تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۱۵۱۳۰
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد:

مرگ ۴ نفر بر اثر آنفلوانزا در کهگیلویه و بویراحمد / ۲۳۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی دچار بیماری آنفلوآنزا شدند

۰
مرگ ۴ نفر بر اثر آنفلوانزا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛«محمدمهدی بانشی»، افزود: وضعیت بیماران و بستری مبتلایان بیماری آنفلوآنزا در این استان نسبت به چند هفته قبل کمتر شده است.
وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت، اظهارکرد: دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد و در اختیار بیمارستان‌ها و پزشکان عفونی در بیمارستان‌ها قرار داده می شود و در داروخانه ها عرضه نمی شود تا طبق نظر پزشک تجویز و مصرف شوند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این استان حدود ۲۳۰۰ نفر مبتلا به شبه آنفلوانزا داشته ایم که از این تعداد ۳۷۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده اند.
بانشی با بیان اینکه از مجموع افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۱۷۶ نفر زن و ۱۹۱ نفر مرد بودند، تصریح کرد: از ۷۰ نفر بستری نمونه برداری داشته ایم که ۳۵ مورد مثبت بوده است.
وی ادامه داد: ۴ نفر از مبتلایان به آنفلوآنزا در این استان بعلت کهولت سن و  بیماری‌های زمینه ای از جمله چاقی، دیابت و ضعیف بودن ایمنی بدن فوت کردند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان و مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه کرد؛ از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خود داری کنند، موقع عطسه با دستمال جلوی دهان خود را بگیرند، دستمال استفاده شده خود را در سطل سربسته بیندازند و دست‌های خود را مرتب شستشو دهند.

بانشی با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوآنزا در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان در صورتی که به آنفلوآنزا مبتلا شدند در مدرسه و دانشگاه حاضر نشوند تا از مبتلا شدن سایر دانشجویان و دانش آموزان جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1