تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۱۴۷۵۱
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

کشت 1800 هکتار گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کشت 1800 هکتار گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار اراضی استان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد آن با مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی انجام شده است.
 غلامحسین حکمتیان‌ اصل با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار اراضی استان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است یک هزار و ۸۰۰ هکتار آن با مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی انجام شده است.
وی با بیان این‌که از ظرفیت عشایر در راستای کشت گیاهان دارویی استفاد می‌شود، افزود: بذر و نهال‌ها را به صورت مجانی برای کاشت در اختیار مردم و تشکل‌ها قرار می‌دهیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و تعامل عشایر نیز در فصل بذرکاری از دیگر برنامه های این نهاد است.
حکمتیان اصل به اقدامات منابع طبیعی استان در راستای کنترل آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی آتش سوزی در یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار هکتار اراضی را در استان داشته‌ایم که خوشبختانه آتش‌سوزی‌ها در ۷۶۰ هکتار کنترل شد.
وی خاطرنشان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد برای هر ۲۰ هزار هکتار یک قرق‌بان داریم جمعا این نهاد ۷۲ قرق‌بان دارد که از یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار عرصه ملی کهگیلویه و بویراحمد حفاظت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1