کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید از محور ارتباطی یاسوج - اصفهان مطرح شد

تذکر مدیرکل بحران در باره لایروبی رودخانه‌ها برای مقابله با سیل

21 آبان 1398 ساعت 13:22

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ساماندهی آبراهه‌های روستایی و ایمن سازی دهانه پل‌های منتهی به بشار تاکید کرد.


وحید محمدی‌تبار در بازدید از محور ارتباطی یاسوج_اصفهان گفت:  بر اساس درخواست‌های مردمی مبنی بر خسارات ناشی از سیلاب‌های سال گذشته به دیوارها و دهانه پل‌های منتهی به بشار در پایین دست روستای کریک و احتمال تخریب شالیزارهای این دهستان به بررسی وضعیت پل های درخواستی اهتمام کرد.
وی در بازدید از پل واقع شده در حدفاصل کریک و محور ارتباطی یاسوج-اصفهان که آبراه این روستا به بشار است، ساماندهی آبراهه‌ها و ایمن سازی دهانه پل‌ها را جهت پیشگیری از بروز خطرات احتمالی در مسدود شدن دهانه پل و در نتیجه تخریب دیوارها و نیز شالیزارها را ضروری دانست.
مدیرکل مدیریت بحران، لایه روبی و بازگشایی دهانه پل‌ها و مسیر آبراهه‌های روستایی را یک راهکار اساسی در جلوگیری از سیلاب خواند. که البته ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و آب منطقه‌ای اقدامات و تلاش های خوبی در این محور دارند و باید به جد ادامه دهند.
محمدی‌تبار با اشاره به اهمیت پل‌های واقع شده در محور ارتباطی یاسوج - اصفهان افزود: ساماندهی پل مورد بازدید جهت تصمیم قانونی در دستور  معاینه و بررسی‌های کارشناسانه از مبادی ذیربط قرار می گیرد و تلاش بر این است با پیش بینی و پیشگیری از طریق لایروبی و ترمیم از بروز هر گونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.
این مسوول در پایان افزود: باید دستگاههای متولی اقدامات قانونی لازم را بفوریت در خصوص ساکنان کنار رودخانه ها انجام دهند تا از خطرات جانی احتمالی در هرگونه سیلاب و سیل جلوگیری گردد.


کد مطلب: 414670

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414670/تذکر-مدیرکل-بحران-باره-لایروبی-رودخانه-ها-مقابله-سیل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1