تاریخ انتشار
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۱۵۰۰۴
گزارش سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد:

کمک 100 میلیارد ریال وزارت صنعت به شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کمک 100 میلیارد ریال وزارت صنعت به شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. محسن صالحی نیا معاون  وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این سفر گفت: ۲۲ درصد صنایع کوچک کشور با رکود روبه رو است که برنامه و هدفگذاری هایی در راستای فعال سازی و به ظرفیت رساندن واحدها بر اساس چارچوب‌ها انجام گرفته است.

کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی وزارت صمت به شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت در سفر محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت به استان ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه وبویراحمد کمک کرد.
سید حشمت الله صمیمی دوست در بازدیدی که رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی شماره ۴ یاسوج داشت، افزود: این کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی طی درخواست دکتر کلانتری استاندار در نشستی که صالح نیا با وی داشت مورد موافت قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این کمک به جهت رفع مشکلات زیرساختی واحدهای صنعتی کوچک و همچنین نواحی صنعتی و توسعه زیرساخت‌ها در نواحی و شهرک‌ها می‌باشد.
به گفته صمیمی دوست این کمک مشروط به آن است که از محل اعتبارات استانی نیز ۱۰۰ میلیارد ریال به این کار اختصاص یابد که استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مسئولان سازمان برنامه وبودجه استان این مبلغ را تقبل کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: سرجمع اعتبارات در نظر گرفته شده برای زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ۲۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم در این بازدید گفت: بیش از ۲۱ درصد از ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان‌ها با رکود مواجه هستند.
محسن صالحی با بیان اینکه حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی کوچک در ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان‌های مختلف کشور مستقر است گفت: از این میزان بیش از ۲۱ درصد با رکود روبه رو هستند.
به گفته وی واحدهای صنعتی کوچک برای رونق تولید می‌توانند از ظرفیت‌های مختلف پیش بینی شده از جمله تسهیلات منابع تبصره ۱۸ برای سرمایه در گردش، واحدهای در دست ساخت و نوسازی و بازسازی استفاده کنند.
صالحی نیا افزود: قیمت واگذاری زمین در مناطق کمتربرخوردار نسبت به استان‌های توسعه یافته به یک سوم و یا یک چهارم می‌رسد و تسهیلات ارزان قیمت در قالب تسهیلات تکلیفی و معافیت مالیاتی به این مناطق تعلق می‌گیرد.
همچنین با حضور معاون وزیر صمت، زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تعداد شش پروژه در واحدها و نواحی صنعتی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
پروژه گازرسانی به ناحیه تخصصی شن و ماسه منطقه دلی بجک بویراحمد به نمایندگی از شش پروژه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
۶ پروژه عمرانی با حضور معاون وزیر صنعت در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید
 6 پروژه عمرانی عصر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و برخی مدیران استانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: برای اجرای این پروژه‌های در مناطق مختلف 17 میلیارد ریال هزینه شده است.
 سید هاشم موسوی جهان‌آباد افزود: گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک، احداث ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک، خرید ایستگاه 10000 تی بی اس، خرید لوله و اتصالات مربوط به خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک، اجرای خط انتقال برق از فیدر اختصاصی به شهرک صنعتی گچساران و اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی یاسوج 3 از جمله این پروژه‌ها بوده است.
 غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: با توجه به اینکه تا قبل از این، واحدهای صنعتی مستقر در ناحیه صنعتی دلی بجک از نفت سفید استفاده می‌کردند با اجرای این پروژه به حفظ محیط زیست کمک می‌شود.
  
نگرانی صنعتگران کهگیلویه و بویراحمد؛ حمایت از صنعت تنها در حد شعار باقی مانده است

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برگزار شد که برخی از فعالان اقتصادی و صنعتگران این استان فرصت را غنیمت شمرده تا درد خود از شعارهای بدون عمل دولت و مسئولان اجرایی را از دل بیرون کنند.
 داود دهقان مدیرعامل شرکت دژسازان آریوبرزین می‌گوید: 6 واحد تولیدی با اشتغالزایی نزدیک به 200 نفر زیرمجموعه این شرکت بوده که واقعیت امر بیشتر از مسئولان شعار شنیده‌ایم ولی در عمل خبری از حرف‌های قشنگ گذشته نیست.
 وی با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت از سال 81 در شهرک صنعتی دو یاسوج آغاز شد، اظهار داشت: بعد از بهره برداری هر چند سال یک واحد تولیدی را به مجموعه خود اضافه کردیم زیرا دل در گروه پیشرفت و ترقی این دیار داریم.
 دهقان با تاکید بر اینکه اگر دولت و مسئولان اجرایی بنای حمایت از صنعتگر را دارند باید این مهم در عمل اثبات شود و تنها در حد شعار باقی نماند، ادامه داد: 4 میلیارد تومان تسهیلات از محل بانک صنعت و معدن برای این مجموعه در نظر گرفته شد که هم اکنون می‌گویند باید در مدت زمان یکساله بازگردانده شود. 
وی خاطرنشان کرد: با کدام استدلال امکان برگشت این میزان تسهیلات در یکسال یعنی با پرداخت ماهیانه 400 میلیون وجود دارد و انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری بیندیشند.
 غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا مهمترین مشکلات واحدهای راکد در کهگیلویه و بویراحمد را کمبود نقدینگی، مشکلات مدیریتی، بازاریابی و سرمایه در گردش دانست و افزود: انتظار می‌رود مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید تدبیری کنند.
 وی با بیان اینکه امیدوارم برای توسعه و راه اندازی شهرک‌های تقاضا محور در استان همکاری و حمایت لازم توسط سازمان صنایع کوچک ایران انجام شود، افزود: مدیران برای حمایت از سرمایه گذاران از هیچ کوششی دریغ نکنند.
 وجود ۴۵ هزار صنایع کوچک در کشور
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴۵ هزار صنایع کوچک در کشور وجود دارد.
 محسن صالحی نیا افزود: ۲۲ درصد صنایع کوچک کشور با رکود روبه رو است که برنامه و هدفگذاری هایی در راستای فعال سازی و به ظرفیت رساندن واحدها بر اساس چارچوب‌ها انجام گرفته است.
 صالحی با بیان اینکه ۸۴۰ شهرک و نواحی صنعتی در کشور داریم، عنوان داشت: ۴۰۰ ناحیه و قریب به ۴۵۰ شهرک صنعتی در کشور داریم.
 وی افزود: سهم کهگیلویه وبویراحمد در این بخش ۱.۸ درصد است.
 صالحی نیا از وجود مشوق‌های مختلف در شهرک‌های صنعتی خبر داد و اظهار کرد: ارائه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی در مناطق کمتر برخوردار نیز هدفگذاری شده است.
 معاون وزیر صمت گفت: در کهگیلویه و بویراحمد احیای بیش از ۹۰ واحد تولیدی هدفگذاری شده که بر اساس فرایند عملیاتی خواهد شد.
 صالحی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌ها، امید است تحقق فعال سازی واحدها و ورود مجدد به چرخه تولید آنها را داشته باشیم.
 وی افزود: واحدهای با قابلیت احیاء در این استان بر اساس برنامه ریزی و تزریق تسهیلات و کمک‌ها به فعالیت برخواهند گشت.
فرهنگ کار کهگیلویه و بویراحمد رشد کرده است
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ کار در کهگیلویه و بویراحمد رشد کرده است.
غلام محمد زارعی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، افزود: نسبت به سال‌های گذشته فرهنگ کار در استان رشد داشته و یکی از بسترهایی که جای خالیش احساس می‌شد، ارتقای فرهنگ کار بود.
 زارعی از اجرای آمایش صنعت در سطح کشور با تعمیم و برش استانی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این برنامه، هدفگذاری هایی در سطح استان ما نیز انجام می‌گیرد. 
زارعی با اشاره به رشد استان در بخش صنعت، عنوان داشت: سهم استان از صنعت کشور به ۱.۳ درصد رسیده است و این در حالی است که این سهم درگذشته کمتر از نیم درصد بود.
 نماینده بویراحمد و دنا در مجلس تعطیلی واحدها بر اثر مشکلات نقدینگی، ضعف مدیریتی، فرسودگی ماشین آلات و عدم انطباق با نیاز روز را از جمله چالش‌های واحدهای تولیدی استان دانست و عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی دارای پتانسیل هزینه نبوده و یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
 زارعی افزود: باید برای سرمایه گذاری صنعتی زیرساخت فراهم شود.
 افتتاح پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک شهرستان بویراحمد
 پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک شهرستان بویراحمد با حضور معاون وزیر صمت انجام شد.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه در آیین گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک گفت: گازرسانی به این ناحیه صنعتی ۱۷ میلیارد ریال هزینه داشته است.
 سید هاشم موسوی جهان آباد افزود: این پروژه به نمایندگی شش پروژه ارتقای زیرساختی شهرک‌ها افتتاح شد.
 موسوی جهان آباد تصریح کرد: اجرای شبکه داخلی گاز شهرک صنعتی چهار یاسوج ۴ با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون تومان، احداث ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک و خرید ایستگاه تقلیل فشار از جمله این پروژه‌هاست.
 وی افزود: همچنین اجرای خط انتقال برق از فیدر اختصاصی به شهرک صنعتی گچساران و اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی یاسوج ۳ عملیاتی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این پولی که کمک شده صرف خرید خانه و ملک در تهران نشود و صرف راه اندازی تولید شود.
البته قضیه طایفه گرایی اجازه نخواهد داد این پول صرف تولید شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1