کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مناظره تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

بیگلری: نباید روحیه بی‌تفاوتی جایگزین روحیه عدالت‌خواهی شود

14 آبان 1398 ساعت 19:29

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مناظره‌ای عملکرد دولت‌های پس از انقلاب اسلامی را بررسی و خواستار عذرخواهی اصلاح‌طلبان از مردم به دلیل مشکلات موجود کشور و حمایت از دولت‌های یازدهم و دوازدهم شدند.


مناظره تشکل‌های دانشجویی با موضوع عملکرد دولت‌های پس انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی با حضور نمایندگان تشکل‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، وحدت اسلامی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست که در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: بسیار خرسندم که بعد از دو سال و نیم زمینه به اشتراک گذاشتن عقاید دانشجویان در یک فضای گفتمانی فراهم شده است.
عبدالحسین جهانبخش افزود: رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم شعار می‌داد که می‌خواهد رابطه ایران با دنیا را درست کند، سفره‌های مردم را گسترش دهد، می‌خواست هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم اما بعد از 6 سال سفره‌های مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود، بیکاری مردم را رنج می‌دهد و هسته‌ای را نیز بتن ریختند.
وی تورم نقطه به نقطه در این دولت را بی‌سابقه دانست و ادامه داد: فشار اقتصادی کمر مردم را شکسته و این مسئله برای تمام ملت قابل لمس است.
جهانبخش با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان تمام‌قد از حسن روحانی حمایت کردند، بیان کرد: این جریان سیاسی هم‌اکنون از زیر بار این مسئولیت بزرگ شانه خالی می‌کنند در حالی انتظار می‌رود از مردم صادقانه عذرخواهی کنند.
دبیر تشکل وحدت اسلامی نیز در این نشست با اشاره به رای 98 درصدی مردم به جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از انقلاب 57 فاصله گرفته‌ایم و مهم‌ترین مشکل کنونی بحث فساد بوده که مردم را رنج می‌دهد زیرا هیچ وقت در این کشور در تامین کالای اساسی مردم مشکل نداشتیم.
باقر پریسایی تجمیع قدرت و عدم شفافیت را دلیل اصلی فساد دانست و ادامه داد: انتخابات آزاد، شفافیت مالی، احزاب قوی، دستگاه قضایی قوی و رسانه مستقل و آزاد مهمترین ابراز برای جلوگیری از فساد است.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه ما طرفدار گفت‌وگوی آزاد هستیم، تصریح کرد: عده‌ای در کشور معتقد به این بوده که باید آب خوردن ما نیز وابسته به بیرون کشور باشد و عده‌ای نیز اعتقاد به توان جوانان این مرز و بوم برای رفع مشکلات دارند.
میلاد مسیحی با تاکید بر اینکه 32 سال کشور دست اصلاح طلبان بوده و امروز باید جوابگوی مشکلات باشند، تصریح کرد: قیمت‌ها در این دولت کمر مردم را شکسته تا جایی که حتی به پوشاک بچه رحم نکردند.
میلاد مسیحی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به انتقاد باقر پریسایی دبیر تشکل وحدت اسلامی به نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: جالب است همین تشکل وحدت اسلامی منتسب به اصلاح طلبان برای انتخابات خود 220 نفر را رد صلاحیت کردند.
آرمان بیگلری از فعالین سابق دانشجویی که در این مناظره به عنوان داور حضور پیدا کرده بود، گفت: وقتی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام(ره) و با جانفشانی امت و با شعار استقلال، آزادی  و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید خیلی‌ها معتقد بودند که اساسا انقلاب به چهلمین روز حیات خود نخواهد رسید اما امروز نهال تناور و پر ثمر و بابرکت  انقلاب در آستانه چهل و یکمین سال روز تولد خود قرار دارد.
بیگلری افزود: امروز میوه‌های استقلال و  آزادی شجره طیبه انقلاب اسلامی در عراق، افعانستان، سوریه، یمن، لبنان و بلکه کل منطقه رسیده و به بار نشسته و به اعتقاد خانم کلینتون هیچ برنامه‌ای در منطقه بدون همراهی ایران شکل نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: امروز هیچ ابرقدرتی جرات نگاه چپ به انقلاب اسلامی را نداشته و مقاومت ملت ایران به الگویی برای ملت‌های مستقل جهان تبدیل شده و ایران مستقل‌ترین و آزادترین کشور منطقه با تجربه 40 انتخابات موفق و نماد مردم‌سالاری دینی در کل منطقه شده است.
بیگلری با اشاره به اینکه امروز سرنوشت مردم به دست مردم و با خواست و اراده مردم و در چارچوب صندوق رای شکل می‌گیرد و نه در سفارت‌های انگلیس یا آمریکا، خاطرنشان کرد: نطام جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها وارد کلوپ جهانی شده و در صنعت هسته‌ای، فناوری‌های نوین، صنایع نظامی و موشکی، سلول‌های بنیادی، پزشکی و مهندسی و بسیاری از علوم وفنون جدید ایران بالاترین نسبت رشد علمی را به خود اختصاص داده است.
وی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را محصول خودباوری، اتکای به توان داخلی و اتحاد و انسجام ملی دانست و گفت: البته انقلاب در برخی عرصه‌ها با افق‌ها فاصله زیادی دارد، امروز تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان فوری‌ترین نیاز کشور است.
بیگلری بیان کرد: متاسفانه در موضوع فسادستیزی و مبارزه با اشرافی‌گری کارنامه‌ موفقی نداشته‌ایم و این میزان فساد و روحیه اشرافی‌گری زیبنده انقلاب نیست، فقر و محرومیت به خوبی چاره نشده و علی‌رغم توفیقات فراوان تورم، رکود، بیکاری و فشار به معیشت مردم به ابر چالش‌های اقتصاد ما تبدیل شده است.
وی با اشاره به صحبت مجری جلسه در مورد اینکه این جلسه مناطره بعد از دو نیم سال در دانشگاه شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: 13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران به رهبری جوانان دانشجو در تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست.
بیگلری تصریح کرد: 13 آبان فریاد استقلال‌خواهی جنبش دانشجویی و نماد بیداری دانشگاه و نقش محوری دانشگاه به عنوان مبدا تحولات است.
وی با شرحی مختصر به معرفی دولت‌های پس از انقلاب تاکنون پرداخت و گفت: دانشگاه به عنوان مبدا تحولات و جنبش‌های دانشجویی و جریان‌های دانشجویی نقش اساسی و محوری در حل و فصل بسیاری از مشکلات و معضلات کشور دارند و اینکه بعد از سه سال امکان برپایی یک مناطره در دانشگاه فراهم شده بیانگر رخوت و بی‌تفاوتی جریان‌های دانشجویی و فراموش کردن رسالت جنبش‌های دانشجویی است.
بیگلری افزود: نباید روحیه بی‌تفاوتی، کرختی و سرخوشی جایگزین روحیه عدالت‌خواهی و استکبار‌ستیزی و استبدار‌ستیزی شود، پس دانشجو زبان گویای ملت بوده و نه پیاده نظام احزاب است و این انفعال بیانگر دور شدن ما از فرهنگ گفت‌وگو و تضارب آرا و افکار  است.
وی در پایان مناظره دانشجویی با موضوع بررسی عملکرد دولت‌های پس از انقلاب در جمع‌بندی نهایی گفت: البته دوستان در یک فضای علمی و مبتنی بر آمار و ارقام به نقد و بررسی دقیق ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تمام دولت‌های پس از انقلاب پرداختند، اما نباید بیان معضلات و آسیب‌ها و دردها به گونه‌ای باشد که نیمه‌های پر و خدمات دولت‌ها که در یک نمای کلی دستاورد انقلاب و ثمره خون شهدا و حاصل مقاومت ملت ایران در عرصه‌های مختلف بوده را خدای ناکرده نادیده و یا ناچیز بدانیم.
بیگلری ابراز کرد: عملکردها هم همگی خاکستری بوده و باید از نگاه نامناسب صفر و 100  پرهیز کرد، باید به این نسل جوان دانشجوی دهه هفتادی و دهه هشتادی گفت که وقتی ایران به اشغال درآمد روزولت، چرچیل و استالین بدون مقاومت وارد تهران شدند، حتی حاضر به ملاقات با ولیعهد جوان نمی‌شدند و پادشاه ایران را به تبعیدی ابدی فرستادند.
وی تصریح کرد: باید گفت سرنوشت ما در سفارت بریتانیا شکل می‌گرفت و از ایران کشوری وابسته و ناتوان ساخته بودند، اما امروز رئیس جمهور بی‌ادب و کابوی ‌آمریکا از ایران به‌خاطر ساقط نکردن پهپاد پر از نفراتش تشکر می‌کند، پهپاد آمریکا حتی جرات چند سانت ورود به آسمان سرزمینی ما را هم ندارد ‌و این‌ها همه محصول جانفشانی‌های امت زیر پرچم ولایت امامین انقلاب است.
بیگلری در پایان با تشکر از سعه صدر دانشجویان در طول مناظره و سوالات شفایی و کتبی افزود: تنها راه گفت‌وگو و تنها مسیر، مسیر صندوق رای است و نباید دوستان تصور کنند شورای نگهبان مانع انتخابات آزاد بوده بلکه تجربه انتخابات شورای شهرها و صلاحیت‌ها و عملکرد شوراها نشان داده که برداشتن نظارت استصوابی شورای نگهبان می‌تواند نتایجی فاجعه‌بار برای مردم و ایران اسلامی داشته باشد.
وی عنوان کرد: پس باید با اتحاد و همدلی و انسجام در دهه پنجم انقلاب تمام سلیقه‌های سیاسی در چارچوب نظام اسلامی اعم از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی هر کس با هر کیش یا مذهب و حتی مخالفان نظام که عشق به ایران دارند نیز با حضور در پای صندوق‌های رای در روز انتخابات برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی سربلند بحران‌ها اضافه کنیم و تنها راه اتکا به جوانان، توجه به درون و قطع امید از بیگانگان است.


کد مطلب: 414509

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414509/بیگلری-نباید-روحیه-بی-تفاوتی-جایگزین-عدالت-خواهی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1