تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۱۵۲۴۰
کبنا گزارش می‌دهد

ورود سامانه بارشی جدید به کهگیلویه و بویراحمد / هشدار به کشاورزان

۰
ورود سامانه بارشی جدید به کهگیلویه و بویراحمد / هشدار به کشاورزان
کبنا ؛اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با صدور اخطاریه‌ای از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد در این اخطاریه آمده بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی بتدریج از روز جمعه تا اواخر وقت روز یکشنبه در سطح استان است.
اوج فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود قابل ذکر است با توجه به ماهیت سرد بودن این سامانه بارش برف در مناطق سردسیری و مستعد طی روزهای شنبه و یک‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.
در این اخطاریه با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمامی مناطق استان را در بر می‌گیرد، آمده؛ بارش باران، در مناطق سردسیری و مستعد بارش برف، رعد و برق و وزش باد شدید، گاهی تگرگ ، کولاک برف و در بعضی ساعات مه آلود بودن پدیده سامانه بارشی جدید است.
طبق اعلام هواشناسی با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در محورهای مواصلاتی دور از انتظار نیست، ضمن اینکه این سامانه اواخر وقت یکشنبه 17 آذر ماه از استان خارج می‌شود.
در این اخطاریه آمده هشدارهای جوی اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیری، اجتناب از ترد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و به همراه داشتن زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی در کوهستان و  پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی کنترل دما و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ و دامداری‌ها جهت کاهش خسارات احتمالی و اتخاذ تدابیر لازم توسط مدیریت بحران توصیه می‌شود

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها منتظر بارش تا 150 میلی‌متری در روزهای آینده باشند
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از احتمال بارش بیش از 100 میلی متری در یک بازه زمانی اندک خبر داد که در ادامه یکی از مسوولان دیگر عضو ستاد ازبارش تا 150 میلی متری خبر داد.
نشست ستاد بحران استان کهگیلوی و بویراحمد عصر روز (چهارشنبه 13 آذر ماه 98) و با حضور دستگاه های عضو این ستاد برگزار شد که هر یک از دستگا ه ها در مورد وظایف خود و همچنین راهکارها اظهار نظر کردند.
رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی استان در این نشست با اشاره به پیش بینی بارش های قابل توجه در اولین روزهای هفته آینده اظهار کرد: استان ما در صدر بارش های چند روز آینده قرار خواهد داشت و بعد از ما چهارمحال و بختیاری است.
این مسوول گفت: بارش از عصر روز جمعه در استان آغاز می شود ابتدا به صورت باران خواهد بود و در ارتفاعات به صورت بارش برف است.
وی گفت: در روز شنبه کاهش دما را خواهیم داشت و در بعد از ظهر شنبه و روز یک شنبه به دلیل کاهش دما احتمال ریزش برف وجود دارد.
این مسوول به برودت دما در حین بارش ها و بعد از اتمام بارشها خبر داد و گفت: اوج بارش ها بین روزهای شنبه و یک شنبه است و از بعد از ظهر یک شنبه از استان خارج می شود.
کاکاوند خاطرنشان کرد: در همه مناطق استان شاهد این بارندگی ها خواهیم بود و در یک بازه زمانی از عصر جمعه تا بعد از ظهر یک شنبه ممکن است بین 70 تا 100 میلی متر بارش و حتی بیشتر از این را داشته باشیم.
آماده‌باش کامل راهدارخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد/دپوی 21 هزار تن ماسه و نمک
در این نشست مسوولان راهداری اعلام کردند که تعداد 225 راهدار استان در 24 راهدارخانه آمادگی امدادرسانی در جاده‌های استان را دارند.
این تعداد راهدار در راهدارخانه‌های ثابت و سیار فعالیت خواهند داشت و امسال حدود 21 هزار تن ماسه و نمک جهت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از یخ زدگی در راهدارخانه ها دپو شده است.
همچنین اکیپ‌های راهداری با توجه به بارندگی‌های روزهای گذشته از 15 آبان ماه در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1