کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

استخدام فله‌ای و اخراج فله‌ای دو روی یک سکه‌‌اند؛ تفاوت علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج در چیست؟

16 آبان 1398 ساعت 21:18

اگر قرار است برای اخراجی‌های مسئله‌دار علوم پزشکی در سطح شورای تامین استان ورود شود عدالت حکم می‌کند اخراجی‌های با سابقه 10 سال در دانشگاه یاسوج هم بر سر کار خود برگردند.


اخراج نیروهای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد که عمدتاً در بیمارستان شهید جلیل هم به کار گرفته شده بودند، حواشی زیادی به دنبال داشت. و شنیده‌ها حکایت از این دارد که قرار است این نیروها مجدداً با تصمیم شورای تأمین بازگشت به کار شوند. این در حالی است که تعدادی از نیروهای دانشگاه یاسوج که ده سال سابقه کار داشتند، در سال ۹۵ به جرم سیاسی مدیر وقت اخراج شدند. جالب مسئله این است که هنگام اخراج بهانه این بود که نیازی به نیرو ندارند.
اما بلافاصله تعدادی عموماً از یک منطقه و طائفه خاص در دانشگاه یاسوج استخدام شدند و افراد اخراج شده، نه دستشان به جایی می‌رسید و نه کسی را داشتند که برایشان پیگیری نماید. حال بیش از ۱۰۰ نفر نیرو قریب یکسال در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید جلیل مازاد بر مجوز استخدامی به‌کارگیری شدند که اخیراً باتوجه به بازرسی وزارت بهداشت، از کار به صورت یک جا اخراج شده‌اند و شنیده‌ها حکایت از ورود شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد به مسئله برای برگشت آنان از طرق دیگر دارد. قانونی و غیرقانونی بودن موضوع را نمی‌خواهیم بحث کنیم، رانت داشتن و نداشتن هم مسئله نیست زیرا اینگونه اخراج کردن و اینگونه استخدام کردن، جایی برای قانون و ضابطه نگذاشته است.
حرف آقایان این است اگر شورای تامین قرار برای افراد علوم‌پزشکی وارد شود، حرف اخراجی‌های دانشگاه یاسوج را بشنوند.
سید امید مظلوم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج به عنوان یکی از تشکل‌های بزرگ دانشجویی در مطلبی آورده است: استخدام فله‌ای و اخراج فله‌ای دو روی یک سکه‌‌اند که با هتک حرمت قانون و نبود نظارت انجام می‌شود.
اگر قرار است برای اخراجی‌های مسئله‌دار علوم پزشکی در سطح شورای تامین استان ورود شود عدالت حکم می‌کند اخراجی‌های با سابقه 10 سال در دانشگاه یاسوج هم بر سر کار خود برگردند.


کد مطلب: 414559

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414559/استخدام-فله-ای-اخراج-دو-روی-یک-سکه-اند-تفاوت-علوم-پزشکی-دانشگاه-یاسوج-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1