تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۱۵۱۸۸
یادداشت

دردشان را نکشیدم، کاش با رفتارهایمان درد بر دلشان نمی گذاشتیم

امیرحسین دهبان نژادیان
۰
دردشان را نکشیدم، کاش با رفتارهایمان درد بر دلشان نمی گذاشتیم
کبنا ؛
هشت سال است که هرگاه به آذرماه دانشگاه یاسوج نزدیک میشویم ناگهان دلمان میگیرد از ناملایمتی ها در قبال بزرگ مردی از مردان این سرزمین...بعد از آن تشییع با شکوه شهید گمنام دانشگاه یاسوج با خودمان فکر میکردیم که از این پس مکانی مقدس برای در دل دانشجویان، برای آرامش، برای کمی خلوت کردن مهیا شده...اما اینطور نشد.
در رابطه با مکان یابی مزار شریف شهید گمنام که بدون کار کارشناسی انجام گرفته و این مکان مقدس را از دل دانشگاه و از میان دانشجویان به مکانی پرت انتقال دادند جای صحبت زیاد است، اما ذکر چند نکته ضروری است، هر ساله مسئولین دانشگاه چه در این دولت چه در دولت قبل قولهایی برای به سرانجام رسیدن این بنای مقدس میدهند که فقط در حد شعار و حرف باقی مانده است. مگر نه اینکه این شهدا با تمام وجودشان برای آرامش این کشور سینه سپر کردن و جان خود را در دفاع از این کشور فدا کردند؟آیا آرامش و ازادی و تحصیل کردن خود را در این دانشگاه و ....مدیون این شهدا نیستیم؟ ایا مسئولینی که بر صندلی های مدیریت خود تکیه زده اند این صندلی را مدیون این شهدا نیستند؟
آیا مسئولین این دانشگاه بعد از گذشت ۸سال از خاکسپاری این شهید و این همه وعده همچنان میخواهند چشمان خود را به روی این بی حرمتی به ساحت مقدس این شهدا و مطالبه دانشجویان ببندند؟
کسی تا به حال از شما مسئولین نپرسید بودجه این مکان کجا رفته است و صرف چه کاری کردید؟ آیا برنامه های فرهنگی را باید کنار گذاشت؟ آیا فرهنگ ایثار شهادت را باید کنار گذاشت؟
سخن ما دانشجویان این‌است که این شهدا نیاز به کاخ ندارند و از اول با یک بنای عظیم مخالف بودیم ولی اینطور نیمه کاره رها کردن این مکان مقدس بی حرمتی است که قابل گذشت نیست. این مکان ظرفیت‌های کافی برای انجام کارهای فرهنگی را دارا می باشد و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
از مسئولین مربوطه میخواهیم که هرچه سریعتر نسبت به تکمیل کردن این بنّای مقدس اقدامات لازم را انجام دهند.

..................................
امیرحسین دهبان نژادیان
دانشجوی دانشگاه دولتی یاسوج
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1