تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۹
کد مطلب : ۴۱۴۶۳۵
در گفت‌وگوی اختصاصی کبنا با مدیر کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد؛

توضیحات باقری در خصوص وابستگی اش به «زارع»، استخدام‌های فله‌ای و ابهام در کشفیات میراث فرهنگی و واگذاری پروژه‌ها!

۸
۰
توضیحات باقری در خصوص وابستگی اش به «زارع»، استخدام‌های فله‌ای و ابهام در کشفیات میراث فرهنگی و واگذاری پروژه‌ها!
کبنا ؛محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از غرفه کبنا نیوز در دومین نمایشگاه مطبوعات که در مصلی یاسوج در حال برگزاری است بازدید کرد.
می‌خواهید با بلادشاپور چه کنید؟
بلاد شاپور به عنوا ن یکی از بزرگترین فضای تاریخی ما و یکی از مهمترین فضای تاریخی ماست که خود من علاقه و عرق خاصی به این فضا دارم، با طرحی که  از قبل در زمان خادمی طراحی کردیم، اولویت بندی کردیم برای تملکان و احیایان در صورتی که  از نظر مالی تقویت شویم هم به شکل ملی و هم به شکل استانی، یک ردیف اعتباری  در بودجه سال 98 ما پیش بینی شده 10 میلیارد تومان که 8 میلیارد و 700 تومانان از طریق سازمان برنامه بودجه کشور به وزارت میراث ابلاغ شده، از طریق وزارت میراث فرهنگی هم 600 میلیون تومان برای ما اوراق اعلام کردند که ما درصدد این هستیم  که فراخوان بزنیم و پیمانکار بیاید شروع به کار کند.
آیا در اداره شما استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه وجود دارد؟
ما سه نیروی طرح عمرانی داریم  که با  مجوز سازمان برنامه بودجه آمدند 11 نیرو شرکتی داریم که  ما هیچ گونه مبنای استخدامی با اینها نداریم نیروی شرکتی هستند طبق بند 4 قرارداد  با شرکت هیچ گونه مبنای استخدامی با اینها نداریم
کارهای ما  از جمله رانندگی، سرایداری و...به صورت حجمی است  که شرکت باید انجام دهد و شرکت  نیرو جذب می‌کند و سال بعد می‌تواند نیروی دیگری بگیرد.
گفته می‌شود شما وابسته به نماینده بویراحمد و دنا هستید و این شائبه  هم وجود دارد که در واگذاری پروژه‌های گردشگری  یک سیاسی کاری صورت می‌گیرد ایا درست است؟
ما همه پروژه‌های گردشگری را به شکل مناقصه یا فراخون در سامانه انجام می‌دهیم و جز اولین دستگاه‌هایی بودیم که کار واگذاری را  به شکل سامانه‌ای انجام دادیم  که می‌توانید از دیوان محاسبات، سازمان برنامه بودجه هم  سؤال کنید، ما هیچ کاری را بدون سامانه و فراخوان انجام نمی‌دهیم، حالا اگر در این فضای رقابتی بخش خصوصی برادر من بیاید پیشنهاد دهد و کسی دیگر نیاید باید بگویم ایشان نباید کار کند؟
  در کمیسیون واگذاری ما، نماینده برنامه بودجه، سازمان، نماینده امور اقتصادی و  استانداری وجود دارد و 4 دستگاه نظارتی در واگذاری‌های ما وجود دارد، دعوت می‌کنیم با حضور این  دستگاه‌ها واگذاری را بعد از فراخون از طریق سامانه و روزنامه  انجا می‌دهیم  تا علاقه مندان به این فضای رقابتی بیایند پاکت‌ها را باز می‌کنیم  هر کسی  قیمت مناسب‌تری که به نفع دولت پیشنهاد دهد ان را می‌پذیریم.
شما معتقد نیستید به هم ریختگی حتی در صدور مجاوزات وجود دارد؟ چون زمانی بحث بود که  زمین‌ها به عنوان  گزدشگری داده می‌شود ولی برای گردشگری استفاده نمی‌شود؟
الان اینگونه نیست  ما یک مجوزهای 6 ماهه به سرمایه گذار می‌دهیم  در طی این 6 ماه باید کار کند اگر کار نکرد  و پیشرفت فیزیکی نداشت با توجه به قانونی که داریم این زمین به کاربری اولیه خود بر می‌گردد، ما کمیسیون و چندین شورا داریم که به جد دنبا ل می‌کنند ضمن اینکه در  دادگستری شورای دیگری هم داریم که اگر کسی به دنبال سرمایه گذاری است حمایت کنیم ولی اگر کسی هست که از زمین برای کاربری‌های دیگر استفاده می‌کند با ان هم برخورد شود و انحراف خیلی کم است.
چرا کشفیاتی که در حوزه میراث فرهنگی  است شفاف اطلاع رسانی نمی‌شود و یک سری ابهاماتی در ذهن مردم  ایجاد می‌شود که حتماً فلان جا فلان موضوعاتی بوده است!
در کشفیاتی که وجود دارد حتماً مدیر شهرستان، یگان  حفاظت و  حقوقی، حتی حراست  حضور دارند، گاها روابط عمومی وجود دارد عکس می‌گیرند و این  اطلاعات به تهران منتقل می‌شود که چنین فضایی وجود دارد، رسانه‌ای می‌شود  و هیچ گونه محدودیتی برای رسانه‌ای کردن  کسانی که در این فضا کارهای غیر  مجاز  از جمله حفاری‌های غیر مجاز انجام می‌دهند  استفاده از دستگاه‌های غیر مجاز باشد سریعاً اطلاع رسانی می‌شود و ما هیچ گونه  محدودیتی برای رسانه‌ای کردین این موارد نداریم.
می گویند یاسوج پایتخت طبیعت در حالی که سنخیتی بین نام و وضعیت موجود نمی‌بینیم، ایا مدیران ما از گردشگری گرفته تا دیگر مدیران می‌خواهند در حد این نام  دیده شوند؟
حوزه شهر به مدیریت شهری بر می‌گردد بیرون از شهر به عهده دستگاه‌های دیگر میراث فرهنگی، امور آب، محیط زیست و ... است اما ببینید شما وقتی از گردشگری  صحبت می‌کنید منم گفتم همه دستگاه‌ها باید بیایند پای کار مدیریت شهری در حفظ شهر، ایجاد مبلمان شهری، استفاده از پارک‌های زیبا بر عهده مدیریت شهری است  ولی رسانه هم در فرهنگ سازی مسئول است تا شهروند اشغال خود را جایی بریزد  که مشکلی برای شهر ایجاد نکند ، رسانه‌ها در بحث جذب گردشگر و داشتن شهری تمیزداشته باشیم تلاش کنند تا به ان جایگاهی که شهر را پایتخت طبیعت می دانیم  برسیم و باید کنار هم باشیم ولی در شهر مدیریت شهری باید بیشتر همت کند و فضاهای شهری ما در حد پایتخت طبیعت و حتی مرکز استان نیست.
وی در پایان گفت: هتل  4 ستاره بخش خصوصی سال آینده برنامه ریزی کردیم از  اعتبارات صندوق توسعه ملی افتتاح شود
نزدیک 6 واحد بوم گردی را با کمک  بخش خصوصی راه اندازی کردیم و 10 واحد دیگر را برنامه ریزی کردیم افتتاح کنیم تا به جذب گردشگر و سرمایه گذار در حوزه بوم گردی کمک شود.
ما کارها را شروع کردیم  از همه مهمتر طرح جامع بوم گردی استان که به عنوان یک سند  و یک چراغ راه برای همه مدیران هست اماده کردیم و اولین فازان را در هفته گذشته در کارگروه امور زیربنایی مشاوره طرح را ارائه دادند و کلیات ان مصوب شد، انشاالله تا آخر سال طرح جامع گردشگری استان اماده می‌شود که مدیران استان مدیران ملی با این دیدگاه در حوزه گردشگردی ما برنامه ریزی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاش سوال میشد ، مجوز سازمان مدیریت را نشان دهد.
برابر ضوابط اجرایی بودجه هر گونه بکار گیری نیروی انسانی منوط به مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور است نه سازمان مدیریت استان
تیرتاج
Iran, Islamic Republic of
ازایشان بپرسید نام اون سه نفر را اعلام بفرمائید.....اقای/راننده ایشان ازفامیلای درجه یک ایشان وهله مازه خریده و.....‌‌
مژگان
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی و ما هم باور کردیم. شما هم مثل زارعی ، میراث فرهنگی رو رها کردی و /. حالا برو فاتحه شاید با اینکار تونستی چند ماه دیگه ابقا بشی.
دنا
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی برای هر کسی بد باشه برای محمود باقری عالی بود هشت سال جلوس بر کرسی مدیرکلی . هم روحانی تموم و هم غلومحمد زارع. البت شما که سالهاست بازنشسته ای ......!!!!!!!!!!!!!!
از نیروهای اخراجی
Iran, Islamic Republic of
دو سال و اندی تعداد38 نیرو بصورت عادی در ادارات استان مشغوا بکار بودن که بخاظر بحثهای سیاسی همشونو اخراج کردن و از وابستگان مدیرکل و نمایندگان استان بکار کیری کردن آیا این عدالته یا ظلم در حق نیروهای اخراجیست بالاخره قیامتی هست و دیگران اونجا باید پاسخگو باشن
نوریان
Iran, Islamic Republic of
دروود بر مهندس باقری،انصافا از نیروهای کارامد و کار بلد استان هستند
رضا
Germany
آقای باقری مدیرکل محترم گردشگری سلام
یا بی خبر هستی یا هم لاپوشانی میکنید
شما دم از سامانه میزنید ولی چرا ففط افراد خاصی سامانه شما میببنند و برنده میشوند ؟
شما پروژه را در سامانه زدید و هبچکس ان را ندیده ولی ۷۲ ساعت بعد پیمانکارس مشخص شد . به ضرس قاطع تمامی حرفها. این همه نیروی متخصص بیکار از دکترا تا فوق لیسانس در رشته های باستانشناسی ، مرمت بنا و آثار و معماری و صنایع دستی و ... در سطح استان وجود دارند انوقت شما طی سال ۹۷ پانزده نیرویی که هیچ سنخیتی با میراث فرهنگی و گردشگری ندارند بصورت شرکتی جذب کروید ، چرا بجای این نیروها که به درد مبراث و گردشکری و صنایع دستی نمیخورند نیامدید ۱۵ نیروی مرتبط را جذب کنید ؟ شما دم از نیروی خدماتی و راننده میزنید مگر برادر.. با ماشینش طی چه فرایندی اومده توی اداره کل ؟ لطعا انصاف داشته باشید .
شما یکی از مدیرانی هستی که اداره کل گردشگری . دفاع ار دولت متبوعت را داری نه تخصص و توان در حوزه کاری و اطلاع واثق دارم که در طول یکساله اخیر هر گس که در بین گروههای سیاسی احتمال نامزدی مجلس را دارد چه اصلاحطلب چه اصولگرا ، ..
Germany
کبنا چرا اینقدر مطلب را بریدی ، اقا اگر میترسید ذیل این کامنت بگویید تا نام و نام خانوادگی و شماره تلفن و سایر مشخصات سجلی ام را براتون ارسال کنم .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1