کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

آزادی 145 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

9 آذر 1398 ساعت 13:12

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۵ زندانی شامل۱۳۵ مرد و ۱۰ زن از زندان های استان آزاد و به خانواده و جامعه برگشته‌اند.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۵ زندانی شامل۱۳۵ مرد و ۱۰ زن از زندان های استان آزاد و به خانواده و جامعه برگشته‌اند.
اسماعیل جمیاری زندانیان بدهکار بزهکار و حبس را برای آنان دارای پیامدهای متعدد دانست و اظهار داشت: تنها راه برون رفت و جلوگیری از تبعات منفی ناشی از حبس بدهکاران پیگیری و همراهی خانواده‌های آنان، مشارکت خیرین و نیز تخفیف و رضایت طلبکاران است.
مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان تشکیل کمیته‌های صلح و سازش در زندان‌ها و نیز شعبات شوراهای حل اختلاف زندان های یاسوج، گچساران و دهدشت را در دعوت از طلبکاران و اخذ تخفیف از آنان و یا گرفتن مهلت را خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه روحیه گذشت، تعاون و همکاری شکات قابل تحسین است و در همین رابطه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۵ زندانی شامل۱۳۵ مرد و ۱۰ زن از زندان های استان آزاد و به خانواده و جامعه برگشته‌اند.
وی میزان بدهی این افراد را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وساطت و پادرمیانی رؤسای زندان ها، مددکاران و همکاران ستاد دیه استان مبلغ ۲۵ میلیارد از طلبکاران رضایت و تخفیف گرفته شده و ۱۰ میلیارد ریال باقی مانده در قالب تسهیلات و یا کمک های بلاعوض تأمین و این تعداد زندانی از زندان های استان آزاد شده اند.
این مسوول در پایان و با اعلام اینکه با همکاری و مساعدت مسئولین قضایی استان از تمام ظرفیت ها جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها خصوصاً استخلاص زندانیان جرائم غیرعمد استفاده می شود، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر قریب به ۴۰۰ زندانی بدهکار در زندان های استان وجود دارد که این آمار به نسبت جمعیت قابل تأمل است و انتظار می رود تا خیرین و نیکوکاران هم استانی کما فی السابق ستاد دیه استان را در تأمین بخشی از بدهی افراد و آزادی بدهکاران نیازمند و آبرومند یاری نمایند.


کد مطلب: 415057

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415057/آزادی-145-زندانی-جرائم-غیرعمد-زندان-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1