تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۱۵۱۸۴
در نشست شورای امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد میدان دام ندارد / دامپزشکی هیچ کاری برای عشایر نمی‌کند / وعده‌هایی که عشایر را سرگردان می‌کند

۱
۰
کهگیلویه و بویراحمد میدان دام ندارد / دامپزشکی هیچ کاری برای عشایر نمی‌کند
کبنا ؛نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد.
در این جلسه که عصر امروز (سه شنبه 12 آذر ماه 98) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بعد از اظهار نظر برخی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان عشایر استان هم نقطه نظرات خودشان را بیان کردند.
قدمی نماینده عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با عرض خیر مقدم خدمت مسئولان کشوری، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های دامداری و دامپروری کشور به شمار می‌روند، امیدوارم حضور مسئولان کشوری در این استان سبب خیر برای کشاورزان و دامداران شوند.
وی با بیان اینکه متأسفانه وعده‌های دلخوش کننده و با عرض پوزش سرگرم کننده زیادی از سوی مسئولان شنیده‌ایم، اظهار داشت: وعده‌های زیادی از مسئولان شنیده‌ایم، اما تولیدکنندگان و دامداران و کشاورزان باید پشت گرمی داشته باشند و مسئولان باید به فکر رونق تولید باشند.
وی تصریح کرد: با رونق تولید چرخ‌های اقتصاد هم به حرکت در می‌آید.
دامداران دارای مشکلات زیادی هستند. یکی از مشکلات ما نبود میدان دام است که به دلیل نبود میدان دام و صادرات کارشناسی شده، روز به روز با کاهش دام مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه سرقت یکی از مشکلات عشایران است، اظهار داشت: ما تلاش زیادی برای پرورش دام انجام می‌دهیم، اما سارقان دام در کمترین زمان رها می‌شوند و لازم است که دستگاه‌های مربوطه با ما همکاری لازم را داشته باشیم.
این دامدار گفت: دامپزشکی هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهد و قیمت واکسن‌ها سرسام آور است که هیچ دامداری قادر به پرداخت این هزینه‌های گزاف نیست.
وی گفت: ما تولیده کننده هستیم و رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تاکید فراوانی داشته‌اند.
این دامدار با بیان اینکه گوشت، شیر و پوست و پشم ما در بازار به دست مردم می‌رسد، افزود: تب مالت یکی از مهمترین چیزهای است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و الان برای مبارزه با این بیماری، مشکلاتی داریم و گاهی باید 400 هزار تومان برای تأمین این دارو پرداخت کنیم که کشاورزان قادر به این کار نیستند. داروخانه دامپزشکی به ماها ظلم می‌کنند و هر طوری که دلشان بخواهند به ما دارو می‌فروشند.
 وی به منفعت طلبان و دلالان دام هم گریزی زد و گفت: دامداران برای دریافت تسهیلات با مشکلات زیادی روبرو هستند و نداشتن وثیقه و ضامن این مشکلات را مضاعف می‌کند. در فصل فروش دام به دلیل نبود میدان دام دلالان ضررهای زیادی به ما می‌زنند.
نادری نماینده معتمدین و ریش سفیدان عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به مشکلات عشایر پرداخت و گفت: نبود میدان دام در استان معضل اصلی عشایر این استان است. که مجبور هستیم دام‌ها را در استان فارس با قیمت پایینی به فروش برسانیم.
وی خواستار داروهای یارانه‌ای برای عشایر شد و گفت: امنیت برای انسان‌ها ضروری است. اما سرقت دام اصلی‌ترین معضل عشایر این استان به شمار می‌رود. نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی خدمات خوبی ارائه می‌دهند که لازم است به دلیل پراکندگی عشایر و صعب العبور چاره‌ای بهتری اندیشیده شود. و هر ساله ما خسارت مالی و جانی زیادی می‌بینیم.
وی در ادامه تصریح کرد: از آقای استاندار، رئیس سازمان امور عشایر کشور و سایر مسئولان می‌خواهیم که با سرقت‌های بی رویه دام امور عشایر برخورد جدی‌تر و چاره اندیشی شود.
وی همچنین خواستار بودجه مناسب برای ساماندهی راه‌های عشایری استان شد.
 وی گفت: بند سیاه چادر عشایر به لوله‌های نفت این استان گره خورده است، که امیدوارم قانونی تصویب شود تا بخشی از بودجه نفت برای ساماندهی وضعیت عشایر اختصاص یابد.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ درصد بافت جمعیتی استان را داراست
 عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
گفت: عشایر کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ درصد بافت جمعیتی استان را دارا است.
فیلی افزود: بیش از ۹۰ هزار نفر از جمعیت بومی استان را بافت عشایری تشکیل می دهد.
فیلی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بافت ۹۰ درصدی عشایر استان متاثر از توسعه شهری و زیرساختی کاهش یافته و با پیشرفت شهرها این جمعیت به ۱۵ درصد رسید، اظهار کرد: عشایر استان نقش مهمی در تولید و اشتغال استان داردـ
فیلی با تاکید بر توسعه زیرساختی در حوزه عشایری، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی منجر به ارائه خدمات زیادی به جمعیت و بافت عشایری استان شد.
وی افزود: علیرغم همه تلاش ها، در حوزه زیرساختی و خدماتی باید توجه بیشتری به این قشر مولد شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر سرداب بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدارا شکر که یه نفر پیدا شد ودرد دل عشایر رابیان نمود نه دامپزشکی وامور عشایر کلا عشایر را فراموش نموده وخدماتی یه انان ارائه نمی دهد فقط اسم عشایر را یدک میکشند درسال جاری حتی برای یکبار دامپزشکی به عشایر هم سرکشی ننموده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1