کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ راننده‌ای حق افزایش کرایه ندارد

13 آذر 1398 ساعت 0:05

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: خودروهای شخصی مسافربر باید در سامانه مربوطه ثبت نام  و شناسنامه دار شوند تا سهمیه بنزین حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود.


عزیز فیلی در شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد که (11 آذر ماه 98) در سالن ستاد بحران برگزار شد، گفت: هیچ راننده تاکسی درون شهری و یا برون شهری حق افزایش کرایه و گرفتن وجه اضافی از مسافر را تا مشخص شدن وضعیت و مصوبه ستاد تنظیم بازار و یا کمیته‌های مربوطه تعیین نرخ در شورای ترافیک ندارد.
معاون عمرانی استانداری افزود به جز بنزین سایر حامل‌های انرژی از جمله نفت و گاز، سیان جی و آل پی جی هیچگونه افزایشی نداشته بنابراین افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، کامیون‌های حمل بار و دیگر وسایل نقلیه عمومی غیرقانونی است.
فیلی عنوان کرد: اتاق اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی گشت‌های بازرسی خود را در تمامی شهرستان‌های ۸ گانه استان فعال و بطور مستمر ادامه دهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: خودروهای شخصی مسافربر باید در سامانه مربوطه ثبت نام  و شناسنامه دار شوند تا سهمیه بنزین حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود.
فیلی اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت در زمینه حمل و نقل عمومی اعم از پلاک زرد و یا سفید به هر بهانه‌ای ممنوع و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: باید از هم اکنون با مدیریت صحیح از افزایش قیمت‌ها در بخش حمل نقل جاده‌ای بویژه در ماه‌های پایانی سال جلوگیری شود.
فیلی تصریح کرد: ساماندهی خودروهای پلاک سفید به عنوان یکی از مشکلات و چالش‌های اساسی در این راستا باید به طور جد در دستور کار و برنامه‌های متولیان امر بویژه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای، اتاق اصناف، سازمان همیاری شهرداری‌ها و تاکسیرانی قرار گیرد.
وی افزود: خودروها چنانچه از نرخ مصوبی که برای دریافت کرایه در نظر گرفته شود، تبعیت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی و بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.  
وی خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای حفظ آرامش در سطح بازار از جمله در بخش حمل و نقل عمومی در مناطق مختلف استان شد و گفت: هرگونه تغییر در نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری بنزین سوز تابع کشور است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم گفت: میزان شکایات و گزارش‌های مردمی در روزهای نخست طرح سهمیه بندی بویژه در حوزه حمل و نقل روزانه به ۳۰۰ مورد هم می‌رسید اما اکنون به حدود ۱۰ مورد رسیده است.
براتعلی صالحی دلیل اصلی آن را عزم راسخ همه دستگاه‌های مسئول و نظارتی در اعمال قانون و افزایش میزان بازرسی‌ها دانست و افزود: تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان در سطح بازار مصمم است و پرونده‌های مربوط به تخلف گرانفروشی و یا کم فروشی در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.
صالحی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا افزایش قیمت در هر کالایی و یا صنفی از طریق شماره‌های ۱۳۵ مربوط به تعزیرات و یا ۱۲۴ بازرسان صنعت، معدن و تجارت را در جریان بگذارند که بدون شک در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.
محمد نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم هرگونه افزایش قیمتی از سوی تاکسی‌های بین شهری در سطح استان را ممنوع اعلام کرد و گفت با اقدام‌های کنترلی و افزایش میزان بازدیدها و نظارت‌های مستمر در تمامی شهرستان‌ها بطور مداوم وضعیت تاکسی‌ها و مسافربرهای بین شهری را رصد می‌کنیم.
 


کد مطلب: 415196

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415196/هیچ-راننده-ای-حق-افزایش-کرایه-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1