تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۱۴۷۴۳
در پیام های جداگانه ای مطرح شد؛

اظهار نگرانی مراجع تقلید از شیوه اجرای اصلاح قیمت بنزین

۶
۲
اظهار نگرانی مراجع تقلید از شیوه اجرای اصلاح قیمت بنزین
کبنا ؛مراجع تقلید شیعیان در پیام های جداگانه‌ای ضمن انتقاد از شیوه اجرای اصلاح قیمت بنزین، تأکید کردند: مجلس با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را بگیرد.
 آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی باصدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از گرانی بنزین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که این طرح را لغو کنند.
در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: متأسفانه در حالی که گرانی، تورم و بیکاری بسیاری از اقشار مملکت را در وضعیت سخت و ناراحت کننده‌ای قرار داده، طرحی در شب میلاد رسول رحمت (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط سران قوا تصویب شد؛ که موجب تأسف و نگرانی شدید است.
از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لغو این طرح را اعلام کنند و برای رفع مشکلات مردم، با مشورت بزرگان و اساتید علم اقتصاد اقدام فوری نمایند.
گرانی بنزین خلاف مصالح ملی است
آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی نیز در پیامی گرانی بنزین را بر خلاف مصالح ملی دانست که متن پیام این استاد سطوح عالی حوزه به این شرح است:

خبر ناراحت کننده افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی که اثر تحریم‌ها و افزایش غیر متعارف ارز بر زندگی مردم فشار زیادی را وارد کرده است موجب ناراحتی شدید اینجانب گردیده است.
تمام مسئولین دلسوز و مدیران مملکتی باید توجه داشته باشند که در شرایط فعلی ایجاد آرامش در جامعه و دوری از پرداختن به مسائل حاشیه ای و حفظ وحدت ملی، پرهیز از ایجاد التهاب در جامعه مخصوصا در وضعیت اقتصادی مردم یک اصل مهم است، لذا هر گونه رفتاری که موجب  بروز مشکلات معیشتی بیشتر در شرایط فعلی برای مردم شود، از نظر اینجانب ناپسند و بر خلاف مصالح ملی است.
اینجانب از همه نمایندگان مجلس می خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به کارگیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و  حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.
گرانی بنزین شوک مهم بر افکار عمومی وارد کرد

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در خصوص گرانی بنزین بیانیه‌ای صادر کرد که به این شرح است:
گرانی بنزین آن هم در حدّ سه برابر و آن هم در وقت نامناسب و بدون ذکر دلیل، یک شوک مهم بر افکار عمومی وارد کرد و اسباب بعضی نارضایتی‌ها گردید.
آیا بهتر نیست دولت یا رؤسای قوای سه گانه دلائل خود را برای این کار بیان کنند و افکار عمومی را به مدد طلبند و اگر بعد از شنیدن آن دلائل، افکار عمومی هماهنگ شد، اقدام نمایند و اگر دولت مشکلی دارد ـ که قطعا دارد ـ آیا آن مشکل را با راه حل دیگری غیر از این راه نمی توان حل کرد؟!
به هر حال این کار آن هم بدین صورت، شتابزده به نظر می‌رسد و باید پیرامون آن بررسی بیشتری شود، و آنچه افکار عمومی را قانع کند، انجام دهند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مراجع تقلید که حرف مردم رو بیان نمودند
ستار
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز ، شما که ادعا می کنید پیگیر درخواست مردم هستید پس چرا متن کامل امید نمایش نمی دهید؟ که گفته در حق مردم کوتاهی کرده
رضا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا . کاربر امید میخواست از بزرگان سران دولت انتقاد کند ولی کبنا سانسور کرد
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
برای مردم دلسوزی می کردند و کاری برای مردم انجام می دادند
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
تایید نظرات است نه نقد و رد.
سارا
Iran, Islamic Republic of

مهم اینه که مردم خوب فهمیدن گرانی بنزین به ضررشان بود
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1