازگشایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و علم و فناوری از 18 تا 20 آذرماه ساعت 9 تا 17 برای بازدید عموم خواهد بود.
به گزارش کبنا؛ رئیس پارک علم و فناوری بیان کرد: 100 غرفه در 2هزار و 500 متر زیربنا  به نمایشگاه اختصاص داده شده و 20 شرکت کننده شامل دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی خواهد بود.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: بیش از 50 درصد نمایشگاه به شرکت های خصوصی اختصاص داده شده و برای اولین بار حضور پرشوراستارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: برای اولین بار مرکز رشد گچساران و پارک علم  و فناوری به همراه استارتاپ ها و شرکت هایش حضور خواهند داشت.
هاشمی گفت: زمینه برای ارتباط جدی بخش خصوصی و استارتاپ  ها و واحدهای فناور و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و پژوهشگران ایجاد خواهیم کرد و در این بین سرمایه گذار خواهیم داشت.
رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه سال های گذشته نمایشگاه خیلی دستاورد کاربردی ای نداشت و استقبالی هم از طرف سرمایه گذاران نمی شد ابراز کرد: یک تا دو سال اخیر به دلیل حضور جدی بخش خصوصی و کارآفرینان، و خروجی های خوب از استارتاپ ها، بانک ها به عنوان سرمایه گذار از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استقبال کرده اند.
هاشمی تشریح کرد: ایستگاه رسانه برای پوشش دستاوردهای پژوهشی و تحقیقات فناوری و میزگردهای حوزه پژوهش و فناوری در نمایشگاه مستقر است و به ایجاد رقابت بین دستگاه های استان در حوزه فناوری و نوآوری کمک می کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: کلینیک صنعت می تواند مشاوره خوبی برای صنعتگران و فناوران باشد و برای اولین بار یارانه فناوری را پارک درنظر گرفته است؛ به این صورت که قراردادهایی که میان سرمایه گذاران و بخش دولتی و فناوران و کسانی که از دانش قابل قبولی برخوردارند اگر قراردادی را بتوانند ببندند ما در قالب یارانه فناوری و تسهیلات ارزان قیمت ازشان حمایت خواهیم کرد.
هاشمی ابراز کرد: تاکنون شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری 150 فرصت شغلی ایجاد کرده اند، همچنین مرکز رشد در گچساران 37 فرصت شغلی ایجاد کرده است.  
هاشمی درباره میزان اعتبار اختصاص یافته به پارک گفت: حمایت های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت که به پارک ها تعلق گرفته است 1 میلیارد است، تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 2 میلیارد تومان است که هنوز به طور کامل تخصیص نیافته است، همچنین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری 3 میلیارد تومان درنظرگرفته شده که از این مبلغ،200 میلیون جذب شده است.
وی با اشاره به شاخص های پیشرفت پارک گفت: هیچ پارکی سرعت رشد و پیشرفت پارک استان را تجربه نکرده، تقریبا به سرعت نور پیشرفت داشتیم، ازاین جهت که دو سال قبل در حوزه فناوری هیچ چیزی در دست نداشتیم، نه مراکز رشد قوی، نه پارک، نه استارتاپ و شرکت های دانش بنیان. اما کل شرکت های دانش بنیان استان 5 تا است که 2 شرکت در همین 6 ماه اخیر ایجاد شده اند که رشد قابل توجهی است.
وی در آمد شرکت های دانش بنیان را در 6 ماهه اول سال 98، حدود یک و نیم برابر کل سال قبل اعلام کرده و گفت: برای تامین زیرساخت ها هزینه های سنگینی نکردیم و سعی کردیم از ظرفیت های مغفول و ساختمان های دانشگاه آزاد و پیام نور استفاده کنیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: مرکز رشد گچساران افتتاح شد، با 370 میلیون این مرکز 37 فرصت شغلی ایجاد کرده است، با تعداد محدودی نیرو، که مستقر شده اند، بار مالی برای دولت ایجاد نکرده است، همینطور هزینه های خیلی محدودی دارد که به لطف هم افزایی و همکاری مدیران و هماهنگی با آنها از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد و پیام نور به طور جدی استفاده می کنیم.
هاشمی بیان کرد: هزینه های سنگین عمرانی را به پارک متحمل نکردیم و سعی کردیم از ظرفیت های مغفول و ساختمان های دانشگاه آزاد و پیام نور استفاده کنیم.  
هاشمی ابراز کرد: در کارگروه استارتاپ که در مدت های یکماهه برگزار می شود شهرک های صنعتی، معاونین پژوهشی همه دانشگاه ها، روسای دانشگاه ها، حضور دارند و هر کسی ظرفیتی در حمایت از استارتاپ ها و شرکت های فناور داشته باشد استفاده خواهیم کرد.
وی در پاسخ به اینکه به لحاظ فضا و زیرساخت های مورد نیاز آیا مشکلی وجود دارد گفت: بله، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی کم داریم، هنوز در بحث نیازهای اولیه مشکل داریم ولی بالاخره هنر ما هم این است، می گویند پارک های علم و فناوری مصداق بازی بدون توپ دولت است، یعنی هنر این است که با همین امکانات کم بتوانند کار کنند.
وی ابراز کرد: شتاب دهنده ها می آیند با شرکت های مستقر ایده هایشان را ارزیابی می کنند، با اینها شریک و همکار می شوند، منتور شان می شوند، مشاوره هایی هم اینها می دهند ، رویدادهای استارتاپی هم در استان اجرا می کنند.
وی تصریح کرد: شرکت تیبا(باشگاه کارافرینی)قرار است در یاسوج یک شعبه بزند، هزینه ها و اعتبارش را از محل اعتبارات معاونت علمی ریاست جمهوری تامین کرده است. شعبه اولش در دانشگاه شریف، شعبه دومش در پردیس که دو تا پارک اول ایران است، شعبه سوم را دارد می آورد یاسوج. ایشان ارزشی که به دانش داده است، هر میز و صندلی اش را ماهانه 550 هزار تومان می فروشد. این شرکت بیاید در یاسوج، فرهنگ سازی حوزه فناوری و نوآوری و هم اینکه می تواند خوب مدیریت و راهنمایی کند و باعث شود شرکت های دانش بنیان بیشتری در استان داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری انجام ندادی تو حوزه ات...برو ببین بقیه استان ها پارک هاشون چطور دارن کار میکنن...فقط دوست داری عکست تو رسانه ها بیفته و تو فیلمبرداری ها در کنار مسئولین استان. وگرنه عملکرد صفر
Iran, Islamic Republic of
پارک استان در سال ۸۵ مصوب شد ولی سه مسئول راه اندازی قبل از دکتر هاشمی نتوانستند ان را راه اندازی کنند. دکتر هاشمی سال ۹۵ مسئول راه اندازی پارکی شد که حتی یک اتاق هم نداشت( یودجه و امکانات صفر). ( خیلی سال قبل از ان پارک علم و فناوری همه استان ها راه اندازی شده بود)
حالا شما داری مقایسه میکنی با استان هایی که پارک شان ۲۰ سال پیش راه اندازی شده و پتانسیل زیادی در حوزه فناوری دارند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
سید جان خودت میدونی فقط و فقط به خاطر برادرت گذاشتنت اینجا.اگه صرفا داشتن مدرک دانشگاهی باشه که افراد به نسبت کارآمد تر از شما تو این شهر و استان هست اما اونا گردنشون مثل شما (البته روابط ) کلفت نیست متاسفانه.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام ..
شوخی میکنید ..
Romania
سلام، خدا قوت دکتر جان، نگران نباش .کسی که قضاوت نا صواب می کند.حوابش با کرام الکاتبینه
واما سخنی با نظر دهنده .،شما اختیار دارید نقد منصفانه داشته باشی..غیر منصفانه صحبت کردن کار اخلاقی نیست.
محدثه
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از زحمات بی شایبه و شبانه روزی حضرتعالی ک با کمبود منابع انسانی و مالی ، تونستید پارک علم و فناوری استان و گجساران رو راه اندازی کنید .. ‌
قطعا جامعه فناوران استان برای همیشه ب حضرتعالی مدیون هستن و دعای خیر ما ، بدرقه راه شماست .
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله شاهد رشد و شکوفایی و موفقیت روز افزون این مرزو بوم به همت جوانان متعهد وپر تلاشش باشیم
ناهید
Iran, Islamic Republic of
سربلندی و عزت روز افزون این مرزو بوم به دست غیور مردان و زنان شیر زن این استان رقم میخورد به امید موفقیت روز افزونتان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1