تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۱۵۲۲۸
سخنرانی غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در هتل پارسیان:

منظور زارعی از داشتن «ناتوی رسانه‌ای» چه کسی بود؟ / نماینده باید به قلب مشکلات بزند/ مسئولان باید مانند یک سرباز در خدمت این مردم باشند/ می گویند شما (لرها) که همه جاها رو گرفتید

۳۳
۴
منظور زارعی از داشتن «ناتوی رسانه‌ای» چه کسی بود؟ / نماینده باید به قلب مشکلات بزند/  مسئولان باید مانند یک سرباز در خدمت این مردم باشند/ می گویند شما (لرها) که همه جاها رو گرفتید
کبنا ؛
شامگاه چهارشنبه (13 آذر ماه 98) نشست غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با جمعی از مردم این دو شهرستان در هتل پارسیان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.  
زارعی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخته و بیان کرد: مردمی که جز رشادت، عزت، سربلندی و در صحنه بودن چیزی از شما سراغ ندارم، مردم به این خوبی باید نوکران خوبی هم داشته باشند. تفاوت یک خادم در پیشگاه این ملت با یک خادم دیگر این است که در برابر عظمت مردم باید متواضع، صمیمی، و در نهایت تلاش و جدیت بود. امیدواریم در دوران وکالت توانسته باشیم به بخشی از خوبی‌های شما عمل کرده باشیم و به مثابه خوبی‌های شما خوبی کرده باشیم.
زارعی در ادامه گفت: نماینده مجلس دارای دو رویکرد می‌تواند باشد، یا می‌تواند از کنار مسائل مردم عبور کند. مسائل و مشکلات را نادیده بگیرد و گاهی هم شاید مسائل را ببیند و بشنود. رویکرد دیگر هم این است که نماینده باید به قلب مشکلات بزند. اگر این کار را کردید سختی و مرارت دارید، بیخوابی دارید، صدمات روحی و جسمی دارد. تلاش کردیم به عهدی که بستیم و شعارهایی که دادیم تا جایی که توانستیم جامه عمل بپوشانیم.
زارعی عنوان کرد: در مسیر عملکردی چه از کنار مشکلات عبور کنیم و مشکلات در جای خود بماند و مشمول زمان شود و نتوانیم از زمان و موقعیت استفاده کنیم، چه به قلب مشکلات بزنیم و مشکلات را با همه امکانات و فرصت‌ها اجازه ندهیم به عنوان تهدید باشد، بلکه به عنوان فرصت استفاده کنیم. ممکن است دو دیدگاه را در مقابل خود ببینیم. یک این است که آیا فرصت‌های پیش رو می‌تواند فرصتی برای نماینده باشد برای زندگی شخصی‌اش، برای آمال و آرزوهای شخصی‌اش یا نه؟ فرصت‌ها نباید باعث شود دل مشغولی به امال و آرزوهای خود پیدا کنیم.
زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: در برابر این عظمت، باید به بزرگی مردم به قلب مشکلات زد و با مشکلات مبارزه کرد، از همه موانع نهراسیم و با تمام وجود کار کنیم. چرا ما محرومیم و چرا محروم مانده‌ایم. دلیل اینکه محرومیت ما تاریخی است این است که مسئولان ما در دورانی که مسئولیت این مردم را داشتند به قلب مشکلات نزدند، بلکه از کنار مشکلات عبور کرده‌اند.
زارعی تشریح کرد: یک سنگ در مسیری است، اگر همه خودروهایی که عبور می‌کنند فرمان را منحرف کنند و از کنار سنگ عبور کنند، این بهتر است یا اینکه یک راننده‌ای پیاده شود و سنگ را از مسیر بردارد. آن آسان‌تر است، اما این سخت‌تر است، این اساسی‌تر است. این مسیر را برای حرکت همه راننده‌ها و مسافران بی خطر می‌کند. ما باید پیاده شویم و تمام توان خود را برای برداشتن سنگ از پیش پای مردم بگذاریم.
زارعی ابراز کرد: مردم از ما سه انتظار داشتند، با عالمان، با افراد فهیم و همه انسان‌هایی که دل در گرو این مرز و بوم داشته‌اند وقتی هم کلام می‌شدیم، می‌گفتند کاری بکنید که محرومیت برداشته شود. این مأموریت اول ماست؛ در کنار قانون گذاری و نظارت که وظیفه محوری ما است، و ذاتاً نماینده مجلس باید در حوزه قانون گذاری و نظارت باید فعالانه حضور داشته باشد.
وی تصریح کرد: چه عالمانه گفتند محققان و دانشگاهیان. من معتقدم آنهایی که گفتند محرومیت را بردارید هم تاریخ را خوب می‌دانند و هم می‌خواهند تاریخ را خوب ببینند و هم می‌خواهند ما وظیفه نظارتی‌مان را خوب انجام دهیم. وظیفه نظارتی بسیار کارساز است. در سالهای اولیه می‌گفتیم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت و یعنی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت. اما الان که تجارب فراوانی در این حوزه بدست آمده است بیشتر از گذشته می دانیم حضور در انتخابات چقدر در تعیین سرنوشت مؤثر است. چرا؟ به این دلیل که مسئولیت محرومیت زدایی مسئولیت بسیار خطیری است که توده‌های مردم و فرهیختگان به عنوان مطالبه اول از ما دارند.
 زارعی ادامه داد: بهانه می‌گرفتند که چرا از وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها کاسه گدایی به دست گرفتید، من گفتم کاسه گدایی نیست، تلاش برای بدست آوردن سهم مردمی است که محروم مانده‌اند. و ما به دلیل اینکه حمایت و تلاش نکردیم نتوانستیم از این سفره پرنعمت برای مردم بهره ببریم. اعتبارات چندین برابری عمرانی، استانی و ملی و متمرکز تحولات خیلی خوبی را رقم زد، تحولاتی که باور نمی‌کردیم به اینجا برسیم آن هم در شرایط خاص و ویژه. تحریم اول و دوم، جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران، مسدود کردن راه تعامل ایران با دنیا. آن‌هایی که نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند دنبال این هستند که جنگ اقصادی را تشدید کنند، ملت را به زانو درآوردند، ملت را از درون ناراضی کنند و دستاوردهای ارزشمند نظام ارزشمند الهی در کام اسین مردم شیرین نباشد.
وی افزود: در برابر این سناریو معتقد هستند که مسئولان، وزرا، و هر کسی که مسئولیت دارد باید مانند یک سرباز در خدمت این مردم باشند تا نفوذ سیاسی و توطئه دشمن روی افکار این ملت مؤثر نباشد. اگر مردم را رها کنیم، دشمن که خواب نیست، بیدار است، اگر ما بخوابیم، کار دشمن را راحت کرده‌ایم، بنابراین نه به عنوان یک مدیر، رئیس جمهور، یک نماینده بلکه باید به عنوان سرباز این ملت باشیم،. سرباز وظیفه‌اش جان فشانی و خدمت گذاری و انجام وظیفه است. امنیت به جانش بسته است.
زارعی خاطرنشان کرد: امروز در دورترین حوزه انتخابیه تا دورترین مناطق حوزه انتخابیه کوچکترین مسئله را از نماینده می‌خواهند، این مطالبه گری است، همان چیزی که بنده دنبالش هستم، همان چیزی که پیگیری می‌کردم که مردم باید از نماینده خود مطالبه کنند. نماینده باید سرعت حرکتش را چندبرابر کند، باید همه ظرفیت‌های استانی و ملی بهره ببر د. این مردم مشکلاتشان باقی است، مشکلاتشان هنوز جلوی چشمشان باقی است.
وی افزود: خوشحالم بگویم بالغ بر 500 کیلومتر شبکه انتقال برق، فشار متوسط و ضعیف از طریق اعتبارات ملی و با پیگیری‌های ما صورت گرفت. مردم از ما اینها را می‌خواهند، جاده می‌خواهند، آسفالت می‌خواهند، بیمارستان می‌خواهند. وقتی جامعه‌ای در رفاه و آرامش باشد برای حفظ مملکت خودش حاضر است جان خود را بدهد، این رضایتمندی مردم است. اینکه در این مملکت احساس غرور و سربلندی کنند، نه اینکه کشورمان را با کشور دیگر مقایسه کنند و ناراضی باشند. باید برسیم به جایی که در شهرستان‌ها، استان‌ها و در کشور کسی نباشد که ناراضی باشد و چنین مقایسه‌ای کند.
وی ابراز کرد: یکی از نمایندگان همکار ما در دوره گذشته، از جاده اصفهان به سمت یاسوج بابامیدان به بوشهر رفت. هفته بعد آمد پیش من و گفت، آقای زارع چطور است که پروژه‌های ما تعطیل است ولی چطور است که در طول این مسیر پروژه‌های راه سازی، بهسازی، روشنایی، انتقال آب و هر جا که نگاه کنید کار می‌کنند و جلوه نمایی می‌کند، به ایشان گفتم این درصدی از حق مردم ماست که مغفول مانده و مورد عدم پیگیری قرار گرفته است. از کارهای عمرانی اگر بخواهم توضیح بدهم ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد.
زارعی بیان کرد: موضوع دوم این است که این مردم چه موافق و چه مخالف بر این باور باشد که نماینده او در مجلس حامی اوست، نیاز نباشد که مردم بویراحمد به کس دیگری مراجعه کنند و برای کارشان در شهرستان و استان سرگردان باشند، وقت ما تماماً در اختیارشان است، تا بتوانند بدون واسطه با نماینده خود صحبت کنند. ما تلاش کردیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: اما عزیزان بیش از 50 درصد جمعیت استان، در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا است. وسعت منطقه به گونه‌ای است که اگر شبانه روز هم حرکت کنیم نمی‌توانیم در اختیار همه مردم باشیم. امروز نقطه کور در حوزه بویراحمد و دنا وجود ندارد، هر منطقه‌ای که نام ببرید من آمادگی دارم بگویم کارهای انجام شده‌اش چی هست. این اشراف بر منطقه به ما در تصمیم گیری درست کمک می‌کند، کمک می‌کند با نگاه عادلانه و با اولویت به مسائل جامعه خود بپردازیم.
زارعی گفت: همه برای ما مورد احترام بودند. حتی آنهایی که مخالف بودند، آن‌هایی که شاید در شرایط سیاسی امروزی مورد حمایت باشند. باور اینکه همه ظرفیت‌های جامعه پیشرفت کند، سهم مدیریتی استان در سالهای ابتدایی وکالت بنده، آنقدر سهم پایینی بود که قابل مقایسه با چهارمحال بختیاری نبود، امروز خوشحالم که سهم مدیریت استان در سطح ملی افزایش پیدا کرده است. در سطح ملی گاهی به ما می گویند، شما (لرها) که همه جاها رو گرفتید. گفتم؛ همین که شما تأیید می‌کنید که انسان‌هایی وجود دارد از قوم لر، که می‌تواند در کشور نقش افرینی کنند، مسئولیت داشته باشد و موفق باشد به نظرم گام ارزشمندی است. خوشحال هستم که همواره در کنار آحاد مردم، بوده‌ام.
زارعی بیان کرد: ما نتوانستیم یک قطب رسانه‌ای و یک ناتوی رسانه‌ای داشته باشیم تا مسئولیت ها و کارهایمان را منعکس کند، چرا؟ چون هم محدودیت امکاناتی داشتیم و هم فرصت نداشتیم. معتقد هستم اگر یک ساعت برای بیان فعالیت‌ها لازم باشد، ترجیح می‌دهم همان یک ساعت در خدمت مردم باشم، در روستایی یا پروژه‌ای یا جلسه‌ای باشم.
زارعی در انتهای سخنانش گفت: معتقدم مردم عزیز ما انقدر روشن هستند که می‌توانند خود تغییرات را رصد کنند. درود به همه شما و همه ایثارگران و کسانی که برای حفظ این مملکت جان خود را تقدیم کردند درود می‌فرستم. امیدوار هستم بتوانم به وظیفه‌ام به درستی عمل کنم تا بتوانم سهم رضایت مندی مردم را در اقدامات، پیشرفت‌ها، تحولات داشته باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسعود
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرشاد نگین تاجی که کلاه ککانه نها وسر...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این چه وضعشه ،حالا کسانی که بویراحمد سفلی رابه قومی قبیله‌ای متهم می‌کنند پاسخگو باشند !!!
فقط دکتر روشنفکر به امید خدا نماینده بویراحمد واحد
ورر
Iran, Islamic Republic of
چه جالب اعضای هیت نطارت بر انتخاات هم هستن
نتاادببد
Iran, Islamic Republic of
میشه دوتا ازاین مدیران ملی را بفرمایی اگه منظورت پناه وغریب پوره خودتم میدونی وکیلی نقش داشت نه شما
علی
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا با انتخاب هدایت خواه به رانت بازی ها و فامیل بازی های پایان میدهیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
چاره ی بویر احمد فقط هدایت خواه است، والسلام
گنجه
Iran, Islamic Republic of
ای اغا .تو دیگه چرا
واقعا جمله قشنگیه که میگن ماهی گندیده هیچوقت زیر اب نمیمونه حالا جناب . زمان همه چیزو مشخص کرد.خداعاقبت هممون بخیر کند
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درودبرسناتورزارعی
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درودبرسناتورزارعی
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت لرها چه ربطی به تو داره؟؟ کدوم بویراحمدی را در سطح ملی رشد دادی؟؟ آب و برق که وظیفه دولته، چه تو باشی چه نباشی! انتقال خودت به شرکت نفت افتخاره؟؟ طوری میگه انگار قبل از تو مردم تو بیابان بودن الان شمال تهرانن. تو ۸ سال خود به تود اب و برق میرسه.
کدوم نیروی ملی را رشد دادی؟ بحز طایفه خودت در ادارات؟
Iran, Islamic Republic of
در فاجعه سقوط هواپیما؛ سکوت در مقابل دلار ۱۹۰۰۰؛ و افزایش سرسام اور خودرو؛ فاجعه بیمارستان جلیل؛ انتقال به وزارت نفت؛ واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت و ... اینا از افتخارات
Iran, Islamic Republic of
آفرین، همش ازعباس آخوندی وزیر شهرسازی دفاع می کرد ،که مقصر کوه دناست بلنده شاید خلبان
تاج گردون می خواست استیضاح ش کنه بار اول امثال اینا مانع بودن !!!!
خسرو
Iran, Islamic Republic of
عجب مرد هنرمندی
Iran, Islamic Republic of
ککا ده بسه.همه چیزو . ده حدی داره
Iran, Islamic Republic of
زیاد جدی نگیرید در خصوص ناتو رسانه ای؛ خودشم ممکنه ندونه چیه، شنیده باشه.
. پس نیازی به منظورش نیست
Iran, Islamic Republic of
التماس نکن کارت تمومه
Iran, Islamic Republic of
با این همه تبلیغات و شام سر جمع چارصد نفر نیومده، اگه تو تولدم شام بدم بیشتر از 400نفر میومد
Iran, Islamic Republic of
شاپور رضانی و ایزدپناه رای بالا رو بردن ، پایین هم که کلا روشنفکری شده به چ امیدی میخواد بیاد
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا.. تا3نشه قبول نشه
Hamidreza
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی تنها گزینه کارآمد دلسوز و عملگرای قابل اعتماد برای کسب آرای مردم بویراحمد و دنا هست و قطعا با آمدن آقای هدایت خواه پیروزی حاج زارعی برای بار سوم همان هتریک کردن معروف فراهم شده است
Iran, Islamic Republic of
سه بار فریب خوردن نشان فاجعه دارد وای به حال ما مردم اگر حواسمان را جمع نکنیم.
چنارستان وسطی
Iran, Islamic Republic of
دوباره چ وعده ای بهشون دادی
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: در برابر این عظمت، باید به بزرگی مردم به قلب مشکلات زد .(دورازجان.کسی به قلب خودش نمی زنه)
شایان
Iran, Islamic Republic of
اقای حاجی لطفا بسه دیگه؛ شما اگه قصد خدمت به مردم داشتید تو این چند سال حداقل یه جمله خطاب به این دولت در جهت دفاع از ظلمی که به مردم میشه، بیان میکردین
بسه لطفا
چنارستون
Iran, Islamic Republic of
ککی عزیزوم؛ ببخش ولی بقول خودت رصد که میکنیم جز سکوت در برابر این دولت کارنامه قابل قبولی نداری
تل زالى
Iran, Islamic Republic of
درود برحاج زارعى به أميد موفقيت پيروزى در انتخابات ٩٨
غلام
Iran, Islamic Republic of
کی میخوای به قلب مشکلات بزنی؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
از اینکه تو 8 سال نماینده ما بودی
Iran, Islamic Republic of
فقط چند مورد از خدمات
سکوت در مجلس
قوم گرایی محض ومطلق
استخدام های فله ای بدون ضابطه
مدیر نمودن ودادن مسؤولیت ها به بستگان خود
دادن پیمان کاریها به بسگان نزدیک خود حتی در استانهای دیگر
سکوت مطلق در حادثه ی سقوط هواپیما وحمایت از آخوندی
انتقال خود از کارمند استانداری به وزارت نفت
حمایت وپی گیری ایشان برای دادن پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت وبه سرانجام رساندن این کار(معامله دوسویه ودو طرف سود)
قدرت تصمیم گیری استان به گچساران وآمدورفت مستقیم وزرا به آن شهرستان وبی خبری مرکز استان وسکوت ایشان
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
این جلسه را مشه شام آخر نامید
Iran, Islamic Republic of
شام اخر با زارعی
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
شام اخر با زارعی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدراچه شد؟تک سواران راچه شد؟ سیاست که...به خدالیاقت بویراحمدبیشترازینهاست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1