کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در غرفه کبنانیوز مطرح شد؛

نگرانی از کاهش ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

20 آبان 1398 ساعت 18:19

سید محمد علی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد از جمعیت استان در رده سنی ۱۵ تا ۶۵ سال قرار دارند، ۲سوم از جمعیت استان جوان و حدود ۵ درصد در رده سنی بالای ۶۵ سال هستند که اگر این روند ادامه پیدا کند در ۲۰تا ۳۰ سال آینده بیش از ۲۵ درصد جمعیت استان را در رده سنی بالای ۶۰ سال شاهد خواهیم بود.


سید محمد علی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (20 آبان ماه 98) از غرفه کبنانیوز در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها  که در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج برگزار شد، بازدید کرد.
او در گفت‌وگو با کبنا به اقدامات اداره کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: برای 87 درصد از افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند صادر شده و این آمادگی وجود دارد که تا زمان انتخابات پروژه کارت هوشمند ملی را به پایان برسانیم.
وی تصریح کرد:  بیش از ۸۲ درصد شناسنامه‌ها هم مکانیزه شده است که زیرساخت‌ها برای مکانیزه شدن شناسنامه‌ها تا پایان سال فراهم است.
این مسوول از کاهش روند صعودی طلاق خبر داد و گفت: ظرف دو سه سال اخیر طلاق روند صعودی داشته اما در نیمه اول سال جاری شاهد کاهش ۶ درصدی طلاق هستیم.
تقوی خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری شاهد کاهش ۶ درصدی ازدواج و ۱۴ درصدی ولادت هستیم که نگران کننده است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه های فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات الکترونیکی ازجمله فیبرنوری استان کامل انجام گرفته و به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری آن خواهیم بود.
تقوی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون شاهد کاهش ولادت در استان هستیم و در نیمه اول امسال حدود ۱۴ درصد کاهش ولادت داشته ایم که این کاهش تحت تاثیر کاهش نرخ رشد جمعیت کشور است و جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد به تبعیت از این شرایط در کشور به سمت سالخوردگی می‌رود.
وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج، اشتغال، وضعیت اقتصادی جوانان و افزایش سن فرزندآوری در سال های اول زندگی تحت تاثیر فضای فرهنگی ایجاد شده در کشور از جمله دلایل حرکت جمعیت به سمت سالخوردگی و سیر کاهشی ولادت در استان است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارهای فرهنگی، تشویق و فراهم کردن بستر ازدواج و اشتغال جوانان ازجمله اقداماتی است که باید برای افزایش ولادت در استان صورت گیرد تا به جمعیتی متعادل دست پیدا کنیم و با چالش‌های سالخوردگی جمعیت روبرو نشویم.
تقوی اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد از جمعیت استان در رده سنی ۱۵ تا ۶۵ سال قرار دارند، ۲سوم از جمعیت استان جوان و حدود ۵ درصد در رده سنی بالای ۶۵ سال هستند که اگر این روند ادامه پیدا کند در ۲۰تا ۳۰ سال آینده بیش از ۲۵ درصد جمعیت استان را در رده سنی بالای ۶۰ سال شاهد خواهیم بود.
وی افزود: امیدواریم با استفاده از سیاست‌های جمعیتی که در کشور و استان در حال پیگیری و اجراست بتوانیم روند تعادل جمعیت و افزایش نرخ ولادت و باروری را در استان ترمیم کنیم.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:کاهش نرخ ولادت روبرو هستیم.


کد مطلب: 414651

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414651/نگرانی-کاهش-ازدواج-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1