تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۴۱۵۱۶۳
کبنا گزارش می‌دهد:

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج درگیر «بی مسئولیتی» مسئولان

۱
۰
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج درگیر «بی مسئولیتی» مسئولان
کبنا ؛
دانشگاه علی القاعده معرّف پویایی‌های جامعه‌ی شهری جدید و بلوغ فکری و فرهنگی واجتماعی در آن است. دانشگاه به دلیل سرشت خود  نماینده‌ی قشرها وگروه های جدید اجتماعی است و معمولاً این گروه‌ها کم وبیش مستعدّ فکر تحلیلی و خرد انتقادی هستند. از بعدی دیگر، دانشگاه نقش مهمی در ایجاد افق‌های دید دانشجویان دارد.
اما، این اتفاق در صورتی می افتد که دانشجویان درگیر مسائل حاشیه‌ای نباشند یا برای حداقل‌های رفاهی دانشگاه دغدغه نداشته باشند. هر چند که دانشجویان در همین شرایط کنونی نیز، می‌توانند با پشتکار و پیگیری خود برای مسائل مختلفی که با آن درگیر هستند، خود را به جامعه اثبات کنند و در این مسیر چند پله‌ای رشد کنند. لازم به ذکر است شورای صنفی دانشگاه یاسوج نسبت به عدم امکانات رفاهی و مشکلات آموزشی دانشگاه نامه‌ای به مسئولان نوشته است که شرح آن در زیر آمده است و لزوم توجه جمعی جامعه و مسئولان دانشگاه را به مسائل دانشجویان می‌طلبد:
خدمت وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب دکتر منصور غلامی
سلام علیکم، به استحضار می‌رساند که شورای صنفی دانشگاه یاسوج از ابتدای شکل گیری تا کنون پیگیر مشکلات صنفی رفاهی دانشجویان بوده و هست اما در اکثر موارد با بی مسئولیتی برخی مسئولان حوزه‌های مختلف در دانشگاه روبرو بوده است.
از سری مشکلات دانشگاه یاسوج مواردی را به سمع شما می‌رسانیم: با توجه به اینکه دانشگاه یاسوج اخیراً از لحاظ علمی رتبه دوم را در بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده ولی متاسفانه از لحاظ امکانات رفاهی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، با اینکه شورای صنفی اولین متولی حقوقی و نماینده تمامی دانشجویان است اما هیچ مکانی برای ارائه خدمات و ارتباط با دانشجویان ندارد و عملاً هیچگونه همکاری در رابطه با این شورا ندارند، مشکلات عدیده خوابگاهی دانشجویان از قبیل پذیرش دانشجو مازاد بر ظرفیت رفاهی دانشگاه و عدم همکاری مسئولان دانشگاه برای اجاره خوابگاه خودگردان برای دانشجویان و مشکلات بیشمار برای دانشجویان خوابگاهی، مشکلات آموزشی دانشجویان از قبیل درصد انصراف و مشروطی بالا از دانشگاه به دلایل مختلف، نبود مکان و شرایط مناسب برای کانون‌های فرهنگی و عدم همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی با شورای صنفی و کانون‌ها، لذا خواهشمندیم ضمن بازدید و بازرسی از حوزه‌های مختلف دانشگاه در راستای بررسی و حل مشکلات دانشجویان و دانشگاه اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
با تشکر
شورای صنفی دانشگاه یاسوج
دبیر شورا صنفی دانشگاه: محمد اولادنبی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا چرا کسی متوجه نیست این رتبه دو دانشگاه ....رفته بودم پیش دکتر چنان با ژست تعریف میکرد ...دلم میخواست بهش بگم ۶قای دکتر جلو دوتا ادم بیسواد این حرف بزن نه جلو خودم و خودت.خخخخخخ. فکر کن یاسوج بالاتر از شریف باشه.جک ۹۹
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1