کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس شورای نگهبان؛

10 آذر آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد

9 آذر 1398 ساعت 2:06

فرآیند اجرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شواری اسلامی همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.


 رئیس دفتر شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جلسات متعددی بین هیات های نظارت و مجموعه اجرایی انتخابات برگزار شده است گفت: از روز یکشنبه دهم آذر نام نویسی نامزدهای یازدهمین مجلس شورای اسلامی در فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه و یا در وزارت کشور با حضور نمایندگان هیئت نظارت آغاز می‌شود که تا تا شانزدهم آذر ماه جاری ادامه دارد.
حجت الاسلام خرمروز افزود: یکی از بخش‌های مورد نیاز برای آغاز نام نویسی از داوطلبان تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت است که اعضای آن پیشتر از سوی هیئت مرکزی شورای نگهبان انتخاب شده‌اند.
خرمروز با اشاره به اینکه با اصلاح قانون انتخابات در این دوره دادستان، رئیس ثبت احوال و فرماندار اعضای اداری و حقوقی هیئت اجرایی هستند اضافه کرد: فرمانداری‌ها باید 30 نفر از معتمدان منطقه خود را برای تشکیل هیئت اجرایی به هیئت‌های نظارت معرفی کنند که بر اساس قانون ۸ نفر اعضای هیاتهای اجرایی از بین آنها انتخاب می‌شوند.
وی در خصوص شرایط معتمدان نیز گفت: معتمدان باید از گروه‌ها مختلف از جمله روحانیان انتخاب شوند که بومی منطقه بوده یا ۳ سال سابقه سکونت در آن منطقه را داشته باشند.
 10 آذر آغاز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور کار ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس فردا در استان آغاز می‌شود.
 احد جمالی گفت: همزمان با سراسر کشور کار ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا 10 آذر در فرمانداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کار ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات به مدت شش روز توسط هیات اجرایی انجام و صلاحیت داوطلبان بر اساس مراجع چهارگانه دادگستری، اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال انجام می‌گیرد.
وی بیان کرد: مراحل ثبت‌نام و تشخیص هویت داوطلبان به صورت کاملا الکترونیکی است اما اینکه انتخابات تماما الکترونیکی برگزار شود بستگی به تصمیم وزارت کشور و شورای نگهبان دارد و منتظر تصمیمات در این خصوص هستیم.


کد مطلب: 415038

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415038/10-آذر-آغاز-ثبت-نام-کاندیداهای-انتخابات-مجلس-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1