کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه صحبت های رضا دهبانی پور در پاسخ به خبرنگاران در فرمانداری کهگیلویه؛

امروز جوانان از بی عدالتی می نالند/تابع خرد جمعی هستم/برخی نمایندگان قانون را نمی دانند/فرهنگ زیر ساخت توسعه است

15 آذر 1398 ساعت 19:43

رضا دهبانی پور کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شد و بعد از ثبت نام به سوالات خبرنگاران پاسخ داد‌.


رضا دهبانی پور امروز (15 آذر ماه 98) کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شد و او بعد از ثبت نامش در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سئوالی در خصوص اجماعش با کاندیداهای اصلاح طلب به ویژه علی کامرانی، اظهار کرد: آقای کامرانی دوست و هم ولایتی من است. به هر حال مجمعی دور گذشته او را انتخاب کردند و مأموریت شان در آن دوره تمام شد.
امیدوارم اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه اتفاق بیفتد،به هر حال در مجموعه اصلاح طلبان و طیف های مختلف ان ،انسان های خردمند،توانمند و اخلاق مدار،عقلگرایی هستند که امیدوارم این اجماع صورت گیرد و من هم با خرد جمعی آمدم و حتما تسلیم خرد جمعی در تصمیم سازی های اینده هستم.
چه ضرورتی به حضور خود در انتخابات دیدید؟
 انتخابات بهترین جلوه یک نظام دموکراتیک است، ما آمادگی و ظرفیت خودمان را نشان می دهیم تا بتوانیم در پارلمان به مردم و ملت خدمت کنیم،هر کس توانایی داشته باشد می توانند ثبت نام کنند.  
صلاحیت هایی را جامعه و افکار عمومی در بعضی از صلاحیت ها به من نظر داده،توانایی هام در رشته علوم سیاسی است از دانشگاه های معتبر کشور در حقوق بین الملل است،مجلس جای کسانی است که قانون را خوب بفهمد و قانون گذاری کنند و به وظیفه نظارت خود بر عملکرد دولت اقدام کنند،امروز متاسفانه در پارلمانمان کسانی را داریم که کارگزار دولت هستند،نه نماینده مجلس،به عبارتی برخی نمایندگان سطحشون تا حد فرماندار و بخشدار و استانداره،لذا قوای حاکم بر نظام ما بر اساس تفکیک قوا مستقل از یکدیگرند و مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.
خیلی از مشکلاتی که ما در جامعه داریم به دلیل این است که ما تورم و انباشت قانون در جامعه داریم که به ان عمل نمی شود و نمایندگان گاها از قوانین مجلس اگاهی ندارند،من ان فهم و درک را در دانشگاه های کشورم  برام حاصل شده و امروز به این تکلیف رسیدم که باید این توانمندی هام را به جامعه ام عرضه کنم.
نظرتون در خصوص عملکرد نماینده کهگیلویه چیست؟
به هر حال هر نماینده ای که انتخاب شده مردم است یعنی مردم انتخاب کردند و ما در یک نظام دموکراتیک تسلیم رای مردم هستیم بنا براین اعتقاد دارم نمایندگی که یکی پس از دیگری امدند هر کدام در یک زمینه ای زحمت کشیدند و به مردم خدمت کردند و ما هم ممنون انها هستیم.
در صورت رد صلاحیت شدن چه عکس العملی نشان می دهید؟
نهاد شورای نگهبان را قانون مشخص کرده است و در چارچوب قانون صلاحیت افراد را بررسی می کند و انچه در چارچوب قانون اساسی است، تبعیت می کنم و قبول دارم.
هیچ دلیلی برای رد صلاحیت من نیست. من برای این نظام خون داده ام.
اصلی ترین معیار و هدف شما از حضور در انتخابات چیست؟
 توسعه در شهرستان ما همه جانبه نیست،نگاه من در وهله اول فرهنگی است و اعتقاد دارم فرهنگ زیر ساخت توسعه جامعه است و با این نگاه فرهنگی و برای پاسداشت کرامت انسان ها با شعار زنان و کرامت انسان ها،جوانان و عدالت چون نفی تبعیض و بی عدالتی باید سر لوحه هر کسی باشد که می خواهد در این عرصه قدم بزند،امروز جوانان ما نه تنها از شغل نداشتن و از نادارای گاهی می نالند،امروز از تحمل تبعیض و بی عدالتی می نالند،بی عدالتی در رفتار بسیاری از کارگزاران حتی،دین اسلام محتوای ان عدالت است،مطهری می فرماید《 نه هر انچه دین است عدل است،هر انچه که عدل است دین است.》
لذا محتوای دین ما عدالت است و مولای نیز برای عدالت شهید شد،ما جامعه را باید به این سمت ببریم،امروز فقدان این حلقه گمشده در جامعه ما درد مشترک همه ماهاست و باید به این سو برویم.


کد مطلب: 415299

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415299/امروز-جوانان-بی-عدالتی-می-نالند-تابع-خرد-جمعی-هستم-برخی-نمایندگان-قانون-نمی-دانند-فرهنگ-زیر-ساخت-توسعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1